Hoofdsponsor

1/75 le superbe 1785 [!]

seaking

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
843
hallo iedereen allemaal een gezond 2013 toegewenst

hier wil ik mijn project voorstellen,de bouw van le superbe 1785

DSCN1437.png

LE_SUPERBE___1782_by_Lorn6.png
 
bij deze ben ik even zoet met al de onderdelen dat er bij zitten en de plans goed bestuderen en goed lezen zodat we niks overslaan
DSCN1450.png

DSCN1449.png

DSCN1448.png

DSCN1447.png

DSCN1446.png

zoals je kan zien is dat een werk met veel geduld en precisie tot het laaste stukje en ieder stukje heeft zijn nummer
 
bij de volgende foto's ben ik al gestart met de boeg
DSCN1444.png

DSCN1443.png

DSCN1442.png

DSCN1441.png

DSCN1439.png

DSCN1438.png
 
in de volgende foto zie dat ik blokjes zal plaatsen waar achteraf de kannonen in komen te staan op de foto is te zien waar het rood is getekend en ik heb ook 48 blokjes gezaagt van elk 20mm lang

DSCN1455.png

01.png

DSCN1457.png

DSCN1458.png

DSCN1459.png
 
Seaking .....man mooi schip.....top man......maar zoals ik kan zien ga je niet wat vlug ......:unsure: heb je bv je spanten gektrontroleert dat ze haaks staan want als dat zo niet is ga je veel problemen hebben met je rompbeplanking ...hoop dat je foto's een dryfit is dat je alles nog kan kontroleren :).....maar voor de rest een prachtig schip man ...top :)
 
ben ook met dit schip bezig , ik vond het ook een mooi schip enkel het bijgeleverde hout stelde me vreselijk teleur geen enkel latje was mooi recht met als gevolg 2 de beplanking werd een ramp ...
ik volg een beetje aleksandr saminov zijn bouw en ondertussen afgewerkt project hiervan https://picasaweb.google.com/118435663275229552281/French74GunShipLeSuperbeMantua175
op een russisch forum doet hij zijn verhaal (lang leve google chrome en translate zo verstaat een mens er nog iets van ) http://forum.modelsworld.ru/topic7138.html
 
Een heel mooi schip die le superbe.
Maar wel opletten (zoals Spaander al zei) dat je de spanten mooi controleert dat ze haaks staan. Zoals ze zeggen "beter voorkomen dan genezen" ;)

zal deze alvast blijven volgen
 
Dat is inderdaad een mooi schip en zoals de voorgangers al aangeven ;) een gewaarschuwd modelbouwer telt voor 2:laugh:
Succes met de bouw en ga met plezier volgen.

Fred
 
Prachtig schip, deze bouw ga ik zeker volgen.
Veel succes verder.
 
alvast bedankt voor lovende woorden en goede raad en je weet wat men zegt he een verwittigde man is er twee waard en het is zoals jlie aangeven je moet kijken,passen en nog is kijken voor je plaktanders ben je te laat.
 
02.png

hier op de foto zie je waar ik met rood heb gemarkeert wel daar kom nog een dek op waar het stuuhuis op komt die vloer en muurtje moet ik beplanken met latjes dan moet ik dat met beits en water voor te verdunnen doen je kan er wat lijm bijdoen om te kleuren zijden ze ,weet er iemand wat ze daar mee bedoelen beits

al vast bedankt
 

dit dek dient geschilderd te worden er komen nog 2 dekken bovenop waar je nog iets van dit dek te zien krijgt
 
Seaking...mijn beste vriend .....;)Je bent precies een tornado......:D......je kan dit schip op twee manieren bouwen ten eerste je doet de bouwdoos open je opent de bundel plannen en je volgt op de letter de plannen ;)
Maar het kan ook anders ...vraagt meer geduld .......maar het resultaat zal heeeel mooi zijn .
bekijk je plannen als je dit doet moet je stap voor stap het schip in gedachten bouwen ;veel vragen aan je eigen stellen van ...als ik dit doe ..kan ik dan nog aan de rest als ik dit dek plaats zie ik nog iets van het onderdek zijn allemaal kleine details die grote gevolgen kunnen hebben op het eindresultaat ;) Opzoekingswerk van wat je allemaal vindt van dit mooie schip op internet Kan bijdragen tot een nog iets meer gedetaileert model
Seaking dit zijn allemaal goede raadgevingen die ik probeer te doen .....uiteraard is uw mening over het bouwen van dit prachtige schip het ultimatum ;) sukses man je hebt een juweeltje op je bouwtafel staan ...ik blijf het zeker volgen :8
 
je kan dit dek best helemaal beplanken want ik zie dat er geen schot in komt en dus kan je het helemaal zien liggen
 
@ amazone ik denk werkelijk dat het enkel die 2 vierkante gaten dat ge zult zien en die later nog bijna volledig weggestoken word
het aangegeven dek dient hoofdzakelijk om die stukken in te plaatsen voor de kanonnen en zie je niet meer door het schot aangegeven met de zwarte pijl in de eerste foto
424043E0442043E01007_zpsdbc1d18f.png
dit is het dek dat er uiteindelijk over dient te komen
424043E0442043E010421_zps094de39f.png
de zwarte gaten worden later nog weggestoken door dit
DSCN8542_zps820382a1.png
 
wow dat wordt een mooi project om te volgen. Heb al direct een abonnementje genomen!!

grts
Johan
 
a oke ik dacht dat je al op het verdek zat maar dat is de overloop . danzie je er inderdaad niets van .
 
Dat ziet er een mooi schip uit. Maar wat dat dek betreft, ik heb eens je laatste foto bekeken, en zie eens waar ik groen omlijnd heb ... dat lijkt me toch datzelfde "onzichtbare" dek die komt koekeloeren ?

superbedek_zpsd5a09761.jpg

Wanneer je dus vanaf een bepaalde hoek kijkt, zie je het dus toch echt wel liggen, en wanneer het gewoon zwart geschilderd zou zijn, zou dit op een heel nare manier de aandacht trekken.
 
hoi dany ik geloof dat ze het bij de victory ook zo doen hoor er word daar een schot geplaatst ( wat er ijgelijk niet hoeft te staan ) maar het belet verdere inkijk op het dek. dit hoef je dan niet meer te beplanken omdat je er niets meer van ziet. zoals kunt zien staat het schot nog achter de grote mast.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan