Hoofdsponsor

1/12 Lancia delta hf integrale (italeri)

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Start
COMMENTAREN
Maakt niet uit.
Je bent duidelijk erg getalenteerd. Erg mooi werk hoor, ik doe het je niet na.
 
Bedankt mensen !

Iedereen in de modelbouw is getalenteerd Michel ,iedereen die creatief bezig is,..
het gaat er hem om hoeveel tijd je er wil insteken en hoe snel je geduld op de proef word gesteld, niet tegenstaande bedankt voor de commentaren.

Ik ging deze oob bouwen een snelle bouw,
dacht de tunnel en de iets zichtbaardere plaatsen wat aan te kleden maar blijkbaar is dat niks voor mij.

Ben dus begonnen met chasis te vervolledigen
Gaten openmaken naden toevoegen, enz...

20231106_092457.jpg
20231107_221800.jpg
gaan veel van deze kleine updates worden nu en dan en gaat een lange bouw worden.
Via ref fotos probeer ik het accuraat na te maken zonder teveel af te wijken van de mold van de kit.
Ik voeg toe maar ga niks echt uit elkaar halen van de grote basis delen. Behalve het dashbord maar dat is voor veel later.

Voor mensen die dit niet gewoon zijn (scratchbuilding) gaan de witte delen en andere
Kleuren eruit springen ( of in het oog springen) en raar lijken, hier word echter nog veel toegevoegd en geschuurd, eens deze dan in de primer of en effectieve kleur staat word dit 1 geheel en krijgt dat een volledig ander beeld.
 
Bekend fenomeen, dat iets wat je simpel probeert te houden toch een beetje uitloopt... maar terecht hoor wat mij betreft, zo'n schaal kan wel wat extra detail gebruiken en de kijker blijft er dan toch met nét iets meer aandacht en nét iets meer bewondering bij stilstaan, eenmaal gereed.

De elektrakabels zijn een mooie 'touch'.
 
Hah idd goed opgemerkt..
Dat is voor later.. 😉
 
Dat ziet er erg realistisch uit, het lijkt wel een foto van tijdens een "Wheeler Dealers" uitzending :)
 
Ah ik dacht dat die daar om de een of andere manier 1:1 hoorden. Ben dan wel benieuwd.
Dat word idd wel dat uitzicht maar dit zijn niet zomaar tubes, deze gaan een effectief nut hebben rara 🙄

Dat ziet er erg realistisch uit, het lijkt wel een foto van tijdens een "Wheeler Dealers" uitzending :)
Zie ik ook heel graag !
 
Een model met veel witte/scratch onderdelen vindt ik leuk om naar te kijken :cool:
Maakt niet uit welk model... dus laat maar komen
 
Nog enkele naden, nieuwe koppelingen

1700080182343860407025666757130.jpg

17000802471727400771428687813509.jpg



Na effe verder te kijken naar de benzine tank

1700079629641159430918688439682.jpg

Vond ik deze echt kaal..

Heb me zot gezocht naar originele foto's van de Lancia Delta zoals hij toen echt was.

Én die heb ik gevonden ! 😃

2 stuks 🙄
Maar beter dan niks..

Kwam toen tot het besef, wat ik eigenlijk totaal niet wist, dat deze flexibele tanks hadden !
Eigenlijk een soort van rubber zakken simpel gezegd.

Screenshot_20231115-211700_Gallery.jpg


Én vergeleken met wat er in de kit zit.. 😐

Heb dus eigenlijk al mijn tijd besteed aan dit te proberen namaken, en ik zit al ergens maar nog niet ver, heb er een goed oog in tot hiertoe.

Wou de originele tank niet verbouwen maar van nul beginnen want eens ik het ga beu worden..
Heb ik de originele kit tank nog als backup.


Hier wat foto's van wat ik al heb

20231115_211530.jpg20231115_211544.jpg
20231115_211537.jpg
20231115_211833.jpg
 

Bijlagen

  • 20231115_211537.jpg
    20231115_211537.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 2
Goed op weg voor een mooie replica.
 
Nu kan ik mis zijn maar had je jezelf niet veel werk bespaart door het onderdeel uit de kit aan te passen?
Mooie pitspoes trouwens.
 
Ocharme dat meisje,het is herfst.🥶
Die gaat een long ontsteking oplopen.🤧
Volg verder mee.
 
Nu kan ik mis zijn maar had je jezelf niet veel werk bespaart door het onderdeel uit de kit aan te passen?
Mooie pitspoes trouwens.
Ik denk het niet.. want wou da geplooide er zo in..

Dus had niks van over geschoten, en mijn backup was dan weg..

Had het wel kunnen overtrekken maar dan had ik die plooien niet zo dat hij niet volledig vol is weet je wel, dat het flexibel lijkt
 
Ocharme dat meisje,het is herfst.🥶
Die gaat een long ontsteking oplopen.🤧
Volg verder mee.
Klopt die gaat kou hebben.
Ik bouw elke 1/12 met een showgirl, niet alleen vind ik dat leuk maar zo oefen ik ook mijn figuur schilderen (wat ik niet zo goed kan)
en als dat een beetje meer op punt staat kan ik mijn solarwind figuren allemaal gaan schilderen, maar dan wil ik wel eerst nog wat beter worden in het figuurschilderen
 
Ocharme dat meisje,het is herfst.🥶
Die gaat een long ontsteking oplopen.🤧
Volg verder mee.
Ach, goed de borst inwrijven met Vix Vaporub en dat komt goed, ik stel me wel kandidaat...
 
Vandaag de tank afgewerkt.
Alles hieraan is scratchbuilding, ook de decals zijn van hier en daar gebruikt, niks komt uit de originele kit.

20231124_193832.jpg

20231124_193854.jpg
Deze moest lager worden dan diegene in de kit omdat er anders geen plaats was voor de koppelingen met de plaat die er nog boven komt.

Effe een laatste foto ter vergelijking
Is toch wel een meerwaarde voor mij persoonlijk, en los daarvan, heb me daar mee geamuzeerd. En ben er eigenlijk wel tevreden mee.

20231124_194152.jpg
 

Bijlagen

  • 20231124_193854.jpg
    20231124_193854.jpg
    148,1 KB · Weergaven: 2

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan