Hoofdsponsor

1/16 LRDG Jeep

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Projectje voor 2023/24 Takom Jeep en Sol conversieset voor een LRDG uitvoering. Had zonder erg de verkeerde set besteld maar is wel op te lossen met wat van dat witte spul ,plastic heet dat geloof ik :winking: Als eerste de wat jerrycans gestart met schoonmaken en van de week de handels en doppen erop. Wat wel jammer vind dat alle jerrycans Duits zijn, ze hadden beter wat afwisseling kunnen doen met Amerikaans of logischer Brits maar die gasten gebruikten alles waar ze maar aan konden komen dus het zal kunnen een soort. Ik ga toch stiekum wel even op Ebay kijken of ik nog een ander setje erbij kan scoren :winking:

20231102_140156.jpg20231102_141123.jpg

Uiteraard alle resin word weer veilig behandeld.
20231102_150517.jpg
 
Mooitje... benieuwd naar welk een update set je dan wel gekocht hebt. En nog ietsje meer naar de komende ombouw moet ik toegeven...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mooie jeep en blijkbaar steekt er een even mooie "Go Devil" motor bij ook. Benieuwd naar de ombouw.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Gaan we met plezier volgen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
20231103_093708.jpg

@Silenoz dit is het setje wat heb en welke ik eigenlijk wilde hebben is met Browning 50mm voor op het derde setje van Sol heeft er een figuur bij.

@Erwin Moterblokje ziet er leuk uit op het eerste zicht. Er ontbreek wel de nodige bedrading maar ach voor een kitje dat goedkoper is als een 1:35 kitje 😁
 

Bijlagen

  • 20231103_093708.jpg
    20231103_093708.jpg
    298 KB · Weergaven: 4
Dat ziet er alweer een projectje uit om te volgen. Wanneer ik bij een voertuig van amerikaanse makelij een vermelding zie zoals "1/4 ton", dan vraag ik mij af hoeveel dat is, zijn die tons metrisch of imperial (er vanuit gaande dat 1 imperial ton 1000 pound is, wat ik ook niet zeker weet natuurlijk) ? Want in het laatste geval zou zo'n jeep dus slechts ongeveer 125kg wegen ? (kan toch niet ???)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ik volg :)
Ziet er een leuk project uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Volger ☝️
Ben zeer benieuwd wat je op dit model allemaal zal bijvoegen in wit plastic :giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dat ziet er alweer een projectje uit om te volgen. Wanneer ik bij een voertuig van amerikaanse makelij een vermelding zie zoals "1/4 ton", dan vraag ik mij af hoeveel dat is, zijn die tons metrisch of imperial (er vanuit gaande dat 1 imperial ton 1000 pound is, wat ik ook niet zeker weet natuurlijk) ? Want in het laatste geval zou zo'n jeep dus slechts ongeveer 125kg wegen ? (kan toch niet ???)
Het is niet zijn gewicht maar zijn laadvermogen dat bedoeld wordt; laadvermogen gemeten in de alle terrein condities. Voor de jeep is dat bepaald voor 250 kg maar in werkelijkheid lag dit hoger vermits hij 4 soldaten diende te vervoeren en hun bewapening.

Een GMC CCKW353 stond geklasseerd als een 2 1/2 ton vanwaar zijn bijnaam "Deuce" maar op normale verharde wegen kon hij 4 tot 5 ton vervoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Je zou er maar in rondrijden, zo'n rollende bom.

Ik vind het een interessant project, beetje iets anders dan wat we van je gewend zijn Ron maar die variatie is juist wel leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ok, bedankt voor de toelichting, Erwin, dat weten we nu ook alweer. Toch vreemd dat ze metric tons gebruiken ipv hun zogenaamde "imperial system".
 
Mijn favoriete schaal en een prachtig voertuig.

Dus ik volg.

Grtz.

Luc :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
De eerste werken zijn achter de rug, het resultaat van twee avondjes stoeien. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de pasvorm hoewel sommigen dingen wel het nodige draaiwerk nodig had om op de juiste manier te verlijmen.
20231114_151044.jpg

20231114_151147.jpg

De Jerrycans hebben nog wel wat liefde nodig bij de handvaten :eek: ook dit komt wel goed.

20231114_151448.jpg
 
Een heel comfortabele schaal om in te werken. Werken vorderen goed.
Dit is niet echt mijn domein dus mijn vraag komt misschien een beetje raar over maar als ik naar de foto in post #6 kijk, liggen daar precies twee duitse granaten (met steel) achter de zetels.
 
@airbus56 klopt dat heb je goed gezien (y) Die jongens van de LRDG gebruikten alles waar ze hun hand op konden leggen dus die granaten zullen ze wel op een van hun missies hebben geleend hetzelfde als de Jerrycans :winking:.
 
Dat ziet er al heel erg goed uit, zeer realistische opbouw.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan