Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de bekabeling gemaakt, na drie stuks vind ik het wel genoeg. Natuurlijk heeft de 1/1 veel meer kabels en leidingen, maar je kan bezig blijven hé ?

De accu, ruitenvloeistof-tankje, en de andere onderdelen die ik gescratched had, zijn ook gemonteerd :

1_IMAG0844.jpg


1_IMAG0846.jpg


1_IMAG0845.jpg


De neus zit ook vastgelijmd, na wat schuren en vijlen vallen de kiertjes tussen de motorklep best mee :

1_IMAG0849.jpg


1_IMAG0848.jpg


1_IMAG0847.jpg


1_IMAG0850.jpg


Rest enkel nog : de body poetsen, en de laatste 12 onderdeeltjes monteren, en dan is de Lotus klaar.

Groeten, Pascal
 
Hey Pascal, dat ziet er weer zeer mooi uit!
Mooi gescratched motor compartiment en een zeer strakke lak!

Ga je nog iets met de wielen doen? Die zien er nog wat gladjes uit.

groeten, Rinie
 
Hey Rinie,

De wielen krijgen nog een chroom-kleurige wieldop. De banden heb ik lichtjes geschuurd, maar ze bewust een beetje glanzend (aan de zijkanten) gehouden. Het zijn nieuwe banden, die er nog niet zolang opzitten :k

Groeten, Pascal
 
Ziet er goed uit Pascal. Ga je nog iets met de stoelen enzo doen? En ben ook verder benieuwd naar het schermpje als het ervoor zit. :D
 
Hey Rinie,

De wielen krijgen nog een chroom-kleurige wieldop. De banden heb ik lichtjes geschuurd, maar ze bewust een beetje glanzend (aan de zijkanten) gehouden. Het zijn nieuwe banden, die er nog niet zolang opzitten :k

Groeten, Pascal

De banden zien er inderdaad prima uit. Ik vroeg me alleen af wat je met de wielen ging doen omdat die nog een beetje kaal waren, maar met een paar mooie wieldoppen zal dit zeker opgelost worden!

groeten, Rinie
 
Bedankt voor de reacties cute

Ik had gemerkt op de foto's dat ik een zelfgemaakt onderdeeltje van het motorcompartiment was kwijtgeraakt :s Na flink wat zoekwerk heb ik het op de vloer terug gevonden. Gelukkig, het ding is maar 1 op 2 mm en bestaat uit 3 onderdelen. Het lag op de planken vloer en was gelukkig niet tussen de planken in gevallen.

Ga je nog iets met de stoelen enzo doen? En ben ook verder benieuwd naar het schermpje als het ervoor zit.

Hey Rik, de stoelen (eigenlijk is het meer een zitbank) zijn klaar. Er zijn geen gordels of iets dergelijks aanwezig. Wat ik wel wil doen is een kaart of tijdschrift op de zitbank leggen om het wat meer aan te kleden.
Het schermpje is weer zo'n leuk onderdeel arghh Het wil niet mooi passen, en is ook nog eens heel erg breekbaar. Ik zal dat stukje maar voor het laatst houden :s

Groeten, Pascal
 
Pascal kijk eens in het topic van GV27 hij heeft voor zijn Gilles Ferrari zelf zijn ruitje gemaakt en beschreven hoe hij dit gedaan heeft. Dat kan voor jou de oplossing zijn. :k
 
Wow, je kan er je haar bijna in kammen, erg knap gedaan. Dit wordt een toppertje. GUnit.
 
Bedankt voor de reacties cute

Ik heb mij een beetje slecht uitgedrukt ivm met het raampje : het zijn de zijsteunen die erop gelijmd zijn die niet helemaal aansluiten. Als ik het raampje in de juiste positie op de body zet, krijg ik een kiertje aan de rechterkant. Ik ga proberen om het wat bij te vijlen en dan zou het moeten lukken.

Vandaag heb ik een laag wax op de body aangebracht, en de boel opgeblonken. Het raampje zit er als dryfit op :

1_IMAG0851.jpg


1_IMAG0852.jpg


1_IMAG0853.jpg


En een wat wazige foto :

1_IMAG0854.jpg


Dat was het weer, hopelijk krijg ik de Lotus deze week klaar.

Groeten, Pascal
 
Ai,

eerst even mijn zonnebril uithalen en dan nog eens naar de foto's kijken...

:k :D:D:D

Mooi....

Beyond
 
Tromgeroffel en trompetgeschal !!!!!!!! :D :D

Dames en heren, voor de eerste keer in dik 5 jaar kan ik zeggen : hij is af !!!!!!!! (nu ja, er moeten nog een paar kleine dingetjes met wat verf aangestipt worden, zoals de uitlaat)

En hier zijn de foto's :

1_IMAG0862.jpg


1_IMAG0863.jpg


1_IMAG0855.jpg


1_IMAG0856.jpg


1_IMAG0857.jpg


1_IMAG0858.jpg


1_IMAG0859.jpg


1_IMAG0860.jpg


1_IMAG0861.jpg


Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden, eindfoto's zijn voor volgend jaar. Beste wensen aan iedereen. cute

Groeten, Pascal
 
Netjes hoor. Nu alleen de vingers nog van de motorkap. :D

Bij deze een Applaus

Dat je Ferrari ook zo mooi mag worden. :k
 
[scheids: aan]
Het eerste model in onze wedstrijd heeft de eindmeet behaald.
En wat voor een model!

Ik vind het dan ook terecht dat er uit het scheidsrechtershoekje een applausje mag gegeven worden voor dit pareltje. ApplausApplausApplaus

Prachtig gedaan, Pascal!

Ik kijk al uit naar de volgende deelnemer. :k





Droop [scheids: uit]
 
Vind er niets aan :D

Nee hoor een geslaagd model geworden zo te ien.

Ron
 
Eigenlijk wil ik mijn "concurrent" feliciteren met het behaalde resultaat. Gezien de weinige extra's die standaard op dit model zitten, heeft Pascal er met de nodige fantasie en durf, toch een juweeltje van gemaakt.
(Als wij zouden mogen stemmen als deelnemer, zou ik moeten oppassen om niet op zijn model te stemmen ipv op het mijne)
 
Tromgeroffel en trompetgeschal !!!!!!!! :D :D

Dames en heren, voor de eerste keer in dik 5 jaar kan ik zeggen : hij is af !!!!!!!!

Waar een wedstrijd al niet goed voor is :k

Proficiat aan de concurrentie Applaus Applaus Applaus
En zoals ExSerCo al zei, het word een moeilijke keus om een stem uit te brengen.
Want de mijne moet ook nog afgeraken :D :D

Erik.
 
Ik kan hier weer posten, dus daar wil ik meteen gebruik van maken :D
(Nogmaals bedankt Dominiek!)

Plaats je nog een fotootje met open motorkap Pascal? Zonde om dat mooie scratch werk aan de motor te verbergen :k

groeten, Rinie
 
Ziet er echt heel mooi uit Pascal Applaus

Het ziet er uit als zo'n wagen die alleen op een zonnige zondag uit de garage wordt gehaald om een stukje te gaan toeren cute

Ik denk dat ik nog maar even mijn best moet gaan doen met mijn wagen :k
 
Als alle wagens die meedoen aan de wedstrijd dit niveau zullen halen , dan wordt het nog een serieuze klus om te stemmen.....

Mooi Pascal.
PROFICIAT.

Grtz,
Beyond
 
Bedankt allemaal voor de fijne reacties :)

Ik hoop dat jullie zich een beetje kunnen voorstellen, wat een goed gevoel het geeft om eindelijk nog eens een model af te maken.

Deze week maak ik de eindfoto's (ook met de kap open), en dan staat er voor de allereerste keer een model van mij in de galerij :laugh:

Wat een verzameling van allereersten zeg :O : werken met spuitbussen, grondverf gebruiken, meerdere lagen lak, vernis op een auto spuiten, aan een wedstrijd meedoen, polijsten, compounds gebruiken, parket+.

Laat me langs deze weg ook alle andere deelnemers veel succes wensen met hun project ;)

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan