Hoofdsponsor

1/35 LAV-25 (MC) Piranha (with a touch of MrArtex) 1:35 [ WIP]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Om die wekenlange bouwdip te verwerken en zo weer moed te krijgen om aan de moeilijke projecten in de koelkast verder te werken heb ik vandaag een OOB project opgestart. De bouw zelf zal rechttoe-rechtaan verlopen zoals de fabrikant voorzien heeft, nadien zullen er dan wat veranderingen aangebracht worden zoals MrArtex voorzien heeft. Hoe en wat weet ik zelf nog niet en zal afhangen van het beschikbare materiaal in de stash en de onderdelenbox.

Het gaat over de LAV-25 (MC) Piranha, een militair voertuig (nog niet gelezen of opgezocht van wie of voor wat) zonder rupsbanden wat voor mij de bouw zeer aantrekkelijk maakt. Uiteindelijk zal het iets worden in het Crazy Maxima genre en ook een mooi, geschikt diorama meekrijgen.

Er zullen niet van elke stap in de bouw foto's verschijnen omdat er geen aanpassingen gebeuren maar wel na elk bouwmoment. De pasvorm is uitstekend te noemen en ook is er nog geen flash gevonden tot nu toe. So far, so good. Van het diorama zullen er dan wel meer foto's verschijnen omdat ik gemerkt heb dat er niet veel diorama's gebouwd worden en het misschien interessant kan zijn om mijn technieken (of geknoei) te aanschouwen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel plezier en succes met de bouw!
 
Nog eens eentje dat spek naar mijn bek is, ben nogal fan van de hedendaagse militaire zaken.
kan je vertellen dat de grootste gebruikers ervan de "Amerikaanders" zijn wat voor mij meestal een afknapper is (ben geen US fan) maar ongetwijfeld zijn er nog wat andere landen die m in gebruik hebben. Zal morgen eens mijn wandelende encyclopedie raadplegen om je wat meer info te voorzien van mogelijkheden.
van de piranha 3c zou ik dat uit t koppie kunnen maar deze ben ik niet zo mee vertrouwd.
ik ga deze alvast opvolgen, gezien er hier nog een Stryker ligt te wachten zijn er voldoende gelijkenissen met deze om ideeen op te doen.
 
That's the spirit, Mr.Artex. Ik heb deze ook ooit OOTB gemaakt. Je kan de achterklep openzetten maar er zit dan wel niks in. Het is oorsponkelijk een Zwitsers ontwerp maar werd door de US aangekocht in verschillende varianten, van 4 tot 8 wielen.
 
Dankjewel voor de reacties.

Net ontdekt dat het een amfibievoertuig is voor water zonder golven. Dat opent misschien wel meer mogelijkheden voor een diorama.
 
leuke kit, ik hoop dat je hierdoor terug de moed krijgt om verder te doen. :)
 
ziet ge wel dat ge terug moed in vind dat komt wel in orde he makker ben echt nieuwsgierig
Marc
 
Net even nagedacht over het diorama en m'n eerste idee was om er één te maken waar de piranha uit het water komt maar omdat zoiets niet zo makkelijk is heb ik het afgevoerd. Water wil ik er wel bijhebben maar hoe moet nog bekeken worden, eens de technieken op het forum toegepast uitpluizen. Mensen die zoiets gedaan hebben kunnen misschien de link naar hun werkstuk hier posten als ze zich daar toe geroepen voelen, dat scheelt dan weer een hoop zoekwerk.

Ook google en youtube mogen een bezoekje verwachten om dit onder de knie te krijgen. En uiteraard de websites van de sponsors zullen bekeken worden in verband met het benodigde materiaal.

Hoe het komt weet ik niet maar het maken van een diorama is leuker dan het ineensteken van een model. Misschien moet ik op zoek gaan naar modellen die reeds geplakt zijn en daar dan een diorama rond verzinnen.
 
Naast het AVRE diorama, waar nog geen water op zit, heb ik ook al eerder een waterloopje gemaakt in een diorama, het is gedaan met Vallejo Still Water, wat ik je dan ook aanraad om mee te beginnen. Het probleem met de andere producten om water na te bootsen is dat ze meerdere componenten bevatten en dus niet zomaar uit het flesje gegoten worden. Voor een goed resultaat reken je er best op dat je in fijne laagjes giet. Zorg voor een stabiel bodemmateriaal dat waterdicht gemaakt kan worden, want dit spul is een tijdje even vluchtig als water en gaat ook tussen tape door. Soms kan een ondoorzichtig materiaal met acrylverf zodanig beschilderd worden dat het een watervolume lijkt, je hoeft er dan alleen nog maar een laag lak op te schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mr. Artex zijn werk te kennen gaat er na de bouw niet veel meer resten van het oorspronkelijke voertuig,ik ben zoals altijd erg benieuwd naar het resultaat.....
 
op het gebied van water heb ik eens ooit deze link doorgekregen, weet niet of je er wat aan hebt maar het is geen kostelijke zaak en valt makkelijk te testen op een porefstukje natuurlijk.
http://www.plasticmodelsworld.com/node/1052
stond destijds op een best boeiende facebook groep waarvan ik lid ben.
 
wat water nabootsen betreft kan ik je niet echt helpen. maar ik wens je wel veel succes met je bouwwerken.
 
Dankjewel mensen voor de tips ivm water en voor de bemoedigende woorden.

StevenVD: Vallejo Still Water is een goed product naar ik heb horen zeggen maar als je het filmpje van Baenske bekijkt dan lijkt me dat een stuk goedkoper. Wegens een beperkt budget zou ik eerder dit verkiezen maar toch bedankt voor je bijdrage. Indien de silicone een knoeiboel blijkt te zijn kan ik alsnog teruggrijpen naar Vallejo.

Vandaag was het verder bouwen aan de Piranha en de antenne is daarbij om het leven gekomen. Geen nood echter, dankzij Roy kan ik nu stretched sprue maken waardoor er een grotere antenne op kan gezet worden. Zal er een beetje meer badass uitzien zo. Verder aanpassingen zijn nog niet voorzien voorlopig maar zullen er zeker komen.

Morgen verder bouwen en dan wat foto's.
 
Alain goe bezig ge ziet he vent dat het stilletjes terug komt , zelf heb ik vandaag niks gedaan dan achter mijn computer gezeten
Marc
 
Hey,

Alain, water kan je gerust namaken door je 'bodem' in plaatser of aanverwanten te maken. Die kleur je volledig in met schaduw en lichteffect, nadien kan je Vallejo stil water overgooien. Moet je maar eens gaan zien in het forum van diorama, naar de snelboot S100, daar leg ik uit hoe je dit namaakt.
Mooi begin terug, ben blij je terug bezig te zien😉
 
that' s the spirit , opnieuw bouwen man , gij maakt altijd van die " specialekes " . :P


grt Nicolas
 
Mr.Artex, je kan ook mijn huidige dioramavoorbereiding bekijken, daar is nu silicone op gesmeerd. Zoveel verschilt die prijs nu ook weer niet en voor siliconen heb je ook een siliconespuit nodig.

attachment.jpg

Het is onmogelijk om hiermee stilstaand water te maken, maar dat is vast ook je bedoeling niet als er een LAV uitgereden komt. Nadeel van siliconen is dat deze vergelen na een jaartje, maar ook dat is geen probleem op een bruine ondergrond.
 
Er moeten inderdaad golvingen in het water komen maar tegen dat het zo ver zal zijn…

:aargh4: Wat een gepriegel is me dat zeg, ik dacht dat het een snelle bouw ging worden maar nee hoor. Heel veel kleine dingetjes en frutseltjes maar het einde is in zicht, ik ben al op de pagina van de wielen. Dan kan de echte fun van het diorama beginnen.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan