Hoofdsponsor

1/75 le superbe 1785 [!]

dit dek loopt dood op een tussenschot en is onderdeel van het lagergelegen dek (zie de eerste van de drie fotokes )
 
ik heb vandaag mijn nieuw speelgoed gaan halen ze

DSCN1461.png

DSCN1462.png
 
hier zijn nog een paar foto's van de vorderingen die ik heb aangepast

DSCN1470.png

DSCN1464.png



hier heb het middendek beplankt en geschilderd,tja ik heb is goed rond geneusd en opgezocht naar info en zo en blijkt dat het niet slecht was om dat te doen
en ook de info dat ik krijg van medemodelbouwer alvast bedankt voor de goeie raad die je krijgt je kan niet genoeg leren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo seaking,

Je bent met een mooie boot bezig zeg, mijn complimenten zij ziet er netjes uit
ik ga je zeker volgen

groetjes Charles
 
Zo, dat is mooi strak gebouwt. Ben benieuwd naar je ervaringen met de airbrush, zit zelf ook te denken om
zo'n ding aan te schaffen. Heb je misschien wat specs voor me?

Jack
 
supersylvester

wat wil je precies bedoelen met specs
gr luc
 
Welke schaal is het model van" le superbe".
Ja, zwarten is een manier om de onderste dekken die niet gezien worden te verbergen.
ik gebruik ook deze manier meestal onder de roosters, die kijk doorgang hebben tot een minimum zichtbaarheid van de onderliggende dekken.
Een mooi schip
groetjes
Ward
 
hier zijn nog een paar foto van de verdere productie van het schip

DSCN1472.png

op de volgende foto zie je dat ik het dek in een kleurtje heb gezet iet donkerder en het volgende dek ben ik begongen met de beplanking van het dek dit is ruw bouw de afwerking komt later

DSCN1471.png

DSCN1473.png

DSCN1474.png

de schaal is 1:75
 
vanaf maandag gaat het even duren voor ik terug iets kan doen aan mijn boot want ik ga verhuisen dus alles schilderen uitpakken en alles op zen plaats krijgen
mijn hobby kamer hier een foto

IMG_0021.png
zoals je ziet moet die een ander kleurtje krijgen dat we goed licht hebben om ons bouw project ver te zetten
als alles goed komt ben ik er weer over drie weken terug met foto
gr luc
 
supersylvester

wat wil je precies bedoelen met specs
gr luc

Ik bedoel de specificaties, welk type compressor heb je (membraan- of zuigerpomp) en de opbrengst/druk?
Is het een set of heb je de spuit er los bij gekocht en welke spuitmond etc.

Een hoop vragen omdat dit voor mij nog totaal onbekende materie is en ik vooral afga op ervaringen van andere gebruikers.

Maar alleen als je er tijd voor vind.

Groeten,

Jack
 
ik ga het straks voor u is opschrijven ze wel model en type
gr luc
 
Mooie hobbyruimte krijg je daar, succes met de verhuis.

Fred
 
hallo allemaal,
ondertussen zijn we verhuist en geinstaleert ik had een foto laten zien van mijn hobbykamer die in het geel was en onvoldoende licht wel die ziet er nu ander uit ik heb een paar foto getrokken hoe ze er nu uit ziet met veel licht.

IMG_0021.png dit was er voor

DSCN1502_zpsebf3510c.png dit is het nu

DSCN1503_zps2e639df5.png

DSCN1504_zpseca1ac8d.png verlichting met daylight

en dan ook niet te vergeten een rustig muziekje op de achtergrond

DSCN1505_zps68a24c78.png

nu nog ver opruimen en enkele schabbe ophangen en ordenen zo dat we terug verder kunnen aan onze hobby

gr luc
 
Een eigen ruimte is toch maar ideaal en het is zo een schitterende kamer geworden om te bouwen. Mis alleen nog de bar ;).
 
mooie ruimte hoor. maakt toch echt wel een verschil aan comfort en tijd die je kan vrijmaken om te bouwen. moet niet steeds alles opruimen.
 
hallo wim

de bar staat er ook in maar het is geen bar maar een klein ijskast de tweede foto waar die pot verf opstaat

met drank
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal hier zijn we terug nu kunnen we verder doen aan het prachtig schip met enkele foto die ik nu heb getrokken van het bovendek dat ik voort heb beplankt heb.
DSCN1509_zps2c69390c.png
op deze foto kan je zien dat ik de overschotje heb weggesneden en nu nog bijwerken en schuren en afwerken
DSCN1507_zpsf6750907.png
deze foto zie je dat ik nog niks heb afgesneden om het te laten drogen

de volgende foto volgen van de verdere vorderingen

gr luc
 
hier heb ik de foto van de beplanking van de kiel,nu eerst drogen en dan afwerken

DSCN1512_zps0da6cefa.png

DSCN1513_zps25e4b150.png
 
hallo,
bij deze wou ik melden dat ik deze boot even terug in de doos heb gestoken en dat ik een ander project ga maken

namelijk de happy hunter volgens plan verdere vorderingen volgen er wel van

gr luc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan