Hoofdsponsor

1/20 Mclaren mp4/7 Senna [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die zijn idd heel loperig. Ik heb het wit dakje van de mini rally met de witte spuitbus gedaan, maar eerst primer opzetten en dan klein laagje per laagje erop spuiten. En zeker genoeg tijd tussen laten. Dan heb je geen probleem en blinkt het al mooi van zichzelf.

Met de airbrush kan je uiteindelijk veel fijner werken en heb je een iets matter effect, maar dan komt er nog clear over natuurlijk.
 
idd vroeger had ik ook problemen met wit (nu nog enkel met geel) neem nooit glanzend wit veel te loperig zeker in spuitbussen dit telt ook voor geel.
Voor mijn F1 mclaren heb ik zelfs potje de mat geel xf3 van tamiya genomen en dat lukte wel.
Ik heb hier nog decals van marllboro liggen voor die MP4/7 als je intresse hebt laat maar iets weten.

gr
Dave
 
kleine update, het duurt allemaal wat langer dan verwacht.

Het eerste deel is in de vernis gezet.

P4200022.png

De monokok is deels af heb nog een beetje zitten spelen met bloem.

P4200024.png

De motor en de ophanging is wel al klaar.

P4200026.png

P4200025.png
 
ziet er mooi uit :).
Neem je hem volgende maand mee naar de club?
mvg Bruno
 
We hebben nog eens verder gedaan aan de senna, de voorophanging is zit er op wa een prutswerk was da en alles afgeplakt voor de onderkant semi gloss te spuiten.

mp4-7004-1.png

mp4-7005-1.png

mp4-7006.png

Helaas heb ik geen foto van de onderkant, dus die volgt nog.
Dan heb ik alles eens gepast.

mp4-7007.png

mp4-7008.png

mp4-7009-1.png
 
Prachtige vorderingen Dave.
Spuitwerken zien er lekker strak uit.

Mark
 
Erg mooi tot dusver inderdaad. En een voorspoedige bouw!
 
kleine vordering de banden zijn klaar.

mp4012.png

ik heb nog een vraagje hoe kun je die letters beschermen zonder dat het opvalt?
 
Ik zou hiervoor matte vernis gebruiken. Met gebruik van een masker kan je het middelste deel van het wiel afdekken...
Mooi aangebrachte lettering.

Mark
 
Eerst gloss varnish gebruiken (Klear o.i.d.), dan de decals erop en dan nog een keer Klear. Ten slotte matteren met matte varnish.
 
Zijn de decals al met Sol behandeld ? Op de eerste velg van links lijken er nog wat stukjes te zitten die niet goed op de band hechten.

Hebt ge het loopvlak van de banden geschuurd ? Die slicks van F1 kits hebben meestal een vervelende naad in het midden van het loopvlak.
 
We zijn terug met de mp4-7 ondertussen is hij klaar na wat problemen met de achtervleugel, ik had hem slecht afgeplakt zodat het zwart uitgelopen was dus moest ik helemaal opnieuw beginnen.

Eerst de oude verf afbijten nu het nadeel van zero vernis is dat het moeilijk afbijt.

mp4-13007.png

mp4-13008.png

opnieuw gespoten

mp4-13005.png

mp4-13007-1.png

Nu is hij eindelijk klaar en nu de eind foto's

vanalles008.jpg

vanalles009.jpg

vanalles010.jpg

vanalles011.jpg

vanalles012.jpg

vanalles013.jpg

vanalles007.jpg

vanalles014.jpg

vanalles015.jpg

vanalles016.jpg

vanalles017.jpg

ziezo mijn eerste F1 is klaar, eind goed al goed op na de volgende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan