Hoofdsponsor

1/35 M35A1 Quad .50 Gun Truck

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Zal gestart worden op 9 januari 2024.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Nancy ziet er een imposante dame uit.

Succes met het herplaatsen van de magazijnen.

Grtz.

Luc :cool:
 
Kan niet wachten op de buiten foto's van dit toch wel knappe truck als die klaar is.
 
Bedankt Steven voor de info en ik zal deze zeker ter harte nemen bij een eventuele volgende bouw maar jammer genoeg niet meer bij deze.
Heb nog een M16 en een GMC met Maxon Mount liggen waar ik deze kan op gebruiken.

De miserie met de decals en de onjuistheden bij de Quad Gun Mount in deze kit maken er, in mijn ogen, een bijna niet meer presentabel model van. Ik zal hem nog eens meenemen naar de club maar dat zal het dan ook wezen.
Dit gezegd zijnde, heb ik wel de munitiekisten aangepast tot een "zichtbaar" geheel. Heb het aan mijn vrouw getoond en zij vond het ok waarmee het, in mijn ogen, al veel waard is.

Deze middag geen zon maar toch enkele buiten foto's gemaakt.

Fin 1.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 8.jpg

Conclusie:
Aanvankelijk verliep de bouw vlot maar naderhand kwamen toch enkele problemen voor; deels door het slecht begrijpen van de bouw instructies, deels door het plan zelf (slechte nummering). De Quad Gun Mount vormde het grootste probleem door slecht passende onderdelen waardoor de mitrailleurs alle richtingen uitwezen.
De decals in mijn kit zorgden voor nog meer problemen bij het plaatsen; bijna allemaal braken in één of meerdere stukken. Ook reageerden zij slecht op Microscale Sol waardoor enkele onbruikbaar werden en vervangen dienden te worden.

Ik bouwde deze kit als deelname in een wedstrijd binnen mijn club maar ik ben niet zeker of ik deze alsnog ga inzetten.
Pech maar 1 troost: weerom een kit minder in de stash.

Zal hem deze week nog eens presenteren buiten samen met zijn broeders Gun Trucks.

Op naar de volgende ...
 
Opmerking: onderstaande post schreef ik naar aanleiding van dit bericht, ik had niet in de gaten dat je al eindfoto's had geplaatst. Misschien dus mosterd na de maaltijd, maar alsnog:

De modderaanslag op de banden weet me niet helemaal te overtuigen. Natuurlijk is er altijd een kans dat één deel van de band vol in de modder terecht is gekomen terwijl dat vijf centimeter verderop voor het ander deel van de band niet geldt (zie band linksachter), maar bij een schaalmodel komt bij mij dan eerder de gedachte op dat net niet voldoende aandacht besteed aan de verwering.

Nu ik de foto's nog eens bekijk: nog duidelijker voorbeeld vind ik de situatie aan de twee banden midden rechts (3e foto).

Ligt de middelste band links trouwens goed op de velg?

Let er daarnaast op dat beide voelers op de voorbumper parallel staan. Ook hier kun je natuurlijk zeggen dat ze in de praktijk scheef kunnen staan, maar dan zou ik dat iets duidelijker aanzetten (=iets schever) dan nu, waar het lijkt dat je ze op het model simpelweg niet voldoende hebt uitgelijnd.
 
Mooie foto's en vind de truck er wel woest uit zien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan