Hoofdsponsor

1/35 M35A1 Quad .50 Gun Truck

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Zal gestart worden op 9 januari 2024.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.424
IPMS Gent en de "jaren '60 - '70 - '80".
Vermits ik volgende week opnieuw een paar dagen moet gaan house-sitten bij mijn dochter ga ik daar maar een nieuw doosje open trekken.

Deze maal valt de keuze op een M35A1 gun truck gebruikt in Vietnam, een beetje een gelijkaardig voertuig als ik al eens gebouwd heb.
De vorige was een conversie set van Kirin gemonteerd op een vroeger reeds gebouwd voertuig maar nu is het een kit van AFV Club.

Boxart.jpg

Ik heb deze bekomen als deel van een lot bouwdozen maar de vorige eigenaar moet er ooit 34,95€ voor betaald hebben.
Er steken 9 olijfkleurige sprues in, 1 klare en 11 vinyl banden.

Sprue 1.jpg

Sprue 2.jpg

De instructies zijn klaar en duidelijk:

Instructies.jpg

De decals zijn voorzien voor 1 voertuig genaamd "Nancy" en afgebeeld op de boxart.
Als "vuil boeksken" hebben we deze:

Referentie 1.jpg

waar er zelfs 2 foto's van het originele voertuig in staan.

Referentie 2.jpg

"Nancy" was een vroeg type gun truck met nog een open cargo ruimte. Wanneer afgewerkt zal dit de derde gun truck worden in mijn collectie.
 
Als je de quad .50 correct wil maken, dan is er tegenwoordig een nieuwe kit te vinden voor de trailer die AFV weggelaten heeft.

 
Stoeltje bijgezet, gaat iets langer duren denk ik dus het loont zich om zich te zetten.
 
Veel plezier en succes met deze stoere truck 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Bedankt voor de reacties.

We zijn er aan begonnen en het chassis steekt nu grotendeels in elkaar.
Wel ondervonden dat er regelmatig foute aanwijzingen zijn op het plan van AFV Club en even gevloekt bij de plaatsing van de dubbele achteras omdat ik het plan verkeerd gelezen had.

Chassis 1.jpg

Voorlopig bestaat dit chassis uit 79 onderdelen maar er moeten er nog op.

Chassis 2.jpg

De wielen van de voorste as zijn beweegbaar.

We doen rustig verder ...
 
Great looking Chassis will you be adding brake lines and wiring etc.
 
Deze zal ik met veel aandacht volgen, hij ligt hier namelijk ook in de stash....
 
Rustig verder gewerkt en ondertussen toch een aantal onderdelen klaar gemaakt deels in dryfit, deels los.

Dryfit 1.jpg

Dryfit 2.jpg

Nog geen definitieve verf, slechts zwarte primer.
 
Apart voertuig, zet men stoeltje bij.
 
Werken met PE is iets maar als ze je een recht stuk plastiek geven om te plooien heb je toch wel CA lijm nodig.

Te plooien.jpg

Maar het is gelukt en deze avond de toren van de quad kunnen in elkaar steken. Was wel even opletten want AFV heeft de onderdelen met nummers 27 en 28 verwisseld van plaats en dan heeft de toren geen vaste voet.

Quad.jpg

Morgen wat oppoetsen en dan naar het spuithok voor een zwarte primer.
 
Mooi opgelost met die CA lijm.

Die Meat Chopper ziet er veelbelovend uit.

Grtz.

Luc :cool:
 
Hoog tijd opnieuw voor een update.

Mijn AB werkt weer en dus kon de truck gespoten worden in AK Interactive US Army Olive Drab (AK4011) uit hun Vietnam setje.
Beetje donkere kleur maar als je foto's bekijkt van Vietnam gun trucks lijkt het wel of ze zwart waren gespoten dus dat komt goed overeen.

De meeste onderdelen steken nu ook op het voertuig, de banden en de bewapening moeten nog definitief geplaatst worden.
Heb wel beslist om de Quad gun in een iets lichtere tint groen te spuiten, kwestie van een beetje kleur te brengen in een donker voertuig.

Body 1.jpg

Body 2.jpg

Body 3.jpg

Alles moet nog verweerd en bevuild worden. In tegenstelling tot mijn andere gun truck had deze nog een lange uitlaat onder de truck.

Body 4.jpg

De sokkel voor de Quad staat op zijn plaats.

Quad.jpg

De bewapening van de quad was een zorgenkind op zich, heb dingen moeten aanpassen of de lopen wezen alle richtingen uit.

Morgen wat verder verweren en de wielen plaatsen, zal weer een stuk schelen.
 
Looks darn fine to me, the details looks great , will be a fantastic one when done .
 
Oei, ben blijkbaar vergeten om tussen de werken door foto's te nemen. Te laat.

De truck werd gespoten in US Army Olive Drab AK4011 uit de AK Interactive Vietnam set.
Verder werd alles gemonteerd zoals voorzien op het plan met uitzondering van de munitiekisten voor .30 munitie. Zie niet goed in wat die hier komen doen als alle bewapening .50 is.

Na schilderen volgden de decals en die zijn een ramp, toch zeker deze in mijn kit. Er is bijna geen enkele decal die niet bijgewerkt diende te worden bij of na het plaatsen. Tevens waren er bij die heel slecht reageerden op Microscale Sol. Het plaatsen van die decals heeft mij 3 avonden gekost.

Ander probleem in deze kit zijn de mitrailleurs van de Quad. Als je de instructies volgt, dan kijken ze alle kanten uit behalve naar hun doel. Voeg daarbij de munitiekisten die niet in hun slots plaatsen en je krijgt het scheve resultaat dat je op de foto's kan zien. Dat stuk zal dus nog bijgewerkt worden. Indien het niet zou lukken, dan haal ik de munitiekisten weg.

Toch enkele foto's genomen van de bijna afgewerkte truck.

Bijna 1.jpg

Bijna 2.jpg

Bijna 3.jpg

Bijna 4.jpg

Die rechtse munitiekisten (links op de foto) moeten dus nog letterlijk recht gezet worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Erwin, in vooraanzicht moeten de magazijnen naast de lopen uitkomen, hiervoor moet je de verbindingsstukjes aanpassen.

55fdf954ea160adfe6312d0095539bf9.jpg


431ca50026186d5210277bdeac8ae8dd.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan