Hoofdsponsor

1/20 Lotus 97T Ayrton Senna 1985 [wip]

Degene met de Delonghi sponsering is de 98T ;) de opvolger.. maar toch bedankt ;) ook het filmpje, ga het morgen bekijken
 
Fujimi en fouten, dat kwam nog niet eerder voor.

Toch wel steeds meer en meer en zeker bij racewagens of F1 wagens je moet altijd goed uit kijken met Fujimi.
Mijn interesse heb je, deze ga ik zeker volgen wel raar dat senna al volledig klaar zit in de doos.
 
Ook sommige kleuren die ze aanduiden op de tekeningen staan niet in de lijst op de eerste pagina.. dus al wat zoekwerk gehad, aangezien ik niet bekend was met de gebruikte merken/kleurcodes van Fujimi. Thanks aan Rebelish voor de hulp :)
 
Leuk om te volgen dit. En wat een fantastische motorblokken zitten er toch in die F1 wagenssdfkkjskng
Ik las toevallig vandaag dat Renault besloten heeft om geen motorblokken meer aan te leveren aan het Infinity Team en volledig zou stoppen in het F1 gebeuren.
Volgens sommige bronnen zou Ferrari voorlopig even overnemen en in 2017 zou Volkswagen dan uiteindelijk alles gaan overnemen.
Volkswagen in de F1, heel benieuwd daarnaar 8)
 
Zeer interessant project ook nu word mijn kleine kennis ivb F1 wat aan gescherpt ga dit topic op de voet volgen 😈
 
Als Volkswagen inderdaad een F1-motor gaat leveren, neem ik aan dat die kennis rechtstreeks uit de fabrieken van Bentley, Lamborghini en Bugatti komt.

Inderdaad formidabele blokken in de Formule 1... het neusje van de zalm op autotechniekgebied.

Jammer dat Renault ermee stopt... einde van een indrukwekkend tijdperk (naast bij Lotus met name ook bij het team van Williams).
 
Waar zou het probleem zijn tegenwoordig zijn de motorblokken niet meer zo groot omdat het nu V6 zijn en daar is VW natuurlijk in thuis ben ook nieuwsgierig
Maar kijk eens in het verleden naar BMW die hadden met hun formule 1 een motor 4 cilinder gebruikt die standaard in de bmw 's gebruikt werd en ze haalden er maar efkes 1000pk uit spijtig hebben ze niet lang mee gereden
Marc
 
We hebben al een paar stappen van de handleiding gedaan :)
De kleine details moeten nog verder afgewerkt worden, zoals op de kleppendeksel enzo ;)

28hk9xx.jpg
taow0j.jpg
b4x6px.jpg
2aagfw0.jpg


Wat rood omcirkeld is, heb ik zelf bijgevoegd. Ik had op referentiefoto's gezien dat er hier ook darmpjes/kabels liepen, dus zelf iets gefabriceerd. Het zal niet 100% correct zijn, maar uiteindelijk verdwijnt de motor toch onder het omhulsel van de Lotus :)
syxgt4.jpg


Grtz ;)
 
Goe bezig vind ik zo doe ik het toch ook al zie je dat soms niet zeg Jordi je ziet toch duidelijk dat het een Gordini motor is dus weet je welke type van motor het is
Marc
 
staat hierboven uitgelegd, Marc in de post van Rebelish ;) Lotus gebruikte dat seizoen 2 motoren, maar zowel van de EF4B als van de EF15 zijn er weinig goede referentiefoto's te vinden :)
 
leveringske uit Spanje..

sqms9l.jpg

De ontbrekende John Player Special decals :)
 
nog eventjes verder gedaan (gsm foto's)

Testfitje gedaan
dop30z.jpg
29vkwuq.jpg

en ook de velgen hebben een eerste laagje goudkleur gekregen
1nzrli.jpg
29oii60.jpg

grtz JordiC ;)
 
Mooie velgen :)
Zo'n dryfit toont toch al een mooi wagentje hoor ;)
 
Mooie vorderingen Jordi.
Ga je hem 2 keer maken?
Omdat je de decals dubbel gekocht hebt.
 
Nee :p is voor de zekerheid :D maar wie weet maak ik ooit de Belgian Gp versie eens
 
Welke verf ga je gebruiken trouwens voor de body? Ik weet dat Zero Paints de exacte kleur heeft maar had jij alternatieven gevonden hiervoor?
 
nog geen idee van :) ik heb geen ervaring met Zero Paints :)
 
Kan het alleen maar aanraden. De kleuren zijn altijd exact hetzelfde zoals de echte en het hoeft ook helemaal niet verdund te worden.
Het kan dus zo vanuit het flesje in je airbrush.
Zero Paints geeft wel altijd een matte kleur dus moet je er later altijd wel een vernis over zetten.

Denk dat ik misschien binnenkort maar eens een kleine tutorial aanmaak over het gebruik van zowel de kleuren als de vernis van Zero Paints..
 
Maar als de kleuren exact hetzelfde zijn als bij het origineel, voeg he er dan een beetje wit aan toe voor het schaaleffect?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan