Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kist achterop...

Enkele weken geleden had ik van een vriend een mooi kistje gekregen (waarvoor nogmaals bedankt maatje)!!
Nadat ik het enkele keren van het één op het andere 1/6 model had geplaatst, vond ik het wel een leuk idee om het op de Tiger te installeren.
Dus, één olievat diende te verdwijnen.


658.jpg
Dit is de binnenkant van het deksel.
Deze resin kist was helemaal in dat kleurtje gestoken en daarom besloot ik om het item nog wat te verweren zodat de houtkleur 'echter' zou overkomen.
Het papiertje met de adelaar was een test.


659.jpg
Nadat ik aan de buitenkant van het deksel terug een adelaar had gekleefd, was het de moment om met verweren te beginnen.
Voor de eerste laag heb ik gebruik gemaakt van een gekleurde houtbeits. Daarop kwam dan een sludge waarna het geheel met een beige drybrush werd afgewerkt.
Het papiertje met de adelaar heeft ook de gehele verwering over zich heen gekregen.


660.jpg
En hier zien we de kist in z'n geheel op het achterdek van de Tiger.


661.jpg
Nadat ik dan aan de linker- en rechterkant van de kist draagtouwen had aangebracht, was ze volledig klaar.



Droop
 
Weer knap verweerd Droop, maar ben je de touwen niet vergeten ?
Deze lijken me nogal "nieuw" voor zo een veel gebruikte kist...
Misschien ook eens met de beits langs gaan ?

Mark
 
Weer knap gedaan, je word met argus ogen gevolgd ;)
 
Blijkbaar wel, René. :D:D:D

-----------------------------------------------


Voor hen die zich afvragen wat er eigenlijk in die kist zit:

662.jpg
Een 88mm granaat en een verbandkist. ;)

Droop
 
Mooi, ziet er weer heel netjes uit. Echt vakmanschap zoals ze zeggen :)
Kleine opmerking als ik mag, mss het hout rondom wat bewerken. De kist is totaal niet beschadig, is zoals nieuw van bij de schrijnwerker =)
Ik denk toch dat bij het laden en lossen er af en toe wel eens een brok van het hout afbreekt.
Of mss is dat natuurlijk ook de bedoeling, mijn hersenspinsels zijn nu eenmaal de jouwe niet :p

mvg

Patrice
 
Geen slecht idee Patrice. Ik bekijk het eventjes.
Bedankt voor het aanbrengen. ;)


Droop
 
Mooi detail hoor Droop, maar waren er geen stencils op de kist aangebracht waar de inhoud er op vermeld was?

Alla dit:
main.php


main.php


main.php


bron:http://70.87.163.50/forums/showthread.php?t=387597
 
Inderdaad Beyond, daar heb je gelijk in maar ik zag het echt niet zitten uit de losse hand iets op die kist te zetten en soortgelijke decals heb ik ook niet.
Daarom dat ik me dan ook enkel aan het papiertje met de adelaar gehouden heb. ^^
 
Prachtig kist Luc. Al die dingen maken het nog mooier.
 
Bestaan er geen PE sjablonen om die stencils te maken?
Of zelf gaan printen en uitsnijden?
Niet dat ik je (nog) gekker wil maken hoor :nowink: ;)
 
heeft onze sponsor christophe niet eens zo'n sjablonen gefreesd voor Excerso in styreen (voor op de zijkanten van de banden)? proberen achter te zoeken, maar loopt ergens iets mis bij de advanced search
 
Ik heb ook al de tip gekregen om dit met Chinese inkt en een tekenpen te doen. ;)

------------------------------------------------------------------

Ik weet niet hoe het aan het westfront gesteld was maar aan het oostfront smeerden veel tankbemanningen modder op hun Panzer.
Dit deden ze om de kleur van het voertuig af te zwakken zodat dit ook bijdroeg tot een betere camo.
Uiteraard viel na geruime tijd die opgedroogde modder er terug af zodat er enkel nog opgedroogde aardevlekken overbleven.
Dit gegeven heb ik nu op Erika, door middel van de cement-techniek, trachten weer te geven.

Enkele pics:

664.jpg
Hier zien we de opgedroogde grond die zich nog op de zijkant en de spatborden van de Tiger bevindt.


663.jpg
Een detailopname van een deel van het achterste spatbord aan de linkerzijde van de tank.

665.jpg
Ook aan de voorkant zijn nog enige sporen van opgedroogd slijk waar te nemen.


665a.jpg
De steppegrond bevindt zich zelfs tot op de kist.

666.jpg
Ook de bemanning bleef niet gespaard van het Russische slijk...


667.jpg
Schoeisel en kleding zager er plots heel wat viezer uit.


De wielen heb ik bewust ietsje properder gehouden omdat daar de opgedroogde grond toch niet blijft kleven.
Het rijden door riviertjes en struikgewas zorgde ervoor dat deze op natuurlijke wijze gereinigd werden.



Nog eventjes de volgende veiligheidstip:

Mensen die niet vertrouwd zijn met metalen(!) tanks op 1/6 kunnen zich moeilijk een idee vormen van het gewicht van zo'n model.
Dat een goeie 150 kg niet echt weinig is getuige de onderstaande foto.

669.jpg
Sporen van Tigertracks in het gras.




671.jpg
Ook het pivoteren (het ter plekke draaien waarbij één rups voorwaarts en de andere achterwaarts draait) houdt zo'n kolos niet tegen.
Hele graszoden sleurt Erika er met gemak uit.
Dus mensen, als je ergens op een beurs een demonstratie van dergelijke kolossen ziet, hou dan de kindjes goed bij de hand.
Ik hoef er hier geen tekeningetje bij te maken wat er zou gebeuren als een kind z'n handje tussen zo'n draaiende rups zou steken... ... .




Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
672.jpg

672a.jpg

673.jpg

674.jpg

675.jpg

676.jpg

Alhoewel de mannen soms nogal eens arrogant durven zijn, moet ik hen wel nageven dat ze dit wel héél slim bekeken hebben.
Het aluminium frame is in no time van de tafel te verwijderen. Dit is natuurlijk handig in geval van reparaties of allerlei werkzaamheden aan Erika.
Als doek hebben ze een (oud) hoeslaken gebruikt. Door de elastieken die daarin verwerkt zijn sluit het geheel onderaan de werktafel goed af.
Jaja, Deutsche gründlichkeit ten top en daarom denk ik wel dat ze hun koffie mét melk én suiker wel verdient hebben. :D


Droop
 
De Volt Spy...

Merci Davy. :)


-----------------------------------------------------------------



Update


680.jpg


681.jpg


682.jpg


683.jpg


Jullie vragen zich nu af hoe ik de conditie van de hoofdbatterijen controleer? Wel, voorlopig worden die nog via de stopwatch van de zender in de gaten gehouden.
Na een bepaalde tijd te hebben gereden weet ik of ik moet opladen of dat ik nog kan verder rijden.
Doch ook hier zal in de nabije toekomst zo'n accu-verklikkerapparaat ingebouwd worden.



Droop
 
In deze dagen is dat geen paraplu maar een parasol!
Weer knap gemaakt hoor!

Fred
 
@ Patrice: Momenteel gaat alles naar wens, dank je wel. Nu maar hopen dat het zo blijft hé. ;)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vandaag kon Erika zich weer eens op het battlefield volledig uitleven:

Filmpje1

Filmpje 2

Filmpje 3




Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan