Hoofdsponsor

1/72 Mil Mi-1

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 30 oktober.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Ziet er niet slecht uit, maar inderdaad, het kleur van de rotorbladen "voelt" niet juist aan. (Al hadden de Sovjets natuurlijk een ander kleurenpalet dan wij).
 
De wielen staan er op en hij staat op zijn pootjes, het is geen staartzitter.

Wheels.jpg

Zoals te zien heb ik de kleuren van het landingsgestel aangepast. Ook de rotor werd herspoten in een olijfgroene versie.
Morgen krijgt hij zijn decals en zijn antennes en ik denk dat hij dan zo goed als afgewerkt zal zijn.
 
Dat groen van de copter zelf ziet er niet echt dekkend uit en waarschijnlijk word dit nog versterkt door de flitser denk ik?
 
Ik sluit me dan toch maar weer 's aan bij Ron. Het lijkt erop dat het voorste deel van de helikopter meer met niet-dekkend groen te maken heeft dan het achterste deel.

Wel fijn dat 'ie op zijn wielen blijft staan.
 
Het doorschijnende van de verf was mij ook al opgevallen. Heb je hier een primerlaagje gebruikt?
Misschien dat het zou helpen mocht je eerst een laagje matte verf gebruiken en dan de glanslaag?
Zou het wel begrijpen als je de effort niet meer ziet zitten, maar denk wel dat het mooier zou kunnen zijn..
 
Alles werd geschilderd zoals we gewoon zijn doch met de lichtblauwe verf gebruikt op de onderzijde van het toestel als primer voor de cockpit. Reden hiervoor is dat je dan de blauwe kleur van het interieur kan zien.
De cockpit en de delen er rond zijn echter vacu klare plastiek en dat laat makkelijker licht door wat hier ook wel een rol zal spelen.
In het algemeen ben ik van die groene verf niet tevreden maar het was de beste kleuroptie welke ik in huis had én het heeft het in de kit opgegeven RAL nummer dat diende gebruikt te worden. Ik ga er zeker nog eens naar kijken maar de heli volledig herschilderen, daar begin ik niet meer aan.
 
Met de ouderdom van de kit en de nodige aanpassing wel mooi.
De kleur is minder maar neemt niet weg dat dit een mooi toestel is.
Misschien een laagje met de hand schilderen als je dit ziet zitten.
 
Ik heb de helikopter maar afgewerkt, ben er matig tevreden over. Voor een oude kit met vergelende vacu cockpit valt het eigenlijk nog mee.
Hij verdwijnt naar mijn museum waar hij zijn plaats krijgt tussen zijn gelijken.

Fin 1.jpg

Voor de gelegenheid op een Russisch vliegveldondergrondje geplaatst.

Fin 2.jpg

Waar ik wel tevreden over ben is dat ik er in geslaagd ben om de bedrading van de radio na te bouwen. Hiervoor heb ik EZ Line draad gebruikt.

Fin 3.jpg

Zo, dit was het, hij verdwijnt naar het Pammas.
 
Te beoordelen vanaf een afstandje, wat je vaak het beste kunt doen met modellen op 1/72, is deze helemaal niet verkeerd tot stand gekomen en het belangrijkste is dat ‘ie op alle benen staat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan