Hoofdsponsor

1/72 Messerschmitt vs Spitfire. War brings no winners. [wip]

Aha nu begrijp ik het. Ja dan klinkt het wel als een goed idee met die steunen, hoewel ze denkbaar niet nodig zijn.

Wel wordt het denk ik een fictief gedenkteken, want ik zie nog niet zo snel een Luftwaffe-kist op die manier tot monument verheven worden. Wat allerminst wil zeggen dat het niet een interessant idee is.

Wat je nog zou kunnen overwegen is om er een Spitfire naast te zetten, als een soort symboliek dat oorlog alles kapot maakt en dat er geen winnaars zijn. Dat zou dan weer wél wat sneller geplaatst worden in den lande, denk ik.

Maar het staat de fantasie van de modelbouwer vrij om te doen en te laten wat hij wil en wat hem goed dunkt. Hoe je het ook uitdenkt, het lijkt me een interessant beeld. Misschien een plaquette erbij, verkleind en uitgeprint met een laserprinter?
 
Wat je nog zou kunnen overwegen is om er een Spitfire naast te zetten, als een soort symboliek dat oorlog alles kapot maakt en dat er geen winnaars zijn.
Helemaal mee eens dus ik bestel een spitfire en werk het geheel uit in symboliek.
 
Hoi iedereen,na een hele tijd afwezig wegens omstandigheden meld ik me weer om verder te werken aan mijn modellen hier.
Het was een erg bewogen jaar,weliswaar in de negatieve zin voor ons maar we hebben niet opgegeven en daar zijn we weer.
Ondertussen al voorzien van de goede en juiste bril gaan we weer aan de slag en posten we weer van zodra er wat nieuws is gedaan :p

Omdat het zicht nogal slecht werd diende ik een arts te raadplegen om zodoende een bril te laten aanmeten:) .Dat nu terzijde want dit is een bouwverslag en geen krant hahahaha.
Zo even vermelden dat ik aan de canopy nog niks deed omwille van de ogen,dus dat item word eerstdaags aangepakt en getoond vanaf er beeldmateriaal is.
Bedankt allen voor jullie geduld en vooral begrip thans hier ter forum.
 
Laatst bewerkt:
Het doet goed om te vernemen dat je de hobby terug opneemt (ondanks de gezondheid).
Veel suk6 met de verdere bouw, en veel beterschap met de gezondheid.
 
Bedankt Beyond :)
Wellicht herinner je je nog dat Roy voorstelde er een spitfire naast te zetten,wel ik heb e eentje aangekocht en word in dit topic mede gebouwd.dus ik denk dat dit topic een nieuwe titel zal nodig hebben.Maar dat komt nog wel.Hier onder de aankoop van het toestel met als foto de boxart ervan.

attachment.jpg


Edit:

Gezien ik de slaap niet kan vatten ben ik reeds begonnen met wat decals plaatsen.

attachment.jpg
deze zijn van zeer goede kwaliteit
attachment.jpg
Rest me ze te behandelen met sol en set.
attachment.jpg

attachment.jpg
Inderdaad,wieltjes nog doen he ^^
attachment.jpg
Als alle decals erop zitten is het sealen en dan wat verweren.Eenmaal dat af is kunnen we beginnen aan de spitfire.
Tot volgende update.:laugh:
 
Laatst bewerkt:
Aha,

Er zit weer leven in dit draadje, we kunnen dus verder volgen.
Hopelijk gaat het goed met de nieuwe bril zodat je verder kan genieten van je hobby.

Succes met het 'Befje' en natuurlijk ook met de 'Spit'

Grtz.

Luc8)
 
war brings no winners... doet me ongelofelijk denken aan deze:

 
@lucske:dank je wel het doet goed om terug te kunnen bouwen.
@Silenoz:Bedankt man wat een film zeg.Alis het een korte het is verbazingwekkend.

Ok nu even vertellen dat het gedeelte Messerschmitt bijna af is dus dit word dan een topic waarin een tweede vliegtuig word gebouwd welliswaar
Om het als één geheel te doen uitkomen.Daarom ook dat ik aan de forum beheerders vroeg deze titel aan te passen van dit topic,weze gezeten en geniete zeg ik maar.
 
Dag mensen,ik heb zo zitten nadenken hoe de beide vliegtuigen te gaan plaatsen op een stukje grasheuvel.Inderdaad een grasheuveltje waar een foto achter komt en een soort gedenkplaat.Rest me enkel nog te kijken hoe ik dat heuveltje zal maken,netjes in een frame denk ik.Maar goed het einde van deel 1 is in zicht,weldra start ik deel twee van dit topic,namelijk de spitfire.......
Tot volgende update.
 
Post eens enkele foto's van je werk tot nu toe.
Foto's zijn altijd leuker dan enkel tekst ;)

Ik ben gewoon benieuwd hoe ver je al staat :laugh:
 
Met plezier Beyond :P
De stand van zaken tot nu toe

attachment.jpg
Ik denk dat ik hier net niet goed bezig ben,de kabel/draad moet dunner worden zo te zien.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
ongeverfd zag het er redelijk uit qua dikte.
attachment.jpg
Maar goed,we geven niet op en herbeginnen deze stap gewoon tot dat het goed is :)
 
Patje ziet er goed uit ,en zoals je zelf zegt ,precies die kabel ietsje fijner en je bent er ! :)
 
Waarmee heb je de kabel gemaakt? Ik zou naaigaren gebruiken daarvoor. Verder ziet het er goed uit vind ik.
 
Mooi hoor, je bent goed op weg ;)

Als je de kabel wil vervangen, dan zou ik je aanraden om rigging wire te gebruiken. Mocht je dat niet hebben, dan kan je een (zwarte) nylon kous nemen (van de vrouw ;) ), en daar een draad uit trekken. Dat is rekbaar en kan je dan net zoals rigging wire gebruiken om een fijne draad te maken..
Ik heb het zo gedaan bij mijn Opel Blitz Funkwagen.
Blijkbaar is het bouwverslag ooit verwijderd, ik vind enkel de eindfoto's terug :(
 
Op schaal 1/72 kun je daar het beste de dunste draad voor gebruiken die je kunt bedenken.

Het beste lukt dit met Uschi van der Rosten-wire, maar zoals Alain zegt kun je eventueel ook heel dun naaigaren gebruiken. Misschien vind je extreem dun visdraad.

Het zou eigenlijk haast niet zichtbaar moeten zijn, als je realisme nastreeft.
 
Mooi hoor, je bent goed op weg ;)

Als je de kabel wil vervangen, dan zou ik je aanraden om rigging wire te gebruiken. Mocht je dat niet hebben, dan kan je een (zwarte) nylon kous nemen (van de vrouw ;) ), en daar een draad uit trekken. Dat is rekbaar en kan je dan net zoals rigging wire gebruiken om een fijne draad te maken..
Ik heb het zo gedaan bij mijn Opel Blitz Funkwagen.
Blijkbaar is het bouwverslag ooit verwijderd, ik vind enkel de eindfoto's terug :(

Lol tegelijkertijd... inderdaad, rigging wire van Uschi bijvooreeld dus. Nylon is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Prachtige Opel trouwens!!
 
Op schaal 1/72 kun je daar het beste de dunste draad voor gebruiken die je kunt bedenken.
Het zou eigenlijk haast niet zichtbaar moeten zijn, als je realisme nastreeft.

Klopt,

Ik gebruik voor mijn modellen altijd visdraad.
Voor 1/32 gebruik ik 0.22 en voor de kleinere schalen 0.15
Het voordeel van visdraad is dat je als hij aangebracht is de spanning kan verhogen door middel van een warmtebron.

Grtz.

Luc8)
 
Heren medebouwers,dank voor jullie eerlijke mening hieromtrent.

En ja hoor ik heb ondertussen de aanpassing gedaan,er moet nog één stukje worden gedaan en dan is het kabeltje klaar.
Zie foto's :p

attachment.jpg
Het lukte meteen en das natuurlijk leuk he,als je bedenkt wat ik heb gebruikt...nee geen visgaren of naaigaren.
Dit is een haar van mijn echtgenote die ik uit de borstel haalde :p.Ik liet een beetje lijm lopen ,dopte het haartje erin tot zo enkele milimeters lengte en
stak het vervolgens in een voorgeboord gaatje.Liet een uurtje uitharden en spande het op en verlijmde het dan aan dat dingetje nat achter de
cockpit.Vergeef me de onwetendheid in namen van de onderdelen,ben er niet zo in thuis.
Vervolgens heb ik het haartje enkele malen rond een propellerblad gedraaid en gefixeerd met tape aan de onderzijde.
attachment.jpg
Excuus als de foto wat groter is hier,wellicht verkeerd ingesteld op photoviewer.
attachment.jpg
Hier zie je duidelijk het haartje vastliggen op de fusilage.Deze avond nog tracht ik dit af te werken.
attachment.jpg
Om verder te gaan,hier op de vleugels ook de decals verder gedaan.Er moeten nog heel wat bijkomen.
Net als op de fusilage daar ben ik ook niet klaar mee.
attachment.jpg
Het begint er steeds beter uit te zien voor een herstellertje hahahaha.
In alle eerlijkheid,het is fun om te doen hoor. Ok en nu verder werken want het loont de moeite om dit project te doen.
 
Die antenne ziet er haarfijn uit :laugh:
Goed gevonden, mooi resultaat ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan