Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig Luc! Veeeeeeeeeeeeel beter dan met papier ;)
 
dirk het zijn fineerlatjes van 0.6mm op 5mm breed.
Geplakt met montagelijm.
Eventjes een rustpauze genomen van het andere werk om nog eens verder te bouwen maar zal niet voor lang zijn.

michel bedankt voor het compliment.
ben inderdaad ook tevreden en niet tevreden.
door het feit dat ik ervoren altijd DEN heb gebruikt om te bouwen omdat alles toch geverfd werdt, zit ik nu vast.
het notehout heeft zo'n mooie structuur dat ik het eigenlijk blank wil laten,maar dat gaat niet omdat de rest geverfd wordt.
Gewoon van mijn hart een steen maken en alles verven.

Ik weet nu wel dat mijn volgende boot volledig uit hout gaat bestaan zonder een likje verf.

Maar voordat ik ga verven nog eerst overal inkepingen maken want de planken waren vroeger maar 8 meter lang en niet zoals nu 55meter.
 
Luc, kan je de notelaar niet maskeren met tape en de rest schilderen?

Als je de verf genoeg verdund dan blijf je op het ander hout ook de nerf zien hoor of anders deze beitsen ofzo en dan nadien de notelaar terug vrijmaken van tape en blanke lak over het geheel.

Als ik van u was zou ik op een plankje de romplatten nabootsen en dit eens testen alsook helemaal schilderen om het verschil te zien.

Het is wel wat werk maar het zou zonde zijn om zonder iets anders te proberen er overal verf op te zetten.

Veel succes in ieder geval ;)
 
inderdaat michel heel hard verdunde verf pakken zowel het rood als het zwart en dan met een spons of doek invrijven en direkt weer afkeusen met een propere doek. dan worden alleen de nerven vol zitten met kleur.

en heb je het hout effect + het rood en zwart geverft. daarna vernissen met matte vernis. moet je maar eens proberen op een stukje je zult verstelt staan van het mooie effect dat je bekomt.
 
Hey Luc,

Ik heb hier nog enkele microswitches liggen.
Als je interess mocht hebben, stuur dan eens een pb'tje dan stuur ik er je een 2-tal op.

gratis uiteraard

Droop

luc,ze zijn aangekomen .Heel hartelijk bedankt.
Ga ze één van deze dagen lossolderen en zien hoe ik ze kan opstellen.

Alhoewel,ik had ze beter naar Dirk (Amazone) gestuurd.Kan hij nog een beetje oefenen,want zijn gevloek heb ik tot in Limburg gehoord.

En als ik iets kan terugdoen,je laat het maar weten.
 
ha ha :D lol luc toevallig ook geen soldeerbout zien voorbij vliegen. doe dit maar zelf want ik wil dat ding voor het eerst niet meer zien.

bouw ze luc
 
luc,ze zijn aangekomen .Heel hartelijk bedankt.
Ga ze één van deze dagen lossolderen en zien hoe ik ze kan opstellen.


En als ik iets kan terugdoen,je laat het maar weten.
Veel plezier ermee en ik weet zeker dat ze zullen van pas komen. ;)


Alhoewel,ik had ze beter naar Dirk (Amazone) gestuurd.Kan hij nog een beetje oefenen,want zijn gevloek heb ik tot in Limburg gehoord.
:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:



Droop
 
Mooi om te zien. Het forum wederom in volle gang.

Newbie, wel weer plaatjes he. :D
 
Newbie, wel weer plaatjes he

Omdat gij het zo lief vraagt Rik:D:D

Foto's van de Trinidad welke ik gevonden heb.

De bedoeling is de S.T. een rood kleurtje te geven zoals de originele.


1_Afbeelding_390.jpg

1_Afbeelding_393.jpg

1_Afbeelding_396.jpg

1_Afbeelding_394.jpg

1_Afbeelding_395.jpg

1_Afbeelding_398.jpg
1_Afbeelding_403.jpg

1_Afbeelding_399.jpg

1_Afbeelding_397.jpg


en dan nog 3 sfeerfoto's

1_Afbeelding_400.jpg

1_Afbeelding_401.jpg

1_Afbeelding_402.jpg

1_Afbeelding_391.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak me toch helemaal gek man. :P:P:P:P

Zo'n mooie dame he. Straks als ik eindelijk verder kan zal ik blij zijn deze kwaliteit te halen. ;)
 
luc nu ik al deze mooie plaatjes bekijk zie ik tog wel heel veel blauw en wit in de spiegel. dus je hoort me al aankomen zeker :)

de hull rood met zwart ,spiegel blauw met wit :nowink: hoe mooi dat vroeger ook maar mocht zijn zou ik daar tog maar eens diep over nadenken of je gaat er ook een kleurboek van maken zoals ik deed. en je hebt gezien hoe mooi dat bij elkaar past.
 
Berghouten= zwart

ertussin = rood

berghouten aflijnen met een wit lijntje

maar de spiegel en boeg ,daar weet ik mij nog geen raad in.
 
Ho, ho, ho.
Dit word een ST. Dus moet je daar ook naar handelen. Dus als het een kleurboek is. Is het een kleurboek. :O

Idd wel een beetje vreemd zo. Maar volgens veel referenties zou de spiegel en de galerij wel blauw zijn. Dus ik zou dit dan ook doen. Of je moet haar bouwen zoals ze nu is. Dus simpel met rechte spiegel. Dat is niet wat je gedaan hebt. Dus dan moet je verder qua kleuren ook hierna blijven werken. Denk aan het schip, hoe zag ze er uit. Dus niet hoe wil ik dat ze er uit ziet. Dan kom je heel anders uit en ben je ook heel anders bezig met modelbouw.

Goed kijken.En dit gewoon nabootsen.
 
Hoi jongens,

Wat prachtig zeg!!!!-fck--fck--foto--foto-
als ik dit zie zijn we op een verkeerde schaal bezig hé.cute
 
:)) die is nog 3 x groter dan de mijne wat een pracht schip zeg maar breng me niet op een verkeert idee dirk want mijn garage is niet zo groot en ik wil nog niet verbouwen :D
 
bedank Dirk voor de foto,ga binnenkort op vakantie en als ik dan terugkom ga ik er nog eens invliegen
 
Dit is nog werk van voor de vakantie.

Alleen geen tijd gehad om het erop te zetten.

De notehouten berghouten onderverdeeld in korte latten(8meter)
te hard ingezoomd waardoor alles wat schots en scheef staat.

1_Afbeelding_405.jpg


de steunen aan de boeg gezet.

1_Afbeelding_404.jpg


De verticale dinges geplaatst en de trap gemaakt.

1_Afbeelding_408.jpg

1_Afbeelding_407.jpg

Kleine latjes van 1 op 3mm en 1 op 1mm geplaatst.
Deze zullen later wit worden geverfd.

1_Afbeelding_409.jpg

1_Afbeelding_410.jpg

en als laatste een overzichtfoto:

1_Afbeelding_406.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi luk trug in gang geschoten zie ik, mooi mooi. het ziet er strak uit zonder meer , en die ditaai s maken het wel af aan de buitenkant.

moet je aan de voorboeg de kanon gaters nog een beetje vermaken want die vallen presies een beetje in het berghout nu zo te zien.

kan zijn van niet omdat je camera wat laag staat en zo een vertekent beeld krijgt . voor de rest heb ik zeker niets aante merken want het ziet er wel heel goed uit .

bouw ze luc ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan