- Lid geworden
- 13 apr 2014
- Berichten
- 9.920
Lesley ik denk dat ik de Motip ga gebruiken. Waar is dat mat wit dan voor nodig, ik neem aan dat je die als onderlaag bedoelt? Of bedoel je die kleur als de eindkleur voor het wit?
Chassisnummer heb ik volgens mij wel foto's van. Ik ben erg jaloers dat je in die auto hebt mogen zitten...
24. Eens en ergens moeten we beginnen. Dat wordt vandaag, met de dynamo. Eerst de gaatjes uitboren met een 0,6mm.-boor.
25. De v-snaar maak ik van messing plaat. Paar keer ritsen met een mes, dan heen en weer wrikken en de plaat breekt mooi af.
26. Het vouwen (wrikken) met een vouwmesje.
27. V-snaar om een boortje met iets kleinere diameter dan de dynamo-poelie heen buigen.
28. Aandrijfwiel-curve wordt verkregen door middel van een pons uit punch&die-set.
29. Geduldig buigen totdat de vorm overeenkomt.
30. De afstand tussen de twee poelie-assen meten alvorens de oude v-snaar te verwijderen.
31. Balsafoam gebruiken als template: de twee bevestigingspinnen worden in het schuim gedrukt. Zo weet ik straks precies hoe lang de v-snaar moet zijn. Mocht er met het balsafoam iets mis gaan, heb ik de afstand nog (zie vorige foto).
32. De dynamo-poelie is een 'nut on a washer 1,4mm.' van Masterclub (MC435078 ). De Tamiya-moer is te klein en weinig gedetailleerd, dit product van Masterclub komt nauwkeurig overeen met de enige referentiefoto die ik van deze poelie heb.
De snaar zal apart worden geairbrushed en daarna aan de poelie en het rad worden vastgelijmd met bruine Gator Glue. Het onderste deel, waaronder de samenvoeging van de messing strip, is na volledige montage in het geheel niet meer te zien.
Bestede tijd: 6 uur (bouw) + 13 uur (studie)
Chassisnummer heb ik volgens mij wel foto's van. Ik ben erg jaloers dat je in die auto hebt mogen zitten...
24. Eens en ergens moeten we beginnen. Dat wordt vandaag, met de dynamo. Eerst de gaatjes uitboren met een 0,6mm.-boor.
25. De v-snaar maak ik van messing plaat. Paar keer ritsen met een mes, dan heen en weer wrikken en de plaat breekt mooi af.
26. Het vouwen (wrikken) met een vouwmesje.
27. V-snaar om een boortje met iets kleinere diameter dan de dynamo-poelie heen buigen.
28. Aandrijfwiel-curve wordt verkregen door middel van een pons uit punch&die-set.
29. Geduldig buigen totdat de vorm overeenkomt.
30. De afstand tussen de twee poelie-assen meten alvorens de oude v-snaar te verwijderen.
31. Balsafoam gebruiken als template: de twee bevestigingspinnen worden in het schuim gedrukt. Zo weet ik straks precies hoe lang de v-snaar moet zijn. Mocht er met het balsafoam iets mis gaan, heb ik de afstand nog (zie vorige foto).
32. De dynamo-poelie is een 'nut on a washer 1,4mm.' van Masterclub (MC435078 ). De Tamiya-moer is te klein en weinig gedetailleerd, dit product van Masterclub komt nauwkeurig overeen met de enige referentiefoto die ik van deze poelie heb.
De snaar zal apart worden geairbrushed en daarna aan de poelie en het rad worden vastgelijmd met bruine Gator Glue. Het onderste deel, waaronder de samenvoeging van de messing strip, is na volledige montage in het geheel niet meer te zien.
Bestede tijd: 6 uur (bouw) + 13 uur (studie)