Hoofdsponsor

1/24 latest configuration Nasa Altair lunar / mars lander [!]

Schaal 1/24 - 1/25
nou weer een kleine update , flink met resin en styreen bezig geweest , hakken / zagen /schuuren , en het hoofdwerk is klaar op het afwerken na.
alleen nog ronde tanks maken voor aan de zijkanten van de living module .

015-1.png

tot zover .
 
Dankje kerel ,, vandaag met de tweede primer laag aan de gang geweest om de boel mooi vlak en rond te krijgen , drogen is de meeste tijd .
 
mooi, mooi. Ik kijk 2 dagen niet en je hebt bijna een heel model klaar !! Heel mooi gedaan in ieder geval.
Heb je nooit spijt dat je altijd voor iemand anders bouwt? Of doe je het uit noodzaak omdat je alles al vol hebt staan ;)
 
Prachtig werk Bubble. Die landingspoten zijn al een kunstwerk op zich.
 
dankje pascal , vrij stevig is de contruktie wel

Nee Lox665 , ik er totaal geen spijt van dat ze weg en gelukkig ben ze altijd kwijt voor ze af zijn , ik moet er niet aan denken dat ik ze hier nog allemaal had , een tweede huis zou nodig zijn ,ik heb zelf maar drie modellen gehouden .

de top van het model is moeilijker het plamuren en opbouwen gaat slow ivm drogen .
 
Nee Lox665 , ik er totaal geen spijt van dat ze weg en gelukkig ben ze altijd kwijt voor ze af zijn , ik moet er niet aan denken dat ik ze hier nog allemaal had , een tweede huis zou nodig zijn ,ik heb zelf maar drie modellen gehouden .
hahahaha.... hebben niet alle modelbouwers dat probleem??? :laugh:
 
Dat ligt eraan Walesha , mijn teller staat nu op 21 modellen tot nu toe dit jaar :O
 
Nou weer een klein stapje voortwaards , de houten bollentjes waren binnen , die gemonteerd dmv messing buis , hierover later meer , toen de deur geplaats de raampjes .
dit is allemaal nog niet afwerkt en moet later allemaal bekleed en gespoten worden , het onderstel is in iedegeval helemaal geschuurt en in de primer en hoofdkleur iron color gespoten .
Dit moet allemaal ook bekleed worden , en de tank in het opgewerkt is klaar in zilver en echt koper gewikkeld en goud accenten .

005-3.png 004-3.png 003-4.png 002-5.png 001-3.png

Tot zover ..
 
We hebben nu al zoveel van die prachtmodellen gezien en telkens denk je: nu hebben we alle van bubblegum gezien.. nee toch niet :-)
 
Dankje Luitjes !! . het aanbrengen van echt gold leaf is gelukt , wel een voorzichtig peuterwerktje , beetje speciaal lijm erop kwasten zeer dun en dan voorzichtig het zeer dun echt goud aanbrengen .
Hierna de zwarte bandjes erom heen aan gebracht .
Als dit klaar is kan ik verder naar de onderkant voor het aanbrengen van echt kapton foil en de plaatsen van de daalmotor .

003-4.png 002-6.png 004-4.png

Tot zover .
 
Hey,

Bub, je werkt met echt bladgoud, dat kost nogal zeker??
Reken je dit dan door naar de klant, want ik vermoed dat je aan het bouwen bent voor iets of iemand...
Allesinds mooi werk man.
 
Ja dat bladgoud 6 pakjes was 102 euro ,, ze willen steeds meer duurder spul erop , ik zei chocolade folie kon ook maar nee er moest goud op , dat kapton foil is zelfs nog duurder dan echt gold leaf .. ik heb er tot nu toe 375 euro erin geprop en zit op bijna 60 %
 
Nou luitjes ,,

Heb er even niks aan gedaan , maar vandaag wel weer , nu weer het aanbrengen van de foil lagen een paar delen aan de zijkant en bij de daal motor onderkant .
Morgen verder met de laatste open stukken zijkant en dan met de roosters boven .
de roosters haal ik uit de nieuw gekocht vlamverdelers , dan verder met de trap .

008m.png 006l.png 001-4.png 003-6.png

tot zover ..
 
Hey bub zeer mooi, van wat heb je de zwarte bandjes gemaakt ? En hoe bevestig je het met secondelijm ?
 
dankje kerel , datis plastick tape , dunne strookjes , ne dat foilie doe ik met een soort houtlijm , ik krijg het er makkelijk eraf als er vlekken op zitten .

volg je dit ook , zeer spannend !!

http://www.redbullstratos.com/live/
 
Aha zo van die plastiek tape, of elektrische tape ookwel genoemd soms. Houd dit goed? Ja Red Bull stratos volg ik ook, ik benijd de man ... Dat zou een droom zijn even in de dampkring rondhangen. Ik hoop dat het zondag lukt.
 
he kerel , sorry voor de late reaktie , ja dit houd zeer goed ,
 
Kleine update , waar een tijdje niks aan gedaan werdt , de toekomst lander heeft nu bovenop loop roosters , gemaakt uit een goedkoop blokker vlamverdeler .
Hiernaar ben ik verder gegaan met het begin trapwerk ,op een stuk styreen plaat met het begin overloopje bovenaan waar de arm leuningen naar beneden gaan ,als dit klaar is kan de hele wand bevestigt worden .
verder het steun systeen uit messing gemaakt voor de ascent gedeelte .

009.png

009-1.png

005-4.png

008-2.png

006-2.png

007-3.png

tot zover ...
 
Wat heb je daar geluk dat de vlamverdeler juist groot genoeg is ;)
Wel goed gevonden, zal daar ook eens voor kijken of het op schaal 1/35 kan gebruikt worden??

Ziet er verder goed uit hoor, alweer mooi werk.
 
Dankje Beyond !!

Weer een kleine stukkie verder, de assent stage is nu the base color en de tanks raamwerk in baremetal foil .

nu komt het soldeer werk van de messing stangen voor de stuur trusters

004-5_zps96ac19e4.png


002-8_zpsaa2a4f5a.png

tot zover ..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan