Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Messerschmitt Bf 109 G-6 (1/32) [DONE]

Thnks mannen :)

Vandaag de romp helften aangebracht en liep tegen een klein probleem op, het gedeelte wat bovenop de motor komt met de MG`s erin hierin heb je de keuze voor een early of late uitvoering en laat ik nu niet weten welke de vroege versie is Revell blijkbaar ook niet lig ik hier maar even de vraag neer of iemand het weet? Op de foto heb ik de panel lines ingekleurd zodat het wat beter te zien is. Dus wie het weet mag het zeggen :)

8c49ba9d8c3d7d95ae7e2345eae3d967.jpg
 
Bedankt Luc ik ben er weer mee gered :)
 
Vandaag de laatste onderdelen gespoten zodat ik straks alles ineen kan steken is wel even wennen al die kleurtjes waar je met de grondvoertuigen iets minder last van heb :)

dbc459376ca54afce6ef90eb59f127d2.jpg


piliot.gif
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Beyond, en het is een vrijwel probleemloos kitje tot nu ennn teveel vrije tijd helaas en vind het ook nog eens leuk om te bouwen.
 
Zo Ron dat is idd ooycz he,maar het gaat goed zie ik dus ja leuk om volgen hier.
 
Ondertussen weer wat verder met de Messersmochel en liep tegen een paar probleempjes aan.

82dcbb830456ca5783ae98478d807b8f.jpg
Op drie plaatsen moest er wat plastic worden weg geschraapt om de onderdelen netjes te aan te laten sluiten.

3956daf50f714ed35db2c1109491c003.jpg
De beide moterkappen staken redelijk aardig uit niet erg zichtbaar op de foto.

6d2e9bac740fe4c7b585f2372dca9568.jpg
Na wat schrapen en schuren liggen ze nu mooi gelijk met het bovenste deel.

1be5021d2d00007da55c9bdeef375488.jpg
Oops momentje een stevige panelline :) Naad opgevuld met een een 0,30 stripje styreen en afgewerkt met wat putty.

7c5e6cf9a3da4188b07f5d809a6e3ac4.jpg
Na droging van de putty en schuurwerk een mooie nieuwe verse panel line aan gebracht:) Het zwarte stripje werd gebruikt om een rechte lijn te maken . Dit is materiaal van zo`n lettertang die je vroeger vaak gebruikte om je naam ergens op te plakken.

ca657bae7c2f00452cf8ad847e3083c8.jpg
En als laatste voor vandaag een stukje tape aangebracht. Revell had hier hetzelfde in gedachte alleen iets te dik en er liep een naad in het midden wat zeker een panel line voor stelde. In werkelijkheid was dit dus tapen om de naad tussen de vleugeltip en vleugel af te dichten zodat je daar dus geen naad had, deze wijsheid heb ik ergens gelezen toen ik iets moest weten over dit vliegtuig.

Hopelijk van de week de laatste dingen aanbrengen en dan kan hij in de verf.
 
Interessante tips, moet ik onthouden. Mooie en nette bouw tot nu toe
 
Hola Ron, dat gaat hier stevig vooruit, mooie cockpitwerken trouwens. Ik kijk uit naar de verruf !
 
Jaja Ron,ge gaat er stevig en goed van door...ziet er veel belovend uit..!!!

Grtz yves,
 
knap werk en zeer interessante tips die we weeral kunnen gebruiken voor onze bouwwerkjes he
Knap
Marc
 
Wow, netjes opgelost.

Ik weet niet meer hoe ik dat destijds heb opgelost maar was zeker zo slim niet:unsure:

Grtz.

Luc8)
 
Bedankt voor de reacties mannen :)

Luc maak toch niet zoveel uit hoe je iets oplost als het resultaat maar goed is en jij heb misschien weer andere trucjes die ik niet ken ;)
 
met deze foto's begrijp ik wat er aan het gebeuren is voor herstel toestel en moet zeggen dat dit proper vooruit gaat grt.
 
De truuk met de Dymo tape is goed te gebruiken zolang je deze niet op een geverfd oppervlak toepast want de tape durft wel eens de verf meenemen bij het verwijderen.
Toch blij te zien dat die truuk nog niet vergeten is.
 
Inderdaad Erwin die oudere bouwers kunnen nog weleens wat uit hun hoge hoed toveren ;) Moet wel zeggen dat ik even moest zoeken in de winkel voor deze tape omdat tegenwoordig geprint word word :)
 
Hey,

Misschien kan isolatietape voor elektrische bedrading ook helpen, maar dan moet je hem dubbel leggen om wat meer steun te hebben nadien bij het scribben.
Mooie vorderingen aan dat messerding.... ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan