Hoofdsponsor

1/35 M25 Dragon Wagon

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 4 januari 2023.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Mooi beest ... heb er altijd veel bewondering voor gehad voor iemand die dit tot een goed einde brengt.... ik geniet stilletjes mee van de show :winking:
 
Op een paar onderdelen na zijn ze nu allemaal op de draak bevestigd.
Omwille van de (af)breekbaarheid tijdens het behandelen van het voertuig ontbreken dus nog de achterste portieren, de twee buitenste achteruitkijkspiegels, 2 schoppen, een zeildoek en de kraan met takel voor het reservewiel welke beiden in het spuithok liggen.
Het A-frame en zijn steunen zullen liggend gepresenteerd worden omdat dit niet kan opstaan als de trailer gekoppeld is.

De foto's zoals hij nu is zonder de eindverwering:

Bijna 1.jpg

Bijna 2.jpg

Bijna 3.jpg

Bijna 4.jpg

Bijna 5.jpg

Fritz kwam ook nog eens kijken.

De voorstelling binnen mijn club van deze Tamiya bouw was op 3 januari, morgen zijn we 3 februari en zal de trekker zo goed als afgewerkt zijn. Niet slecht op één maand tijd, al zeg ik het zelf. De oplegger zal volgende week opgestart worden, eerst enkele andere projecten wat aandacht geven.
 
Imposante brok techniek. Zeker niet slecht op een maand tijd!
 
Deze bouw is inderdaad goed vooruit gegaan. Ziet er wel al prachtig uit zo. Benieuwd naar het vervolg
 
Op een paar onderdelen na zijn ze nu allemaal op de draak bevestigd.
Omwille van de (af)breekbaarheid tijdens het behandelen van het voertuig ontbreken dus nog de achterste portieren, de twee buitenste achteruitkijkspiegels, 2 schoppen, een zeildoek en de kraan met takel voor het reservewiel welke beiden in het spuithok liggen.
Het A-frame en zijn steunen zullen liggend gepresenteerd worden omdat dit niet kan opstaan als de trailer gekoppeld is.

De foto's zoals hij nu is zonder de eindverwering:

Bekijk bijlage 430974

Bekijk bijlage 430975

Bekijk bijlage 430976

Bekijk bijlage 430977

Bekijk bijlage 430978

Fritz kwam ook nog eens kijken.

De voorstelling binnen mijn club van deze Tamiya bouw was op 3 januari, morgen zijn we 3 februari en zal de trekker zo goed als afgewerkt zijn. Niet slecht op één maand tijd, al zeg ik het zelf. De oplegger zal volgende week opgestart worden, eerst enkele andere projecten wat aandacht geven.
Mooi werk..
 
Mooi en realistisch gespoten, met verwering erbij zal het er nog imposanter uitzien. Fritz kan tevreden zijn

Greetzzzz Modest
 
De trekkende draak is zo goed als klaar en met het mooie weer deze morgen enkele foto's genomen buiten:

Buiten 1.jpg

Buiten 2.jpg

Buiten 3.jpg

Buiten 4.jpg

Buiten 5.jpg

Buiten 7.jpg

Buiten 8.jpg

In de loop van deze week start ik met de oplegger.
 
Volg de vorige schrijvers en vind het ook al zeer geslaagd.
 
Kan bijna niet fout gaan met een draak 🙂 Dus ziet er prima uit (y)
 
Mooi verweerd , maar moet er niet hier of daar een beetje chipping komen ?

Greetzzzz Modest
 
Mooi verweerd , maar moet er niet hier of daar een beetje chipping komen ?

Greetzzzz Modest
Bij deze niet omdat ik die beschouw als een voertuig van een verzamelaar die er maar met buiten komt bij evenementen. De volgende die ik zal bouwen, de M26 Recovery Tractor zal iets meer verweerd zijn.
 
Prachtig resultaat met de trekker, en met de oplegger zal dit beest direct veel groter worden...
Ben benieuwd.
 
De draak werd gisteren voorgesteld op de club vergadering en kreeg veel bijval, ikke dus weerom content.

Zoals verwacht heb ik mij niet kunnen inhouden met de start van de werken aan de oplegger en behalve plastiek kwam hier ook redelijk wat metaal aan te pas.

Onderzijde.jpg

Na de nodige opkuis van de onderzijde en het aanbrengen van enkele plastiek onderdelen, werden ook 2 metalen stukken aangebracht. Deze stukken moeten voorkomen dat met de tijd de oplegger slachtoffer kan worden van warping en/of doorzakken van het platform.

Metaal.jpg

De metalen platen worden ingewerkt tussen het boven- en onderdeel van de oplegger.

Vijzen.jpg

en beide delen worden verzekerd met vijzen, alles geleverd in de kit.

Scharnieren.jpg

Aan de achterzijde dienden ook metalen scharnieren aangebracht te worden. Na het verlijmen was een beetje extra hulp van enkele wasknijpers wel aanbevolen.
 
Dat gebruik van schroefjes e.d. is toch typisch Tamiya. Degelijk, maar niet vergeten het straks weg te werken (neem ik aan toch) he.
 
e draak werd gisteren voorgesteld op de club vergadering en kreeg veel bijval, ikke dus weerom content.
Daar kijk ik nu niet van op hoor want je bent hier iets knap aan het neerzetten.
 
Die platen had ik nog niet zien zitten, ingenieus gevonden. Als de oplegger even goed wordt als de trekker, dan heb je daar een prijsbeest.
 
Bedankt aan de volgers. Steven, prijsbeest? , maar neen jong. Vergeleken met wat jij zal bouwen met al die PE, vervalt deze in het niets.

Wel lekker verder gewerkt, te beginnen met het plaatsen van de PE en de treden:

PE.jpg

om daarna de onderzijde aan te pakken en de steunen of poten (support legs) geplaatst. Deze zijn werkend en kunnen dus uitgeklapt of ingetrokken worden.

Steunen.jpg

Hierna was het tijd om te starten met de bouw van de achteras. Er is maar 1 as maar er zijn 2 "schommels" (sorry, ken de juiste naam niet) die elk vier wielen kunnen dragen.

Achteras.jpg

Deze dus x2. In het Engels noemt men deze "bogies".

Tandem.jpg

Beide bogies gekoppeld aan de achteras geeft deze beweeglijke combinatie.

En dan was het tijd om weer lid te worden van de bandencentrale met het afschuren van 8 vinyl banden en de vervaardiging van de wielen.

Wielen.jpg

Van links naar rechts: een deksel dat er uitziet als de behuizing van trommelremmen, de remhouder, 2 vinyl caps waar de wielas moet inschuiven, de velg en een nog niet geschuurde band. Boven: achterzijde, geschuurd loopvlak en buitenzijde van de reeds vervaardigde wielen.

Volgende stap: de oprijplaten (ramps).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan