Hoofdsponsor

1/35 LAV-25 (MC) Piranha (with a touch of MrArtex) 1:35 [ WIP]

@ Danny ik denk dat Alain zich wil uiten op een andere manier dan wij denken , hij heeft iets in zijn hoofd zitten en daar zal hij wat meer plaats voor nodig hebben denk ik als ik zijn berichtjes zo lees
Marc
 
Mr. Artex, ik heb al wel een dio in wording van jou gezien met een barn-find en die zag er zo al interessant uit. Je hebt dus zeker de skills die nodig zijn om een tafereeltje neer te kunnen zetten. Ik heb de man die dat dio gemaakt heeft over een tijdje nog aangesproken. Hij toonde me een detail dat ik dan weer over het hoofd gezien had, er zitten namelijk koolmeesjes in het gebladerte. Ik ging er eerst van uit dat dit wel door meerdere bouwers samengesteld moet zijn, maar dat was dus niet het geval.
 
Danny_Jeurissen: Het is zeker zo dat een vignet of klein dio ook heel interessante dingen kan bevatten, ik wilde er niet kleinerend over doen maar het is zo dat het mijn aandacht niet lang kan vasthouden doordat er minder te zien is. Zoals Coachke zegt is het meer omdat er zoveel dingen in m'n hoofd spelen en dat er een heel verhaal afspeelt rond dit dio dat het wel degelijk zo groot zal moeten zijn. Eigenlijk zou je het kunnen zien als een combinatie van verschillende kleine diorama's die samengevoegd zijn. Een boek als het ware dat uitgebeeld is met modelbouw. Helaas ben ik vervloekt (of gelukkig ben ik gezegend?) met een veel te uitgebreide fantasie en ik ben nog steeds op zoek naar een manier om dat ei kwijt te raken.

StevenVD: het zal me lukken om dit project tot een goed einde te brengen, daar ben ik zeker van. Er zullen dalen komen en er zullen pieken komen maar het zal lukken.
Dat diorama op de foto is gewoonweg super gemaakt, echte klasse. Die koolmeesjes heb ik niet gezien maar waarschijnlijk heb ik nog veel meer details gemist. Het is die richting dat ik zou willen uitgaan, elke keer dat je het dio ziet ontdek je iets nieuws.
 
niks van aantrekken,gewoon Artexen...................................
 
Gisteren nagedacht over de naam van het diorama en de naam "La Résistance" kwam in me op aangezien het om een verzetsgroep gaat. Maar dat zou kunnen verwarring geven met het Franse verzet van de tweede wereldoorlog. Wat denken jullie?
 
ik zever maar wat, maar "wolverines" word nog al eens geassocierd met mannen die zich verzetten tegen invaders bvb.ook "vigilantes" is zoiets in die orde.Wolverine attack of"the Wolverines strikes back"of dergelijke?
 
je kan natuurlijk ook naar de naam van het voertuig kijken en iets in de zin van "coyotes" nemen. dat bekt ook wel.
 
De naam blijft nog wat ronddwarrelen in m'n hoofd. Het komt er wel.

De Piranha is in de kleuren van de rebellen gespoten.

attachment.jpg
 
gaat die nog vuil en smerig worden of wordt het een "nieuw" voertuig?...................................
 
Vuil, smerig en gebruikersschade. Dat moet er de komende dagen nog aan gebeuren. Het ding heeft wat afgezien tijdens de laatste verkenningstocht en staat nu in het kamp voor groot onderhoud.
 
"Piranha Pirates" met een vlag met een doodshoofd op.
"Rebels with a cause", kleine afwijking van de film "Rebel without a cause"
"Maintenance" verwijzende naar het onderhoud der wapens.
"Beauty and the Beast" als je een vrouwelijke rebel gebruikt.
 
Maak eerst maar eens dat diorama en dan zien we wel wat er toepasselijk klinkt. Ik vind ook dat het gegeven van de rebellen nog onvoldoende is om er een verhaal mee te maken, hoe kunnen we aan het voertuig zien dat het tweedehands geworden is? In een diorama is het ook interessanter dat je de stuurinrichting verbouwt zodat het voertuig stuurt, maakt het minder statisch.
 
Hoe bedoel je met 'het gegeven van de rebellen is onvoldoende'? Dat het voertuig tweedehands is kan je afleiden aan de kleur waardoor je de originele groene kleur kan zien.

Eén dezer dagen zal ik op papier eens op ware grote een plan maken zodat iedereen een overzicht zal krijgen...en ikzelf ook natuurlijk. Maar er zal wel ruimte zijn om details toe te voegen tijdens de bouw. Ik denk er zelfs over na om er een groter geheel van te maken door gebruik te mzken van meerdere onderplanken die dan mooi op elkaar aansluiten, zo kan het oneindig groeien.
 
Ik denk dat je je best beperkt tot een onderplaatje dat niet veel groter is dan het voertuig zelf, Mr. Artex. Het is namelijk waarschijnlijk dat je binnen korte tijd al een nieuw idee krijgt voor een diorama dat niet meer past bij dit diorama. Zo overkomt mij dat toch geregeld. Ook zal je waarschijnlijk binnen een jaartje of twee al zodanig gevorderd zijn in je technieken dat je tot de ontdekking komt dat je dit niet meer kan gebruiken. Wil je werkelijk een groot diorama maken, dan zal je daar toch een duidelijke planning aan vooraf moeten laten gaan mét schetsen en voorontwerpen, want je wil uiteraard op voorhand de juiste verhoudingen in je diorama stoppen. Dat is iets dat niet zomaar organisch rond je voertuig groeit, het voertuig is een deel van het geheel en het speelt een rol in het verhaal, net zoals de figuren en de voorwerpen die er naast liggen. Die rol verandert op het moment dat je er een stuk gaat aan plakken, dus moet je op voorhand weten waar dat stuk gaat komen en welke invloed het gaat uitoefenen. Je hebt het idee opgevat om er rebellen bij te zetten maar dan verwacht een toeschouwer misschien ook dat er ingrepen aan het voertuig gedaan zijn om het als ongeregelde strijdkrachten te kunnen gebruiken: camouflage zodat het voertuig niet opvalt, zaken die er af gesloopt zijn omdat ze niet weten wat ze ermee aan moeten zoals die antennes (rebellen gaan niet zomaar over dezelfde geavanceerde radioapparatuur beschikken als de geregelde strijdkrachten), of laagtechnologische installaties die er aan gelast zijn zoals een dozerblad of een bumper bijvoorbeeld. Je hebt dat met je woestijntruck ook al met succes toegepast.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan