Hoofdsponsor

1/12 Mercury spacecraft van atomic city [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Twee nieuwe onderdelen zijn klaar , de Antena fairing en de main and reserve parachute systeem .

dit laatste is aan de binnekant bekleed en toen de details erop qua kleuren en toen de parachutes gemaakt uit styreen .
Deze zijn toen bekleed en geplaats .
De Antena fairing wordt later vast gemaakt onder conische dop van de escape tower .

001-3.png

002-4.png

003-2.png

004-3.png

005-3.png

006-3.png

007-3.png

008-1.png

009-3.png

010-1.png

011.png

tot zover ...
 
Nou vandaag een beetje contructief bezig geweest met het bovenste deel van de base , ik heb een halve resin globe gebruik waar de een buis in gaat daar in weer een buis die in het model zit .
Ik kan later het model er zo inschuifen , de arm voor de ascape tower is gemaakt uit messing en houd het vast door schuin afklemmen in de buis van de escape tower contructie .

Morgen krijg ik de onderbase en kan het gedeelte voor de batterijen erin maken via de onderkant en de schakelaar .

004-4.png 003-3.png

005-4.png

001-4.png 002-5.png

Tot zover ..
 
Nou Luitjes de base met bekabeling en schakelaartje is klaar , was een pens beitel werk om het stukje voor de 4 penlites batterij houder te plaatsen ( 6 bij 5 bij 2 cm ) eruit te halen

De 2 micro led lichtjes komen in de binnen zijde van de capsule , zeer teer spul 3 bij 2 mm platte ledjes .

maar nu dus verder met het intrieur .

001-1.png

002-1.png

003-1.png

Tot zover ...
 
Hey B mooie bodemplaat, iets in die aard wou ik ook maken voor mijn Gemini capsule. Kan je ook eens wat foto's van de ledjes tonen en hoe je ze inbouwt ? Want dit idee speelde ook door mijn hoofd voor bij mijn Gemini capsule.

Thx
 
Je vliegt er nogal in Bubblegum........
Wat een mooie en fijne afwerking ven het interieur.
De letters op de escape tower is dat een decal? Het ziet er zo strak uit!

Fred
 
Dankje luitjes ,

Uh lox665 , het licht setje is deze is eigenlijk voor een 1/32 versie , maar licht genoeg ,


http://www.ninfinger.org/models/crowsnest/mercurylights.html

en Fred yep het is een decal is tussen twee claer coat laagjes gelegt , eerste laagje was net droog , alleen de escape tower is iets te donker van kleur . had iets meer orange moeten hebben .

maar ja die kleuren zal altijd een contrast probleen blijven bij de eene foto is het iets meer donker dan bij de ander .
 
aah ok, ik dacht dat het een zelf samengesteld setje was.
 
Al die mooie en fijne details op jouw modellen... volgens mij moet jij over een uitgebreide bibliotheek beschikken. :dry:
 
yep deze mercury heb ik een dik boekwerk met details ;)
 
yep deze mercury heb ik een dik boekwerk met details ;)
Zoals ik dacht dus :)... er wordt wel eens gezegd dat je op het internet alles kan vinden, maar "alles" is relatief... zo bvb staat er in mijn boeken over de GMC info die je nergens op het net terugvind.
De tijd dat je echt "alles" op het internet vind is volgens mij nog veraf... enfin: ik ben niet echt een SF-liefhebber maar ik kijk toch wel weer uit naar je volgende project hoor! :D
 
Heel knap ! lichtjes en ledjes ! love it :)
 
Even een paar dagen niks gedaan , heb vandaag de display control delen in the primer gezet .
ze zijn normaal acrylaat doorzichtig en dan wordt het moeilijk werken , ik moet er een stuk uit snijden waar de zelfgemaakte navigational aids komt . , dan verder de console verder aankleden met schakelaars draden ect ect .
achter het console komt een buis ( luchttoevoer ) , deze maak ik uit afval styreen ring die ik wikkel met draad zodat het op een buis lijkt .

494043446_17cff87e1f_z.png

mercury5.gif

001-2.png


evergreen20mercury20capsule20interior.png

Tot zover ..........
 
Laatst bewerkt:
Bub,

Met zo'n detaillering moet je afzonderlijke documentatie hebben, kan niet anders, en dan omzetten naar modelbouw, chapeau man, we genieten van je kunstwerken..;)
 
Dankje Kerel ,,

Ik ben nu begonnen met het het display control , het gedeelte van de radar die uit kit komt loopt gewoon vlak .
Deze heb ik nu schuin naar binnen laten lopen en is opgebouwd uit styreen , morgen de andere mini hardware kastjes aan de achter kant maken .
Hieruit komen later alle bedradingen .


018.png 020.png 019.png

tot zover ...
 
Gisteren een major failure gemaakt :$ , maar vandaag weer opgelost :;)

aa.png bb.png 005-5.png

003-4.png 001-5.png

tot zover ..
 
Laatst bewerkt:
Het upgraden van de styreen details is klaar , toen in de primer gezet , en nu kan het bedraden aan de achterkant kan ik doen .

Hierna de voorkant afwerken .

010-2.png

014.png

004-5.png

003-5.png

001-6.png

006-4.png

010-3.png

011-1.png

009-4.png

012.png

013.png


Tot zover .
 
Laatst bewerkt:
De bedrading zit er nu voledig op , het control paneel is in kleur vlakken gespoten en de details erop .

Nu alleen de decal metertjes en schakelaars erop en dan is het control display weer klaar .

017.png

012-1.png

013-1.png

016.png

Tot zover .........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan