Hoofdsponsor

1/24 Mercedes-Benz DLK 23-12 ladderwagen

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
Ervaren, maar nog steeds volgen de fouten elkaar in rad tempo op.
BOUWWIJZE
Out of box, met een wash hier en daar.
BOUWBUDGET
Ik verwacht niets meer nodig te hebben. Zo wel, geen probleem.
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Graag!
Is in ieder geval een prachtige ladder geworden, een model op zich.
Ron’s tip met die vernis ga ik onthouden, je weet maar nooit.
 
De resultaten zijn dan ook steeds pico bello.
 
Ziet er weer goed uit Roy.
Heb het ook al vaker gehad dat met de vernis alles weg is en als ik de kleur eropzet,
dat er sommige schuurkrassen terug zichtbaar worden
 
Wie denkt dat schuurpapier 600 dezelfde grid heeft als schuurpad 600... of schuurstick 600... niet dus.

Ik heb mijn schuur- en polijstmaterialen gisteren uren zitten inventariseren en indelen. Alles is in twee mappen gestopt.

Nu ging ik verder met polijstwerk van mijn brandweerwagentje... na korrel 1.500 leek 2.700 mij een goed idee. Maar er kwamen veel diepere krassen in. G.....$ &..!!!!!! Het is al zo'n lastig stukje.

Lang verhaal kort: er blijken talloze grid-aanduidingen te zijn. Maakt ook niet veel uit waar het spul vandaan komt. Bijvoorbeeld uit Canada, heb ik van Albion Alloys schuursticks 'Extra fine' 400 en 600, die véél fijner aanvoelen dan dat. En zeker veel fijner dan die 2.800 en 3.200 van Flex-I-File, ook een Canadees bedrijf.

Kijk, de papieren "mikron" had ik al mooi omgerekend. Maar dat er zoveel meer aanduidingen zijn, is best frustrerend, zeker als het bedrijf meestal niet op de verpakking vermeldt (gelukkig heb ik ze allemaal bewaard) welke eenheid het gebruikt. Nu blijkt bijvoorbeeld die 600 van Albion overeen te komen met 4.000 van Flex-I-File. Dat is dan weer ongeveer korrel 3.200 voor 'gewoon' schuurpapier. En dan heb je nog de 'polishing stick' van Flex-I-File, waar drie grofheden op zitten... maar het bedrijf vindt het niet nodig de korrelgrootte kenbaar te maken.

Bijzonder onhandig allemaal. Ik kan weer opnieuw beginnen.

Zie hier.





 
Dat is een spijtige vaststelling en niet tof om zo er miserie mee te hebben.
 
je geduld en toewijding tot dit prachtige project zijn lovenswaardig.
vaststelling,het eindresultaat is evenredig hoogstaand aan het werk dat je er aan spendeert.
Doe dus rustig verder wij ( Ik toch zeker) genieten wel van de geposte foto's en je noeste arbeid.
 
Voor polijsten kan je beter bij een merk blijven en padjes en geen sticks. Met sticks heb je een andere druk op je werk door de stijfheid van de stick wat weleens schade kan opleveren omdat deze zich niet aanpassen hoe jij schuur en aan het oppervlakte.. Met pads die flexibel zijn is de kans minimaal omdat deze zich beter aanpassen aan druk en oppervlakte.

Jammer van je werk.
 
Inderdaad jammer , maar clearcoat schuren doe je nat , en niet met zo’n vijl Roy , maar met een schuurpapier, dan voel je veel meer wat je schuurt , bovendien schuurt zo’n stok waar je het niet wil , door z’n vorm hè , zo zijn de randen van je werkstuk dan extra geschuurd terwijl dat niet de bedoeling was

over die korrel van het schuurpapier liet ik me wijsmaken dat het regio gebonden is , 1000 hier is niet hetzelfde als 1000 in de USA , zou te maken hebben omdat wij in cm rekenen en zijn in inches , dus duizend partikels per vierkante cm is niet hetzelfde als 1000 partikels per vierkante inch , so I’m told ……..
 
Jammer, het wil echt niet vlotten met die brandweerwagen me dunkt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan