Hoofdsponsor

1/35 M163 VADS SPAAG VULCAN (Italeri & J.Peddinghaus Modellbau)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Out of the box met wat aftermarket en scratsh
BOUWBUDGET
AM set: €10,- (lang geleden)/ Italeri kit gratis gekregen
BOUWSTATUS
AFGEWERKT
COMMENTAREN
Velen komen en gaan, maar laten zelden een woordje staan....
Het bouwplezier heeft momenteel voorrang op perfect afgewerkte modellen

Bouwplezier moet altijd voorop staan Beyond Perfectie pffff hoop stres wat een ander ervan vind en er komt bijna nooit wat gereed. Dus lekker bouwen voor je plezier dat levert ook leuke modellen.
 
Klopt, heb die knop ook pas onlangs gevonden al blijf ik wel mijn best doen.
 
Ik werk nooit naar perfectie toe.
Mooi is mooi ,en wat fouten laten zien dat het hand gemaakt is.
voor mij zijn het hele mooie foto's en het voertuig is meer dan geslaagd.
 
Voila, ik denk dat ik deze definitief op de kast ga plaatsen om er vanaf nu met mijn ogen van te genieten.
Kan het beter dan dit en zitten er fouten op het model? Ja en ja.
Heb ik genoten van de bouw en ben ik tevreden met het resultaat? Ja en ja :giggle:
Meer hoeft voor mij momenteel niet, na alles wat mij de laatste jaren is overkomen heb ik een ander zicht op de hobby gekregen, en wil ik vooral genieten en modellen maken welke al jaren liggen te wachten in de stash of als idee in mijn hoofd rondspoken...
Het bouwplezier heeft momenteel voorrang op perfect afgewerkte modellen... (wanneer is het trouwens perfect en/of afgewerkt??)

Zo, nu nog de foto's hé :winking:

Bekijk bijlage 433565
Bekijk bijlage 433566
Bekijk bijlage 433567
Bekijk bijlage 433568
Bekijk bijlage 433569
Bekijk bijlage 433570
Bekijk bijlage 433571
Bekijk bijlage 433572
Bekijk bijlage 433573
Bekijk bijlage 433574
Bekijk bijlage 433575
Mooi eindresultaat. Willy.
 
Zalig Xavier , echt knap gedaan en ik meen dit , voor mij echt een sprong terug naar 1968 toen ik er nog aan werkte
Mooi gedaan
Maar als ik een enkel , opmerkinkje mag geven iets dat mij direct opviel zijn de gespen van de bepakking die zijn op foto precies niet gekleurd of een washke ( in mijn ogen he )
Knap werk
Marc
 
Streven naar perfectie is streven naar stress.
Modelbouw moet plezant zijn en plezant blijven en ook hier is perfectie geen einddoel bij al mijn bouwsels.
Misschien nog eens kijken naar de gespen (zoals Coachke aanhaalt) maar ook naar de riemen ervan. Een fijn streepje wash aan beide zijden van de riem kan daar wonderen doen om ze beter te doen uitkomen.
Maar voeg hem maar gerust toe aan je collectie en geniet er van !
 
Toffe reacties, waarvoor dank :-)
Alles wat hier gezegd is klopt.
Ik heb me toch een tijdje laten meeslepen in het proberen "perfectie" te bereiken, met inderdaad, zoals @Ron zegt, onafgewerkte projecten.
Nu heb ik, zoals @Michel , mijn knop omgedraaid en wil ik meer genieten van het bouwen, zonder te stressen op correctheid van de werken.
Nu wil ik liever meer afgewerkte modellen dan shelf queens..
@coachke en @Erwin , die gespen waren oorspronkelijk in koperkleur geschilderd, maar er is blijkbaar niets meer van zichtbaar :unsuree:
Heb geen zin om er nog met verf op te werken, maar ik ga de gespen nog eens met een potlood wat metaalglans geven :winking:
En @Silenoz, je slaat de nagel op de kop, en dat is het juist wat ik nu makkelijker kan aanvaarden voor mezelf.
En dat schept mogelijkheden voor mezelf en mijn stash...... Want ik heb verschillende zaken ooit aangekocht met het idee: "later, als ik bepaalde technieken beter ken en kan, ga ik dit maken." Met als gevolg dat ik mezelf nooit goed genoeg vind om eraan te beginnen..
Daar wil ik nu verandering in brengen, en is het model dan niet zoals in de boekjes, dan is dat maar zo. Zolang ik er maar kan van genieten :biggrin:
 
Dit is een heel mooi model geworden. Misschien zoals enkele reeds hebben gesuggereerd, de gespen van de bepakkingen een beetje accentueren en je hebt er een meer dan geslaagd model bij voor de vitrinekast. Op naar de volgende.
 
Machtig Xavier, en ja, het kan natuurlijk altijd beter voor iemand, maar het belangrijkste is het plezier dat je hebt aan de bouw ervan. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet beter kunnen... jammer dat ik nooit de technische tekeningen voor zo'n Vulcan gatlingun heb kunnen vinden om er een resinprint-experiment-free-of-charge van te maken. En sedert ik weet hoe de "jerrycan" aan z'n naam komt kan ik eigenlijk geen glimlach onderdrukken wanneer ik er zie, en dan vraag ik me steeds af, "weten mensen dit eigenlijk ?"
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Airbus en Dany.

Ik heb na jullie opmerking de gespen nog eens bekeken, en inderdaad, er is niet veel zichtbaar van de onderliggende verflaag.
Dus dit nog even aangepakt.
Bedankt en tot de volgende :wavey:

111.jpg
112.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan