Hoofdsponsor

1/12 Lancia delta hf integrale (italeri)

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Start
COMMENTAREN
Maakt niet uit.
Is inderdaad een serieus verschil, prima werk !
Die gevlochten kabel, is dat after market ?
 
Heel erg mooi werk Guy. Waar haal je al die leidingen en kabels? Lijkt me interessant om ook te hebben.
 
Heel erg mooi werk Guy. Waar haal je al die leidingen en kabels? Lijkt me interessant om ook te hebben.
Als je die koppelingen bedoeld,
Top studio 1/12 bihna 90% van het materiaal waar ik mee werk komt van bij domino (dienst na verkoop is om te schreeuwen) heel veel variatie, lage prijs, shop daar al 12 jaar ofzo.
 
Ok, ik bedoel die doorschijnende leiding en zwarte leidingen. Ik shop ook al lang bij domino maar vind de zoekfunctie niet van de beste.
 
Ja die kan je er ook kopen, probeer eens
tube

Én dan merk model factory hiro dat zijn de gekleurde tubes.

Die zwarte kan je ook onder tube vinden moet je wel effe zoeken heb die er al gekocht maar heb ook veel overschotjes van kits, dermee is al een tijdje sinds ik die ooit kocht
 
hier en daar ben ik nog volop bezig aan de binnenkant met naden en kleine aanpassingen,

Ondertussen ook het automatische brandblus systeem wat beginnen aanpassen alsook de handrem.

20231127_104924.jpg

Dit is het origineel uit de kit, maar in realiteit lagen deze in glasvezel schelpen, een lastige vorm en dus proberen we iets nieuw, wat goed blijkt te lukken bij poging 2.

Ook de tanks/flessen volledig glad schuren en de maanden terug toevoegen.

20231203_134509.jpg

20231203_134535.jpg20231203_134547.jpg

De glasfiber schelpen worden nog geschilderd natuurlijk.

Ook de beginselen van het dashboard alleen beetje meer accuraat gemaakt, dunner en gaten toegevoegd

20231203_141953.jpg20231203_150448.jpg20231203_150641.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie aanpassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guy
Ziet er prachtig uit, je doet de kit (meer dan) eer aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guy
Glasvezelschelpen in het echt maar hoe heb jij deze gemaakt ? Iets met tissue zoals verbandgaas?
 
Glasvezelschelpen in het echt maar hoe heb jij deze gemaakt ? Iets met tissue zoals verbandgaas?
het te maken stuk of vorm in zilverpapier wikkelen en aanwijven met een oorstokje, geduld is hier een mooie deugd.
aluminium folie geeft mee en kan je zowat elke vorm mee verkrijgen zolang je geduld hebt en niet te hard drukt, zodat je er niet door zit, bij deze vorm speelt dat geen rol min of meer.

Hoe gladder en aansluitender je het wrijft hoe mooier het resultaat

20231203_122203.jpg

Dan gaan we in onze vrouw hun schuif en pakken we daar een nylon kous uit
( niet zeggen 🤫 want er mag toch geen enkele kapot ondanks ze er 67 hebben)
Daar knip je een stukje uit spant het op en trekt het aan rond het stuk in zilverpapier

20231203_122733.jpg
Én fixeert het zoals hier met een klem of ...wat werkt

Daarna druppel je er rijkelijk seconden lijm op en verdeeld dit (rijkelijk! Maar niet dat het er af loopt) met de zijkant van een tandestoker, en dan blijf je er af voor 1 dag nadien haal je uw stuk eruit, het zilverpapier pel je er zo uit zonder probleem. Ook geeft dit mee het is flexibel dus je krijgt uw stuk
Er zowiezo uit.

Nadien kan je dit perfect met een scherp schaartje uitknippen.

Dan krijg je dit


20231203_134547.jpg

BELANGRIJK:
Zorg dat het te behandelen stuk dicht is met zilverpapier, zorg ervoor dat er geen gaatjes scheuren in zijn en dat er nooit secondelijm aan jouw stuk kan komen , of tussen het zilverpapier en het stuk!


Hopelijk heb je hier iets aan Erwin.
 
Laatst bewerkt:
Indien je er iets mee zou proberen maken voel u vrij om dat hier te delen in dit topic, ik wil dat dan wel zien, en kan mss tips geven met alle plezier
 
Bedankt Guy, ik was gewoon nieuwsgierig maar vind het een prima oplossing voor het probleem dat zich stelde. Je weet maar nooit waar het nuttig voor kan zijn.
 
17017038332982324669231040507909.jpg17017039211105498616656873466568.jpg
Tip schilderen met tamiya clear yellow direct juist kleur, binnenkant grijs,
Ga er wel nog over met mat vernis.

Puntje op foto is van tandenstoker om te schilderen aangezien die tpch vanonder vastgelijmd worden
 
Bedankt Guy, ik was gewoon nieuwsgierig maar vind het een prima oplossing voor het probleem dat zich stelde. Je weet maar nooit waar het nuttig voor kan zijn.
Ja klopt elke oplossing is een beetje rijker he
 
20231204_164022.jpg
Vloerplaten batterijbox hebben ook gun decals gehad hier komt nog een laag yellow clear over met airbrush en mat of satijn of mengeling van beiden vernis
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan