Hoofdsponsor

1/20 Mclaren mp4/13 [wip]

D

dendave

Guest
Nu dat ik miserie heb met de mp4/7 ben ik begonnen met de mp4/13 waarmee Hakkinen in 1998 wereldkampioen behaalt heeft.
De doos is een heruitgave van Tamiya, de bedoeling is om de wagen te bouwen met een detail set van topstudio.

De inhoud van de doos:
P4200027.png

P4200028.png

P4200029.png

Inhoud Topstudio:
P4200032.png

P4200034.png

P4200033.png

P4200036.png

P4200037.png

En natuurlijk de juist kleur:
P4200038.png

De tabak reclame:
P4200030.png

Carbon templates van scalemotorsport:
P4200031.png

En toen was het geld op :P
 
Ga ik volgen als Mika-fan... veel,succes ermee
 
Nu de wip foto's maar eerst een beetje uitleg over de pech die ik al gehad heb (het blijft me achter volgen).
De kleur wou maar niet lukken ik heb ze 3keer opnieuw moeten doen, dan de decals van Tamiya zijn zo dun en fragile ze breken direct en als dat nog niet genoeg was blijkt Tamiya hun rechten niet betaald te hebben van MOBILE1 waardoor ik 5 decals tekort kom, dat de tabak reclame niet mag ok maar een merk van olie ik heb er gewoon over gekeken waardoor niet decalsheet moet kopen, als je de tabak decals wilt koop dan de full reclame decal van Tabu kost wel 25€ maar nu kom ik daar ook aan.

Foto's van de body:

mp4-13009.png

mp4-13010.png

mp4-13011.png

alles te samen:

mp4-13003.png

De bodem heb ik ook twee keer moeten doe, de eerste keer kwam de .... door de primer, zwarte verf nadat ik de carbon in de lak gezet had?
de eerste keer:

mp4-13004.png

de twee:
komt nog ze zit nog in de foto toestel :(

Tijdens het drogen van de verf en het wachten op het werk van de sol ben ik begonnen aan de cockpit en deze keer zonder miserie:O

mp4-13002-1.png

mp4-13001.png

mp4-13004-1.png

mp4-13005.png

mp4-13008.png

Zo, dat was het voorlopig .
 
Zalige build! De carbon details zijn machting mijn mening. ;)
 
Ziet er mooi uit, jij bent eerst begonnen met je boddy, Ben je niet bang dat je deze gaat beschadigen als je met de detail set gaat werken ?
 
Jawadde. Deze ga ik volgen. Hier wordt de laatste tijd veel F1 gebouwd. En laat dit nou toevallig een van mijn favorite topics zijn. Goed gestart dave. Alleen een beetje spijtig van de decals, maar dat zal wel goed komen. Daar ben ik van overtuigd.
 
thanks allemaal, de decals zijn al onder weg.
@Lox665 op de body zelf komt er bijna geen detail alleen op de neus van de cockpit en de motor is volledig bekabeld.
 
We zijn weer een stukje verder.

Eerst nog een foto van de verbeterde bovenkant die was ik vergeten op de fototoestel.

mp4-13006.png

mp4-13007.png

Dan was het de beurd aan de onderkant waar er een houten plaat op zit die moest je normaal verven maar dat vond ik maar niets, ik zocht dus een alternatief en na lang zoeken stootte ik op dit.

mp4-13008-1.png

Ik dacht eerst dat het een decal was maar het is zelf klevende dunne plaat met hout structuur.
VB
mp4-13009-1.png

mp4-13010-1.png

mp4-13011-1.png

Dan was het tijd voor de bodemplaat te voorzien van carbon de templates van scalemotorsports zijn niet volledig ze bevatten maar de helft van de bodemplaat aan de kant van diffuser ook die zijn niet volledig op vier stukken na ook de volledige opstand en het deel naar de neus toe heb ik er zelf moeten bij doen. Eigenlijk ben ik wel teleur gesteld in de templates maar ja voor 17€ kan je niet klagen, 2 vellen kosten al 20€ maar ze blijven wel mij voorkeur van carbondecal merk want ze lossen rap op in het water, ze zijn stevig en ze leggen gemakkelijk op hun plaats en in hun vorm.

mp4-13012.png

mp4-13013.png

Tijdens het drogen van de sol heb ik me bezig gehouden met de stoel te voorzien van bloem en de gordels enkel de reclame op de gordels moeten ik nog vast plakken met pritt want de sol werkt niet op het stof van de gordels blijkbaar komt steeds los.

mp4-13014.png

mp4-13015.png

Maandag doe ik verder met het in de lak zetten van de bodemplaat en de bedrading van het stuur.

Laat het maar weten wat jullie er van vinden.
 
Mooie werken... die houten plaat, is dat de vorm voor het houtstructuur in de bouwbeschrijving?
 
mooi werk ,dave
de gordels en carbon zijn mooi gelukt
 
jordic, bedoel je de hout tekening? Dat staat er niet in je moet enkel in xf 52 verven.
 
Ken persoonlijk niks van autobouw maar weet wel dat dit mooi spuitwerk en modelbouw is!!
Knap werk man..!!!

grtz yves,
 
kleine update het stuurtje is klaar, ik heb toch wel wat werk gehad om de kabeltjes op hun plaats te krijgen.
Het is moeilijk te zien maar ze zitten er 8 stuks om juist te zijn, ik heb hem dan maar direct op zijn plaats gezet en daarmee is de binnenkant van de monocock compleet.

mp4-13006-1.png

mp4-13008-2.png

mp4-13009-2.png

mp4-13011-2.png

De bodemplaat is gedaan, toch ben ik niet tevreden de houtenplaat is in twee stukken normaal is dat in één stuk maar ik ben bang dat de carbon mee los gaat komen als ik het wil veranderen, "haast en spoed is zelden goed" maar ik kan mij niet inhouden

mp4-13012-1.png

mp4-13013-1.png

En wat zeggen jullie? veranderen zeker?

En tussendoor heb ik ook de voorspoiler gedaan hier is nog enkel wachten op Mobile1 decals en klaar is kees.

mp4-13014-1.png

mp4-13016.png

Nu komt het echte werk de motor met alle toeters en bellen erop, zal maar een kaarsje laten branden wanneer ik werk.:D
 
Bestaat er geen mogelijkheid om de beide delen terug aan mekaar te brengen Dave ?
Ik zou het niet direct verwijderen, tenzij je misschien het model wil tentoonstellen op een spiegel display ?
Succes bij de verdere bouw.

Mark
 
als F1 liefhebber , volg ik dit graag

toch heb echter een bedekking bij de onder plaat die in het midden in hout zou zijn
de bouw beschrijving schrijf voor XF 52 ( flat earth ) dat is de plaat die het dichts tegen de grond komt en van heel hard materiaal is
maar zeker geen hout van een boom komt volgens mij toch . Als je in die periode naar F1 terug kijkt op de beelden dan kan je zien dan ze
soms vonken op de grond handen omdat de raceweg oneffen was en die plaat beschermt zowel de rijder en de frame

heb bij toeval ook de zelfde doos in mijn bezit en denk toch dat alle decals mobil 1 er bij zitten die je nodig hebt het is enkel de tabak reclame of die
met de rood en zwart sterren die er niet bij zitten en de tamiya doos

Ik wil hier bij je bouw niet af breken , je bent goed bezig

tom
 
Tom je breekt zeker bij model niet af maar het is degelijk een houte plaat die er onder zit waarom deze uitleg heb ik gevonden op F1journaal "Over de gehele lengte van de bodem wordt een houten plank bevestigd. Deze dient om na te gaan of er geen excessieve slijtage is als gevolg van een te lage rijhoogte." nog een klein weetje het is in '94 verplicht geworden na de dood van Senna.
De decals zijn binnen, dat is in orde maar ben aan het sukkelen met de detail set van top studio en heellaas heeft moeder de vrouw mij aan het werk gezet voor een verbouwing en heb geen tijd meer om modelbouwen (te moe).
Het is de bedoeling om een kleine spiegel aan de onderkant te plaatsen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan