Hoofdsponsor

1/35 KV-1 Ehkranami [DONE][??]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, ik heb daar anders nog nooit problemen mee gehad. Zelfs op m'n rc schip gebruik ik deze op de polystyreen. Wat heb je dan voorgehad?
Die spray putty is iets te dik vind ik, het vult nogal snel de details.
 
Ik heb die primer enkele keren gebruikt op polystyreenplaat. En die hechte niet en kwam los. Dus vanaf toen gebruik ik die niet meer als primer, wel nog als baksteenkleur op een andere primer.
 
zeer vreemd, ik heb nog nooit zo een goede hechting gehad als met deze
 
De kiekjes:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Ik ga het nu enkele dagen laten drogen en dan komt er solsplus over om dan de details te schilderen.

Ondertussen kan ik me met de wielen bezig houden.

wordt vervolgd...
 
Schitterend werk, die clos up foto's zijn precies van een echt tank.
 
Uiteraard werk iedereen op zijn manier maar Sol plus of vernis gebruik je meestal als eerste behandeling na het spuiten dus voor de pinwashes en wat nog al niet meer., dit omdat je washes e.d. beter vloeien en je basislaag is beschermd.
Maar gelukkig zijn er meer manieren en jou manier werkt dus ook en ziet er goed uit.
 
Merci mannen, het was voor mij de eerste keer dat ik een pinwash heb gedaan.

Ron, bij de verf had ik 25% glansvernis bijgedaan dus het was niet echt mat. De filter van MIG gaf er ook een lichte glans aan.
De solsplus komt erop omdat deze wash met olievetf is gedaan en de details ga ik met acryl schilderen, ook de chipping komt in acryl.

Dus de solsplus hecht op de olieverf en acryl hecht op solsplus ;)

De manier om kleurnuances te krijgen met toefjes olieverf, doet die zo een pinwash teniet?
 
Nee Michel, je dient wel lang genoeg te wachten. Ik werk voor de verandering omgekeerd, eerst deed ik een dot methode, later volgen vuile washes en pinwashes (Comet).
 
Update:

De wielen zijn geschilderd.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Nu moet alles enkele dagen drogen.

wordt vervolgd...
 
Ziet er mooi uit, groen is wel erg moeilijk om correct op de foto te krijgen he, ik heb daar ook altijd last mee.
Je wash is net goed, vind ik, niet te veel niet te weinig.
Ben benieuwt naar het vervolg.
 
Mooi gedaan Michel. Hoe heb je de staalkleur gemaakt. Geverfd of potlood?
 
Vind de groene verf perfect gedaan met de juiste glans erop !!!!
Die voertuigen waren geschilderd met een zware verf die zo'n soort glans afgaf (zoals roodmenie) en dus niet mat is zoals de huidige moderne panzers met hun RAL-kleuren
 
Mooie baanwielen, ben benieuwd als ze op de tank zitten.

Grtz Bart.
 
Bedankt mannen :)

@ Koekie: Dat is inderdaad moeilijk te fotograferen, zeker met de lichte glans dat erop zit

@ Christoph: Dat heb ik geschilderd, potlood was te donker naar mijn mening.

@ Famo: Die lichte glans is inderdaad wel mooi maar ik ga die niet kunnen behouden. Als ik de acryl om te chippen op de olieverf kan krijgen zonder eerst solsplus dan eventueel wel maar ik denk dat dat niet goed zal hechten.

@ D-Day: Merci, ik heb ze er al eens opgezet en het ziet er niet slecht uit ;)
 
Heel knap afgewerkte loopwielen !
 
Chippen kan je zeker zo goed en zelfs beter met olieverf.
Je kan er veel fijner mee werken omdat het zoveel trager droogt.

Bvb een chip zetten met iets lichtere tint dan je basiskleur en dan een kleinere daarin met bvb burnt umber of raw umber.
Zo creëer je diepte in je chips.
Er zijn waarschijnlijk veel meer manieren, maar zo probeer ik het.

Nu ik op m'n desktop werk, ziet het groen er nog veel beter uit (beter scherm), heel mooi.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Acryl en olieverf gaan niet echt goed samen Michel.
Wat de chips betreft, ik doe meestal eerst een lichtere kleur dan de basiskleur gebruiken om te chippen en dan pas in de lichtere chips een donkere kleur zetten dan heb je ook niet zoveel moeite om naderhand een licht randje te zetten bij je donkere chips omdat je deze dan automatisch krijg op deze manier.
 
Euh, inderdaad, ik schreef het net andersom...stommerik. (is aangepast)
 
Merci mannen.

Ik begin een beetje te twijfelen of ik de dotjes methode nog ga doen. Door de bruine filter is het groen heel lichtjes vuil gemaakt en dat geeft ook een beetje variatie.
Ik zou het spijtig vinden als ik dat verpruts...

De uitleg over de chips heb ik nog onthouden van m'n stug maar dat is nu echt het gedeelte van het schilderwerk dat ik heel moeilijk vind. Het is bij m'n stug wat mislukt met een penseel dus nu ga ik het eens proberen met een stukje spons.

Ik heb enkel burned umber in olieverf, de kleur voor te chippen heb ik in acryl gekocht. In Art of Modelling schilderen ze acryl chips over enamel filters dus misschien moet ik mij daar niet al te veel zorgen in maken.
 
Ik heb enkel burned umber in olieverf, de kleur voor te chippen heb ik in acryl gekocht. In Art of Modelling schilderen ze acryl chips over enamel filters dus misschien moet ik mij daar niet al te veel zorgen in maken.

Ik zet chips met allerhande verven op allerhande verven en het blijft zitten. Als je alles zijn tijd geeft om goed te drogen heb je geen problemen volgens mijn ervaring.
Gewoon ook zelf uitproberen en de boekskes eens gebruiken om een eigen methode te distieleren kan mooie resultaten geven. Je mag je ook niet blindstaren op die gasten hun methodes é, jouw eigen methode is soms nog de beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan