Hoofdsponsor

1/35 M151A1+A2 Ford Mutt (Tamiya) (2x rebuild-kitbash-scratsh-salvage)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos en/of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model heb ik uit de reserve- onderdelendoos gehaald en/of zelf gescratshed
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Graag
@Roy vd M. , ik ga proberen om de koplampen te schilderen. Ik had volgende methode in gedachten:
-laagje zilver/chrome
-laagje clear yellow
-laagje glansvernis

@Erwin , bedankt voor de duidelijke foto's.
Deze zullen wellicht bij een andere bouw van pas komen. Ik ga het echter niet meer veranderen, ik wist dat het niet volledig correct was, ik had ook maar vlug een schets gemaakt van een afbeelding op Scalemates. Veel zal er echter niet zichtbaar van zijn, maar er zit nu iets wat er op lijkt en dat er anders niet zit :giggle:

Intussen niet veel veranderd aan de modellen.
De spiegels van de gepantserde versie zijn aangepast met metaaldraad, en zo is deze bouw klaar.
Ik wacht nog even met de grondlaag omdat ik besloten heb om een figuur achter het stuur te plaatsen. De figuur moet wel nog samengesteld worden uit onderdelen uit de onderdelendoos. Om de chauffeur te kunnen plaatsen heb ik wel het stuur moeten losmaken.

De M416 trailer heeft de kabel en ketting gekregen en is ook klaar.

Jammer genoeg nog geen foto's genomen, ik zal kijken als ik nog tijd heb :unsuree:
Het is hier namelijk erg druk wegens voorbereidingen om naar het EK Taekwondo 🥋 in Madrid te vertrekken. Onze drie kids zijn geselecteerd voor deelname. De oudste als referee en de twee jongste als deelnemer op de mat en mijn vrouw en ik als supporter (sponsor:rolleyes:) :You_Rock_Emoticon:
 
Zo, alle koffers zijn gepakt en gewogen, klaar om te vertrekken.
Dus nog even tijd gehad om wat kleine werkjes te doen, zoals enkele foto's nemen zodat jullie niet langer in spanning hoeven te blijven met hoe het er nu uitziet :winking:

Het gaat dus om de spiegels (meer naar het voorbeeld van @GraemeB )
046.jpg
047.jpg

En vlug de chauffeur even in elkaar gezet om een idee te geven. Deze bestaat uit onderdelen van drie verschillende donoren.
De onderdelen zijn verbonden met een stukje koperdraad, en zijn daardoor nog beperkt verstelbaar..
048.jpg

Dan nog de aanhangwagen zijn laatste toevoegingen.
Het voorste deel van de ketting hangt nog los om nadien aan het voertuig te kunnen bevestigen, de draad wordt nadien met een stekker op de wagen verbonden. Deze is te zien op laatste foto linksonder de trekhaak.
En nu zie ik op de foto dat ik het haakje voor de ketting ben vergeten te bevestigen 😣, dus dat moet nog gedaan worden..
049.jpg

050.jpg
 
Zoals te lezen bij de M577 terug iets verder, ook met deze modellen.
Een kleurtje gemengd met Olive green en zwarte primer (50/50) en als basis laag gespoten.

056.jpg
051.jpg
052.jpg
053.jpg
054.jpg
055.jpg

Hier en daar zie ik op de foto's plaatsen die niet volledig bedekt zijn, maar er komen nog enkele laagjes over, dus komt wel goed...
 
Ja groen 🙂 Maar inderdaad is gelijk een ander zicht. hetzelfde met tanks zodra de rupsen eronder zitten ziet het er ook direct anders uit.
 
Plezant als alles een geheel word na al de werkjes.
 
Mooie basis. Ziet er nog heel mat uit. Staan die machinegeweren in hun finale kleur? Die zien er nog helemaal zilverkleurig uit...
 
Nog geen vorderingen hier, enkel even reageren :-)
Alvast bedankt voor de reacties, het is inderdaad altijd leuk als er grote veranderingen gebeuren aan het model.
De MG's moeten wel nog aangepakt worden, dit is nog een kleurtje uit een vorig leven. Ze staan ook nog los op de Mutt, om alles nog makkelijk te kunnen behandelen.
Verder is hier niet veel veranderd, maar in de tussenpozen van de updates zit ik niet stil, figuurtjes en kleine onderdelen worden voorbereid of afgewerkt, maar nog niet het vermelden waard, dat hebben jullie nog tegoed :winking:
 
Zo, de twee volgende laagjes verf liggen er op.
Geen tussentijdse foto's doordat er veel te spuiten was, en ik de lagen na elkaar heb kunnen spuiten.
De verdunning voor de tussenlaag was dus 25/75 zwart/olijfgroen, voor de eindlaag heb ik aan deze mengeling geelgroen toegevoegd.
Ik ben tevreden met dit als resultaat. Nu kan ik aan details beginnen en denken aan de decals plaatsen..

058.jpg
059.jpg
060.jpg
061.jpg

En samen met de grote broer
057.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan