Hoofdsponsor

Lost in a barn

ERVARING
Weinig/ geen
BOUWWIJZE
Oude kit
BOUWBUDGET
Nvt
BOUWSTATUS
In planning
COMMENTAREN
Heel graag

falco

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 sep 2023
Berichten
217
Met dit projectje wil ik me richten op vooral het bouwen en verweren van een voertuig.
Ik kreeg het idee toen ik een kleine docu zag over gevonden voertuigen jaren na de oorlog, maar 1 verhaal had me in de greep.
 
Mijn onderzoek
De oorspronkelijke staat van vondstScreenshot_20231014_194041_YouTube.jpg
Screenshot_20231014_194402_YouTube.jpgScreenshot_20231014_194606_YouTube.jpgScreenshot_20231014_194647_YouTube.jpg

Na restauratie
Screenshot_20231014_194713_YouTube.jpgScreenshot_20231014_194740_YouTube.jpg

Onderzoek heeft uitgewezen dat het de Mercedes was van de man rechts op foto
Screenshot_20231014_194133_YouTube.jpg
 
Hier voor wil ik een half open schuur bouwen met een deels ingestort dak, zo als toen ook het geval was en ga op zoek naar een oude kit omdat het voertijg eigenlijk een wrak moet worden.
 
Ambitieus project. Lijkt me leerrijk om dit te volgen.
Links zie ik Heinrich Himmler maar wie was dan de man rechts, eigenaar van de mercedes ?
 
Laatst bewerkt:
Deze man, ook bekend als de slager van praag.

Screenshot_20231014_233453_YouTube.jpg
 
Heydrich overleed op 4 juni 1942 na een aanslag in Praag (Operation Andropoid).
Als het zijn persoonlijke Mercedes was, dan zal hij vermoedelijk daarna ook nog zijn gebruikt tenzij het de wagen was waarop de aanslag zou gepleegd zijn.
 
Ik wist niet dat hij overleden was bij die aanslag, maar toen die mercedes expert in 1980 die wagen opkocht zag hij dat er aan de zijkant reperaties waren gebeurt.



 

Bijlagen

  • Screenshot_20231014_194516_YouTube.jpg
    Screenshot_20231014_194516_YouTube.jpg
    146,8 KB · Weergaven: 6
Ik wist niet dat hij overleden was bij die aanslag, maar toen die mercedes expert in 1980 die wagen opkocht zag hij dat er aan de zijkant reperaties waren gebeurt.



Hij werd gewond bij de aanslag maar overleed later in het ziekenhuis ten gevolg van zijn verwondingen.
 
Een paardenhaar uit de passagiersstoel gevolgd door ontsteking in kleine wonde werd hem fataal.
Weet niet meer hoe het zat maar het duurde lang voor hij in het ziekenhuis werd gebracht waar hij behandeld werd door de persoonlijke arts van Himmler.
Hij was de bedenker voor de holocoust tijdens een vergadering.
De aanslag op zich was eigenlijk zeer amateuristisch en slecht uitgevoerd maar het is wel gelukt.
 
Kan het zijn dat dit verfilmd is, Lang geleden?
Ik lijk me iets te herinneren over een film waarin 3 mannen een aanslag plegen, maar op het moment zelf loop alles fout. Een stenngun dat blokkeert etc. En 1 van die Hoge duitse officieren werd geraakt in de schouder

Ik Leer hier enorm veel want heb altijd gedacht dat himler verantwoordelijk was voor het oprichten van de werk/dodenkampen

Falco
 
Start is in ieder geval al goed (y)
 
Kan het zijn dat dit verfilmd is, Lang geleden?
Ik lijk me iets te herinneren over een film waarin 3 mannen een aanslag plegen, maar op het moment zelf loop alles fout. Een stenngun dat blokkeert etc. En 1 van die Hoge duitse officieren werd geraakt in de schouder

Ik Leer hier enorm veel want heb altijd gedacht dat himler verantwoordelijk was voor het oprichten van de werk/dodenkampen

Falco
Deze aanslag werd meerdere malen verfilmd. De meest recente is "Anthropoid" uit 2016.
Jouw "barn" ziet er in ieder geval al goed uit, een goede basis voor verwering.

Welk type Mercedes was dit en heb je de kit al ?
Lijkt mij een Mercedes 320 te zijn en in dat geval een ICM kit ?
 
Dank je wel Ron

Ik heb het exacte model gevonden zoals op foto. Een iets minder leuk feit is, door het redelijk prijskaartje vind ik het ergens jammer om er een roestbak van te maken,maarja alles heeft zijn prijs ee

Screenshot_20231015_110233_Samsung Internet.jpg
 
Een leuk weetje, als ik alles goed verstaan heb 😆
Van dit model zijn er tijdens de oorlog maar 32 of 34 gemaakt, het unieke is dat er 1 enkel model ergens anders gebouwd werd.
En dat is de wagen op de foto
 
Je kan natuurlijk altijd opteren om een ander, minder duur, model als die barn find te gebruiken.
Je kan dan dit (duurder) Mercedes model als volgend normaal project beschouwen, misschien deze maal om er een echte luxe wagen van te maken hetgeen ook niet altijd evident is.
 
Mooi project,

En de geschiedenis er achter geeft nog iets extra.
Heydrich was inderdaad geen lieverdje, als wraak voor zijn dood werd het Tsjechische dorp Lidice van de aardbodem geveegd.

Grtz.

Luc :cool:
 
Indien het werkelijk om zo'n prijzige kit gaat zou ik de suggestie van Erwin volgen. Een beetje spijtig om een mooie kostbare kit zo toe te takelen dat hij niet meer herkenbaar is. Als het uitgangspunt deze is van de intro kan je dus misschien best op zoek naar een alternatief. Succes in ieder geval.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan