Hoofdsponsor

1/24 latest configuration Nasa Altair lunar / mars lander [!]

Schaal 1/24 - 1/25

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou Luitjes ,

Hier een nieuw projeckt , de laatste versie maan mars lander prototype , , ik bouw um zelf op uit styreen en andere matrialen dit is voor een build off op de nederlndse site onder de noemr from paper to plastick .

Altair-Lander_28latest29.jpg


de eerste versie prototype 1 heb ik al eens hier gebouwd uit een resin kit versie schaal 1/48

tot laters
 
Wat bedoelen die dan met "from paper to plastic", eigenlijk ? Is het de bedoeling om vanaf tekeningen te werken, of om een papieren model te bouwen in plastic ?
 
Yep dany , klopt als een bus ,, er is hier toch een medebouwer die styreen platen in groter maten verkoopt ? want die zal ik nodig hebben .
 
Styreen platen kan je vinden bij onze sponsor Christophe.
 
Aah dankje kerel ,, maar ik had niet goed gekeken , had er nog in de schuur liggen ,maar de start is gemaakt , ben nu met het onderste deel bezig .
Heb de styreen platen afgetekent en een deel uitgesneden , vanuit een hoek is het open gewerkt .
een feul tank is gemaakt uit afvoerpijp , koppen afgerond en deze tank wordt later in de hoek van de contructie geplaats .

002.png

altairconfigqw2.png

001.png

p.png

tot zover
 
Dit tuig had ik nog nooit gezien, als ik het goed begrijp blijft bij het vertrek het onderstel staan zoals bij de LEM destijds?
 
ja precies zo als de oude lunar apollo module
 
veel suc6 bubble word weer een huzare stukje om het te maken maar voor jou zal het weer pinuts zijn
 
Succes met deze bouw Bubblegum, gaat weer smullen worden.

Fred
 
Dankje luitjes , hij gaat lekker ik heb er nu al 1 vierkant meter sytreen verwerkt in het onderste deel :P .
 
Het sluiten van het styreen box vorm gaat vlot en is niet zo moeilijk , de open ruimte voor een feul tank is er .

Heb nu nog rond styreen nodig want dat is op , hiermee kan ik de spleet afwerken , op die ronding komen de steun blokken waar het landing systeem op gemaakt kan worden .
morgen verder met de onderkant die loopt iets schuin naar binnen .

003.png

004.png

007.png

008.png

013.png

014.png

Tot zover .
 
Dankje Luitjes ,,

Nou de schuine onderkant is af , het motorgat is afgewerkt , gezien het concept is en er geen voorbeeld is van de onderkant , ga ik zelf te werk naar eigen idee , de motor is wel bekent qua vorm .
het deel waar het open is gewerkt waar een feultank is voor de helft klaar , details moeten nog allemaal komen , dit is eerst allemaal ruw werk .

001-1.png 002-1.png

003-1.png 004-1.png

Tot zover ..
 
Hey Bub,

Ik heb hier zo'n licht bruin vermoeden dat jij een lopend ruimtevaart encyclopedie bent, of vergis ik mij ??? :))
Grapje man, je bent echt goed bezig, ik zie je graag knutselen met allerlei materialen, zijn soms goeie bij om in onze hobby te gebruiken... doe zo verder ;)
 
8) Nou swaken dat valt mee , maar omdat het hier om een concept gaat kan ik extra mijn twist eraan geven ;) .

anyway de boel zit dicht , zijkant en top , de rooster verdeling zit er op voor de dubble bovenlaag .

het opengewerkt deel is in de primer de hoofdkleur en kan nu in detials en later pas de feultank .

Ik kan nu ook met de poot houders beginnen die aan de buiten kant worden bevestigd .



a.png

c.png

b.png


Tot zover .
 
De ophangsteunen uit styreen zitten erop , toen de eerste delen van het landingsgestel gemaakt uit styreen buis met houten kern en messing .

voor koppelstuk gebruik ik een transparant plastick kraal met diameter 7 mm .

zo ga ik nu rond , tot de lange delen landing gestel erop kunnen , het word nog niet vast gemonteerd ivm het bekleden later onderstel en de poten .

006.png

005.png

001-2.png

002-2.png

003-2.png

tot zover ..
 
Weer een stukje verder , Het landings poten construktie zit er nu onder voor 90% , alleen de de schotels met schanier systeem en dan verder met afwerken .

002-3.png

003-3.png

005-1.png

006-1.png

Tot zover .
 
De uiteinden van de landingspoten zitten er nu onder , en hij staat waterpas .
nu het onderstel verder aankleden en gaan we naar boven om um verder af te bouwen .

007-2.png

005-2.png

008-1.png

002-4.png

004-2.png

Tot zover ..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan