Hoofdsponsor

1/20 Mclaren mp4/7 Senna [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dendave

Guest
Aangezien ik een grootte fan ben van de F1 word het eens hoog tijd om te beginnen met F1 wagens te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar wagens van de jaren 80,90 en 2000 en ik ben een Williams en Jorden fan.
De eerste F1 is om te oefenen word gewoon uit de doos gebouwd met enkel extra tabak reclame de Mclaren mp4/7 van Tamiya.
De doos
laferrari7013.png
Inhoud
laferrari7015.png
De decals
laferrari7014.png
De extra decals.
laferrari7011.png

Als iemand tips of links voor de bouw van een F1 wagen dan hoor ik het graag.
Vandaag gaat alles in de grondverf zodat we kunnen beginnen.

Greetz
Dave
 
Mooie kit , veel plezier met de bouw ;)
 
Ik heb er zelf nog geen gemaakt maar deze komt alleszins uit een interessante periode van de f1..
Gaat alleszins een gedailleerd modellekke worden.. veel succes bij de bouw..
 
Idd was een mooie tijd.
Zal een gewoon modelleke worden zonder iets van bekabeling of iets anders.
 
Veel succes met de bouw van deze Mc Laren Dave.
Voor documentatie is Google je beste vriend. Even de zoekopdracht geven en je scherm staat vol met de beste foto's.

Mark
 
succes dave met de bouw van de Mc Laren.
 
Leuk project. Tips ? Bij een F-1 auto zijn de buizen van de wielophanging heel goed zichtbaar, goed controleren of die buizen geen braampjes hebben. En zoals bij elk project : veel en dikwijls dryfitten.
 
Yep. Ik blijf alvast volgen. Misschien ka, je hier ook eens een kijkje nemen: www.f1m.com. Dit is ook een modelbouwforum, maar dan bijna uitsluitend voor Formule 1. Ik heb juist een vraagje. Welke kleur ga je gebruiken voor het fluo rood? Het echte kleur is RAL3024. Dat is bevestigd door Mclaren zelf. Hier alvast een link van een afgewerkte:

http://www.f1m.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=21724
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de links die had ik nog niet.
Ik heb dit kleur besteld bij hiroboy Colour Matched Paints - McLaren MP4 (Marlboro) Red
Part No: ZP-1066
 
we zijn vertrokken met de mclaren.
eerst heb is de body voorzien van witte primer van tamiya en dan een paar laagjes pure brilliant white van zero en na het drogen afgeplakt voor de twee kleur Marlboro red ook van zero.

het afplakken is toch niet zo gemakkelijk dan ik dacht.

mp4-7003.png

Maar het resultaat mag gezien worden.

mp4-7004.png

mp4-7005.png

Omdat ik zo tevreden was van het resultaat heb de decals ook maar direct op hun plaats gelegd en die leggen zo goed en gemakkelijk dat heb ik nog nooit mee gemaakt, ben nog aan het twijfelen om nog sol te gebruiken.
Het enige min puntje van Tabu-Design is dat er geen uitleg staat waar de decals moeten komen er staan wel nummers bij maar die komen niet overeen met die van tamiya.

mp4-7009.png

mp4-7010.png

Greetz
Dave


.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er al lekker strak uit.
Als de decals goed zitten zou ik geen sol gebruiken. (heeft geen enkel nut)
 
Ben ik helemaal met je eens Jelle. Als de decals goed zitten heeft het gebruik van Sol geen nut.
Voor het overige strak spuitwerk en het ziet er bovendien nog goed uit ook.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Dus dit wordt op dit forum oefenen genoemd... heerlijk! :D

Prachtig onderwerp, strak in de lak, rechte decals: zit niets anders op dan deze te gaan volgen.
 
Mooi werk. Ik ben altijd fan geweest van deze Mclaren en natuurlijk de bestuurder :).

Er zijn volgens mij ook wel wat PE parts beschikbaar voor deze. Misschien daar ook eens naar kijken?
 
jij gaat ook als speer, eergisteren was hij nog lekker wit :O.
Maar ziet er zeer geslaagd uit.
Ben benieuwd naar het vervolg.
mvg Bruno
 
@Joachim deze keer gewoon standaard uit de doos dat moet ook eens kunnen. Ik wissel altijd eens af een trage met alles erop en eraan en een snelle bouw gewoon uit de doos.

@Bruno dat is gemakkelijk als de hobby tafel in de living staat he, geen gezaag aan mijne kop dat ik altijd in hobbykamer zit in plaats bij haar.

Gr
Dave
 
mooie. heb hier ook nog ene liggen.
wat ik me af vraag is met wat je het wit gespoten heb en hoe je die zo strak krijgt.

groeten, joachim
 
@paradragon gewoon met de airbrush maar wel met een lage bar anders krijg je gemakkelijk lopers, heb je geen airbrush dan kan je de mat witte kleur in een spuitbus van tamiya nemen of ik heb ook al eens gewoon witte primer gelakt en dat gaat ook goed.

gr
Dave
 
Amai, deze ziet er al ferm uit!
Wil ik ook ooit nog eens in huis halen. :)
 
@paradragon gewoon met de airbrush maar wel met een lage bar anders krijg je gemakkelijk lopers, heb je geen airbrush dan kan je de mat witte kleur in een spuitbus van tamiya nemen of ik heb ook al eens gewoon witte primer gelakt en dat gaat ook goed.

gr
Dave

ja heb vaak problemen met wit en geel van de spuitbusjes van tamiya
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan