Hoofdsponsor

1/20 Mclaren mp4/13 [wip]

Hey dave dat ziet er een strakke build uit. Die carbon ligt echt goed. Het zou zonde zijn om die te beschadigen. Natuurlijk steken die twee :) planken oon af tegen het cabon.. wel een leuk weetje :) en om even op tom te reageren: bij de juiste kracht en wrijving geeft alles vonken.. hout carbon metaal,... maakt geen verschil..

Doe zo verder ik volg mee..
 
Mooi, ik ben benieuwd wat je van de motor gaat maken.
Zalige detail set, toch ? Ik heb al veel detail sets gebruikt op auto en vliegtuigen ... en geen enkele past zo gelijk die van Top studio, top materiaal ... en nee ik heb er geen aandelen :D
 
Laatst bewerkt:
@lightair het steekt zeker af en daarom gaat ik het toch eens proberen met een scherp mesje moet het toch lukken denk ik.
@lox665 voor mij is het nog vloeken op die detail set het is dan ook eerste keer dat ik die gebruik.
 
Dendave ,je heb inderdaad gelijk dat in 1994 na senna ongeluk een skid block in fijne lagen geperst met hars werd toe gevoegd
voor meer veiligheid

http://en.wikipedia.org/wiki/Skid_block

maar als je de afbeelding zal vergroten zal echter wel zien dat die skid block echter geen grove en lange rechte lijnen
hout structuur zal hebben en heb al vele foto's beken en dit bij alle F1 teams kan bijna niet zien dat een houten plaat is
want dit is een plaat van 10mm dik die in lagen met hars (fineer lagen in blokken) gelijmd worden
anders in een rechte verliest hij zijn sterkte ipv van in blokken fineer

daarom had mijn twijfels bij jou skid block , omdat het bij jou te grof of te duidelijk overkomt dat je een houten plaat
gebruikt wat je al in werkelijkheid bijna niet kan zien .

tom
 
@ Tom, ik denk dat het van merk tot merk af hangt van welk soort hout ze gebruiken als de foto's zien op het internet moet ik toegeven dat die van mij wel iets te grof lijkt maar ik ben tevreden met het eind resultaat (als ik de bodem heb aangepast in 1deel).

Nu een kleine update, moet wel zeggen een F1 bouwen gaat tergend traag veel voorbereidingen, droog tijden en kleine prulletjes die gedaan moeten worden.

De decals zitten er allemaal op en eindelijk heb die mobil1 te pakken gelukkig bestaat er ebay.

mp13001.png

mp13002.png

Ben begonnen aan de motor met verven, carbon en gaatjes te boren voor de bekabeling

mp13003.png

mp13005.png

Ook een heb ik een paar bedradingen gemaakt en wat heb ik al gevloekt om die prullen.

mp13006.png

P5240002.png

Het is niet veel maar ja beter iets dan niets he.
 
mooie build tot zover. En die houten plaat is ook een mooie oplossing.
 
jaja we zijn er nog.

De kabels komen er stilletjes erop met vallen en opstaan, heb er ook een paar extra bekabeling bij gedaan die niet bij de set zitten maar zichtbaar op foto's die ik heb.
Het is niet veel, maar het is veel pruts werk om die kabels op hun plaats te krijgen.
Stand van zaken:

mp4-13005-1.png

mp4-13006-2.png

mp4-13007-1.png

De andere kant word pas nog gedaan worden als de andere kant klaar is.
Onder tussen ben ik ook bezig geweest aan de uitlaten.

mp4-13008-3.png

En ten slotte de luchtinlaat voor de motor daarvoor gebruik ik de resin die in de set zit die word dan voor zien van carbon decals.
Vb: die van Tamiya (zwart) en die van de set.

mp4-13002-2.png

mp4-13003-1.png

mp4-13004-2.png

met een beetje carbon.

mp4-13009-3.png

Dat was het voorlopig.
Ik hoor graag de opmerkingen.
 
We zijn hier weer met een update, de luchtinlaat is klaar, de motor is aan de ene kant klaar met de kabels nu nog de andere kant ook ben ik begonnen aan de veringen voor vanachter die in de kit zitten heb uit elkaar gehaald, voorzien van metalen veren ook het tussenstuk van de veer naar de draagarm is aangepast nu de foto's.

De luchtinlaat, daarvoor heb ik de decals van de oude doos genomen omdat die een betere structuur had, het zwarte carbon is eigen werk.

mp4-13001-1.png

mp4-13002-3.png

mp4-13003-2.png

op deze foto kan je het verschil zien van de decal die bij de heruitgave kit zit, deze blinkt veel meer

mp4-13004-3.png

Ook de een kleine radiator is voor zien van de kabels en is op zijn plaats gelijmd.

mp4-13013-2.png

De motor van de kant die klaar is.

mp4-13014-2.png

Nu de veren.
De originele van tamiya.

mp4-13008-4.png

uitelkaar gehaald.

mp4-13012-2.png

De onderdelen die er op moeten.

mp4-13009-4.png

En de eerste is weer in elkaar gezet moet enkel nog voorzien worden van deels carbon en nog iets maar dat is moeilijk uit te leggen.

mp4-13010-2.png

Dat was het voor nu.
 
Mooie update!

En wat een blok ligt er in de auto zeg... geweldig.
 
Beste die vonken dat zijn studs zoals in voetbalschoenen om de bodem te beschermen als de formule door zijn vering gaat komen als eerste op de grond en niet de bodemplaat maar of die van hout is dat weet ik niet
Grtz Marc
 
Knappe vorderingen Dave. Toffe aanpassingen die je hebt gemaakt, ziet er echt geslaagd uit.
De luchtinlaat is een juweeltje geworden.
Ben benieuwd naar je verdere vorderingen.

Mark
 
Hey dave

Dat carbon is goed gelukt zeg, zal je op het einde nog iets zien van he binnenwerk?
 
@lightair als je de cockpit bedoeld niet zoveel en zeker niet als je de hoofd protectie erop zet, bij de motor wel de kap word er langst gezet.
 
Ik bedoelde vanalles. Motor, cockpit, carbon gevalletjes :)

Goed dat je nog iets zal zien want het ziet er goed uit ;)
 
Knap bezig dave,

Schoon bouwverslag duidelijke uitleg en fotos!

Top studio heeft inderdaad enorm schone updatesets
om u tegen te zeggen, en die komt hier tot zijn recht bij jouw.

Of je er nu nog iets van ziet nadien of niet: zolang jij maar weet dat het er zit he ! ;)
 
bedankt Guy voor de steun, het is inderdaad een mooie detail set maar de uitleg kan wel een beetje beter.
 
nog eens een kleine update, de motor is volledig klaar enkel nog een klein deel van de ophanging maar daarvoor zou ik graag de motor op de chassis hebben.
Maar voor ik de motor op het chassis kan plaatsen moet ik eerst de side-pots klaar zijn dus zijn daar maar aan begonnen.

side-pots met pe en resin delen.

P7100020.png
P7100022.png

Daarna gespoten en voor zien van carbon.

P7200034.png

Een databox voor op de side-pot.

P7100023.png

P7100024.png

P7150032.png

Ondertussen ben ik ook al bezig met het deel van de remmen en koeling te voorzien van cabon.
P7100025.png

P7100026.png

P7100027.png

P7100031.png

P7100029.png

P7100028.png

Dat was het voorlopig
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan