Hoofdsponsor

1/24 Mercedes-Benz 300 SLR " zilveren pijl " [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
beste Roy wat ik bedoel met optiek sorry in Belgie zeggen we dat tegen de spiegel van een koplamp dat heet optiek sorry als je er mee op een verkeerd spoor bent ik probeer altijd het juiste woord of benaming te geven maar soms overmeesterd het vlaams al eens , dus de zwarte stip de neus van de lamp zal ik zeggen kan ik gerust veranderen maar ik denk dat ik voor de rest wel goed zit , ik ga dat ogenblikkelijk veranderen
Bedankt om nog eens mee te denken en een oplossing te zoeken anders was het weeral gebeurt denk ik , dan was het zo gebleven
 
De optiek (in kaas- en klompenland noemen ze dat reflector) ziet er, voor zover ik uit de foto kan afleiden, goed uit.

Is de zwarte stip de speldenkop?
 
Ja dat begrijp ik, maar is dat de speldenknop of is het rood omlijnde deel de speldenknop?

Zo nee, wat is de rest (het lichter grijs gekleurde deel binnen de rode kring) dan?
 
Roy dat is de weerspiegeling in de chroomverf van die knop ik heb die reflector in de chroom verf gezet en daarna dat knopje erin gedaan
Marc
 
Aha, ja dan is het goed denk ik haha

Welke kleur krijgt het bolletje?
 
normaal bij een halogeenlamp is dat zwart of donker grijs maar in die tijd kende ze dat niet, misschien blauw dat kwam al eens voor zeker bij bijgeplaatste lichten
 
O ik dacht dat zo'n halogeen transparant / melkachtig wit was, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb het nagemeten (uit de chat bleek dat inderdaad het zwarte de speldenknop is) en het knopje is iets groter dan idealiter zou moeten. De cijfers op het tekeningetje zouden worden: 15,56 / 15,25 / 15,56. Zelf vind ik dit zo'n minimaal verschil in verhouding tot de echte lamp dat ik het -als het mijn model was- lekker zo zou laten.
 
Beste vrienden hij is zo goed als klaar , nu heb ik zoveel gedaan en veranderd en geprutst en de laatste stukjes waren lelijk en pasten langs geen kanten , ik heb serieus moeten wringen en kl**** om de carrosserie erover te krijgen het instrumentenpaneel paste niet lekker , kwam iedere maal los kwam ergens tegen daarna ging hij weer niet in elkaar door de uitlaten die moest ik dan weer verplooien om ze erin te krijgen , de deuren heb ik zo dikwijls gedry-fit en nu ze erin zitten passen ze weeral niet man man het was een gesukkel , maar uiteindelijk is het toch gelukt
Ik heb enkele foto's getrokken , hier zijn ze

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

er komen nog beelden buiten denk ik denkelijk met nog andere modellen
En wat vind ge er van

Marc
 
Zo van de foto's gezien, komt het over als een zeer geslaagd model Marc, eentje om trots op te zijn. Je gaat toch elke bouw een stapje hoger.

Gaat de rechterdeur goed dicht?
 
Neen Roy die is ergens vervormd op een plaats waar al een barstje zit natuurlijk op het dunste punt ik ga morgen kijken of ik er nog iets kan aan doen ,voor de rest vind ik hem nogal geslaagd dus Roy er staat je nog wat te wachten met je 180
 
De wielen heb ik spijtig genoeg moeten vastplakken omdat de vleugelmoer op een uiteinde van een as komt maar daar zat ook een gietfout en twee ervan waren tekort
Marc
 
De 190 SL bedoel je?

Ja dat is een verhaal apart.

Maar over je 300 SLR: ondanks de deur vind ik het een geslaagde bouw. Maar als je de deur nog weet te herstellen, zou het helemaal mooi zijn!

En dan nu de vraag... wat is het volgende project?
 
knap model geworden,op naar de volgende build! :D

groetjes,

Yannick
 
dat weet ik nog niet eerst de boel opruimen mijn tuin een beetje aan de kant zetten nog wat 1/1 autokes doen we zien welik heb nog wel wat liggen
Marc
 
Marc, een pracht van een auto geworden.
 
Heel mooie auto geworden Coachke. Voordeel van die deuren is dat je ze altijd open kan verlijmen dan valt het niet op dat de rechtse wat vervormd is. Hij zal mooi staan in je collectie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan