Hoofdsponsor

1/24 Lotus Super 7 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik helemaal zot aan het worden ben (als nóg zotter mogelijk is tenminste :D). Zit ik daar een dik uur te poetsen en te "frotten" op die 2 onderdelen om ze glans te geven, kijk ik deze morgen naar de body die gisteren de laatste laag vernis gekregen heeft, en nu blinkt de body een stuk meer dan de onderdelen die ik gepolijst heb :s arghh

Natuurlijk heb ik wel een paar hele kleine stofjes die ik eraf moet halen, maar het resultaat is echt mooi. De vernis van de action geeft een heel mooi resultaat, foto's volgen straks. Ik heb alleen de indruk dat ik minder glans heb na het schuren / polijsten dan ervoor. Wat doe ik verkeerd ?

Nu weet ik weer waarom ik lang geleden gestopt ben met1/24 modelauto's te bouwen : die f***ing body en grote ramen waar je elk vlekje en pluisje op ziet >< De modellen zijn ook nog eens zo klein en breekbaar,arghh En dan schiet mij juist te binnen dat ik nog een stuk of 6 van die "krengen" heb liggen op schaal 1/24 -fck- Geef mij maar een vliegtuig dat je lekker kan verweren en olie- en roetsporen kan geven.

Mijn respect voor iedereeen die 1/24 en 1/25 auto's bouwt was al heel groot, maar het is nu nog eens stevig toegenomen cute

Tja Pascal, ik denk dat je stilaan een dagje ouder wordt, misschien toch eens beginnen met kantklossen ???

Groeten, Pasquale die door de glans de schijn niet meer kan hoog houden, dat hij blinkt van vertrouwen dat de glans zal glimmen.
 
Ooops ^^, ik ben helemaal vergeten foto's te plaatsen van de body in de laatste laag vernis. Ben ze ook vergeten te maken :s Zal dus voor vanavond zijn, na het werk.

Groeten, Pascal
 
Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s, Foto´s,

:D:D:D:D:D
 
Wat bedoel je eigenlijk Rik ? Ik kan het niet zo goed lezen :D :D :D

Groeten, Pascal
 
OK, je hebt lang moeten wachten maar hier zijn ze :

1_IMAG0821.jpg


1_IMAG0822.jpg


Aan de achterkant is flink gewerkt, maar de verfzakkers zijn gelukkig verdwenen :

1_IMAG0823.jpg


Er zijn nog wat kleine stofjes in de lak, maar buiten het kofferdeksel is er nog nergens gepolijst of geschuurd.
Het resultaat ziet er best goed uit niet ?

Alle commentaar en kritiek is van harte welkom.

Groeten, Pascal
 
Dat is idd een heeeeeeelllllleeeee mooie glim. :D

Als je nu die stofjes er ook nog uit haalt is het resultaat net zo goed als profesioneel. :|

Doe zo verder. Komt helemaal goed. :D:D
 
Thanks guys cute

De stofjes die je ziet op de motorkap (kofferdeksel) zitten niet in de lak, het is gelukkig gewoon stof dat erop ligt. Ik heb de indruk dat de delen stof aantrekken na het polijsten en waxen, kan ik hier iets aan doen ?

Groeten, Pascal
 
Tamiya wax als allerlaatste handeling, stoot stof af en beschermd tegen vingerafdrukken

Ron
 
Bedankt voor de tips cute

Vandaag nog wat kunnen bouwen. Eerst het dashboard in de body gelijmd :

1_IMAG0831.jpg


Dan de radiator en de motor in het chassis geplaatst :

1_IMAG0832.jpg


1_IMAG0833.jpg


Tenslotte het body-paneel met dash erop gezet, en de stuurstang bevestigd :

1_IMAG0835.jpg


En als laatste de stoelen, en een dryfit van de kap, en de voorruit :

1_IMAG0834.jpg


1_IMAG0836.jpg


1_IMAG0837.jpg


Was best moeilijk om dit in elkaar te monteren, het is allemaal erg klein en breekbaar. Het einde komt langzaam dichterbij.

Groeten, Pascal
 
Dit formaat is idd een hele kunst. Ziet er toch ondanks alles qua maatvoering heel gedetailleerd uit. Petje af.
 
Bedankt voor de complimenten cute

Ik heb nog wat foto's genomen van de koplampen en de PE-grill. Nu de koplampen erop zitten, geeft dat ineens een heel andere look aan de Lotus, ik vind het best wel mooi die grote lampen op de spatborden :

1_IMAG0838.jpg


1_IMAG0840.jpg


En dan de PE-grill, dat was fllink priegelen. Eigenlijk is de grill net te groot, je moet twee "pennetjes" aan de zijkant 90° plooien, en die schuif je dan in de gaatjes van de neus. Maar omdat de grill te groot is, kan je de pennetjes niet in de juiste positie plooien, en het past dus voor geen meter. Met een wattestaafje, een schroevedraaier en een wasknijper (en hard duwen,en terug recht plooien) is het dan toch gelukt om de grill in de neus te krijgen :

1_IMAG0839.jpg


Jammer genoeg past de neus niet goedl op de rest van de body, en ze is ook niet afneembaar, moet dus vastgelijmd worden, waardoor er wat detail in het motorcompartiment verloren gaat.

Vandaag helaas niks kunnen doen, want ik heb "shimmy" op het stuur.:s

Groeten, Pascal
 
Het gaat nu echt op een wagen lijken met de lampen en motor in en op de kit.

Over de pasvorm van de gril, de oorzaak hiervan is 9 van de 10 keer de verflaag want de verflaag maakt het gat waar de gril in komt iets kleiner.

Uiteraard hoef dit niet bij jou het geval te zijn.

Ron
 
Dat ziet er goed uit man. Het is echt een wagen aan het worden.
Het doet mij ook ergens aan denken, die foto met die koplampen.............:D:D

Brum....><
 
Ziet er netjes uit.
Die PE gril is af.
Heel wat fijner dan zo'n geval dat er meestal bijzit. :k
Alleen spijtig van de pasvorm van de neus.
Maar het komt wel goed, ik heb er vertrouwen in.

Erik.
 
Dat wordt een schitterend model Pascal!
De wagen staat heel netjes in de lak, en ik vind vooral de gescratchte details zoals het dashboard zeer mooi.
Ik zou bijna zin krijgen om me naast de scheepjes zelf een keer aan een auto project te wagen :k

groeten, Rinie
 
Bedankt voor de reacties cute

De laatste dagen zijn niet zo leuk geweest met de Lotus. Het onderdeel waar het dashboard in zit, kwam steeds terug los. Ik heb het 3 keer gelijmd, maar tevergeefs. De zijkanten waren te breed, waardoor het niet netjes op de body aansloot. Heb het dashboard eruit gehaald (en smaller gemaakt), de zijkanten met CA vastgezet op de juiste breedte. En toen kwam het weer los :s
Heb toen alle verf en lijm van de te lijmen delen geschuurd, en voorlopig zit het wel nog vast. Door het schuren heb ik wat van de lak verwijderd, en dat heb ik met een kwast moeten bijwerken. In het motorcompartiment zaten ook nog enkel grote kieren (van het zelfde onderdeel met het dashboard), die heb ik dichtgelijmd.

Is natuurlijk dom van mij (en een heel goede les voor de F-40 Beurlys, dat is ook een spyder), ik had eerst het interieur moeten afwerken, alle body onderdelen vastlijmen, en dan de body spuiten.

Enfin, de foto's :

De kieren in het motorcompatiment vóór :

1_IMAG0838.jpg


En nà :

1_IMAG0841.jpg


De plaatsen waar ik heb moeten bijverven :

1_IMAG0843.jpg


1_IMAG0842.jpg


Voor de rest zijn alle onderdelen geverfd (gehalve de achterlichten), als de body terug gepolijst en gepoetst is, kan ik de rest monteren en dan zit alles in elkaar. Rest enkel nog wat bekabeling in het motorcomparitment. Hopen maar, dat het goed afloopt.

Groeten, Pascal
 
Hmm dat is balen Pascal. Waarmee heb je gelijmd in eerste instantie?

De te gebruiken lijm kan wel eens een struikelblok geven. Ook kun je vaak doormiddel van op een bepaalde manier iets een tijdje in de klemmen zetten iets dusdaning verbuigen zodat het net wel past. Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd.

Ik ben benieuwd naar het resultaat hiervan.
 
Hey Rik,

Ik had het eerst met CA gelijmd, maar uiteindelijk merkte ik dat het dashboard te groot was, waardoor ik het onderdeel niet naar binnen kon klemmen. Ben nu aan het kijken welke bedrading ik ga aanbrengen, ik denk dat het verstandig is, om hierin niet te overdrijven. Beter een paar draadjes / kabels, dan dat ik probeer om ze allemaal na te maken.

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan