Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u jongens :D

Peter: na ons fijn gesprek is hier de manier waar ik mee bezig ben.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Okee, dus je maakt je bomen eigenlijk tak per tak op? Of zie ik dat verkeerd?

Grtz Bart.
 
Bart : Inderdaad werk ik die takken tak per tak volledig af en plaats ze dan in boom met boortje .Op pagina #254 kan je het resultaat zien en zie je ook een paar hoofd takken waar deze dan weer op aftakken . De langere gaan ineens op de stam om wat meer volume te krijgen.
Het blijven pogingen en uitproberen he' grt.
 
Pascal, als ik mag een kleine opmerking met betrekking tot je foto's in #247.
Je paden zijn heel mooi evenwijdig en deze die naar de deur lopen staan er mooi haaks op en dat oogt niet natuurlijk.
Er is geen luier beest dan de mens en wij zullen nooit in een rechte hoek een bocht nemen maar minstens de hoek afsnijden als we ons van punt A naar B begeven.
Je zou dus de hoeken moeten wegnemen of verminderen en ronder maken van vorm. Het gras zal daar dan ook niet zo hoog zijn.
Om van de linker deur naar de rechter deur te gaan zal men nooit eerst terug lopen naar het pad om dan de volgende afslag te nemen maar zal men langs de muur van deur tot deur gaan als deze zo dicht naast elkaar liggen.
Voor de rest: heel knap bezig.
 
Ha Pascal, het ziet er zelfs nog beter uit dan ik me voorstelde :)
Dit is een mooie en eenvoudige manier om een boom met zelf gevormde takken te vullen !

Onder het genot van een paar glazen spraakwater hebben we een boompje opgezet over diorama's,
en in het bijzonder wil je graag weten over de appelgroei, met name in Juni en in Normandie.
Ik heb toch niet specifiek daar een foto van, maar wel foto's en informatie
van appelbomen in het algemeen, appelbomen in Normandie en foto's van de
ontwikkeling van appels tot en met Juni.

In Normandie was het gebruikelijk om op het land waar de appelbomen groeien ook
de koeien te laten grazen.
Om de koeien niet aan de boomtakken te laten knagen werd de "hoogstam" toegepast.
Hier een schematisch voorbeeld van verschillende toepassing van appelboom groei : attachment.jpg
Ik heb wat foto's van appelbomen (meeste zijn hoogstam) in dit album gezet. (In dat album staan ook 3 foto's van mijn DIY appelboom)
Wil je meer plaatjes zien kun je bijv. googelen op :
-"oude hoogstam appelboom"
-"pommier en normandie"

Verder vond ik nog dit :
Een franstalige site met foto's van de ontwikkeling van een appel.
Op de laatste foto (16 Juni) is duidelijk te zien dat een appel in Juni dus nog erg klein is.
Volgens mij kun je n.a.v. deze informatie zelf bepalen of je inderdaad erg jonge appeltjes
wilt toevoegen aan jouw eigen appelboom.

Het zal je duidelijk worden dat je met de vorm van een appelboom dus veel kunt variëren...

appelig groetje :))
attachment.jpg
 
Erwin : Dat is waar maar als de figuren af zijn komt het gras daar plat te liggen met figuur er op ben er aan een bezig :)
Peter : Bedankt voor de opzoeking en de info.:D
Uw bomen zijn zeer geslaagd en voor appelboom zal ik ook zo moeten werken om de grillige hoofd takken te verkrijgen.
Wat de appels betreft had ik deze site gevonden (http://www2.tracy-artgifts.nl/stuifenmeeltje.nl/html/zo_groeien_appels.html) en zoals je kan zien hangen hier de appels al naar beneden in juni wat ook met de soort te maken heeft denk ik.
die op uw site zijn dan weer groen en klein en ben ik wat de kluts kwijt :wacko::D
 
Ja Pascal, zal inderdaad van de soort afhangen, en wellicht heeft klimaat ook invloed.
En hoe lente in Juni 1944 in NW Frankrijk is verlopen bepaalde natuurlijk ook het moment van bloeien...
En is de boom in het najaar van 1943 wel juist onderhouden..... en IS het eigenlijk wel een appelboom..........

Enfin... je kunt er een uitgebreide studie van maken tot je uitsluitsel hebt,
maar je kunt ook gewoon een boom neerzetten die lijkt op een appelboom :P

Misschien kun je een leeg kratje ergens plaatsen waarop Calvados staat of iets dergelijks.
Dan is er een subtiele verwijzing naar appels.
Misschien heeft iemand anders ook nog een idee voor wat dat betreft ?

Zou me er in ieder geval maar niet te sappel over maken maatje, het gaat om een diorama, dus
zolang het verhaaltje overkomt bij de kijker is het goed !

Veel plezier :D
 
Komt er nog eens bij dat de meeste appels in Normandie niet beschouwd worden als eetappels maar als ciderappels. Zij zijn dan ook kleiner dan onze "normale" soorten. De soorten die beter eetbaar zijn belanden dan in de appeltaarten, tarte tatin of tussen een crepe.
 
Ja ,Om mijn hoofd over boom wat rust te geven alvast begonnen aan eerste figuurtje van verzet al moet ze haar wapen nog krijgen maar toch een foto om idee te geven welke richting het gaat.
Let wel dat de setting nog lang niet vast staat .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja ik ben steeds weer benieuwd naar wat Pascal nu weer heeft gemaakt en kijk er eigenlijk altijd wel naar uit als ik op het forum kom.
 
Leuk verzetsfiguurtje, de rok vind ik vooral subliem geschilderd. Die fiets, is dat een kitje of de Tamiya oldie met aftermarket stuff ?
 
Dank u.
Guy : Dit is kit van MB frau muller met vanachter aanpassing van rek( tamiya fiets) en stukje zakdoek met 2 broodzakken van Duitse figuren .
 
Ik sluit me aan bij de collega', heel mooi werk

Grtz Bart
 
Dank u.
Maar nu het volgende . Ik heb een vraag aan de US. kenners onder jullie en dat is of deze kleur van uniform aanvaardbaar is.
Ik zal hem denkelijk opnieuw doen want ben niet tevreden over gezicht maar het is mij alleen te doen over de kleuren van uniform en wat jullie er van denken.
Dank bij voorbaat.:D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De Rode Kruis vrijwilliger bij de verzetsvrouw in een Uniform van het rode kruis. Als je dat beeld wil gebruiken, iets van de Eagles of Der Adler en andere Epauletten, vlaggen zitten er niet op. Het NL rode Kruis, liep zelfs in de uniformen en met wit geverfde helmen uit Engeland 1912.... zo ook de kleding stukken. Deze Rode-kruis medewerker, kan dus zowel Amerikaans-Engels-Spaans-Duits-Italiaans-Fins en zelf Russisch of Kozak zijn. De witte stip pop de helm met het rode kruis en de armband is bepalend voor het leger en de nationaliteit. De krleur van het uniform, kan zelfs terug naar de krim oorlog in rood gekleurde uniformen. En het verleden van Deze militair, is WW2 onzijdig, gewoon een amerikaan, een canadees of een duitser of een belg die helpt...
Maar na de politionele acties, met de Amerikaanse vlag, is dit een Oorlogsmisdadiger met een rode kruisband, en eenmaal uit de gevaren zone, komt The Eagle oder Die Adler weer boven, gehergroepeerd
 
Het uniform met de Rode kruis tekens, kan van een Amerikaan zijn, een Duitser, of gejat van een dode, zeker met de Epauletten, moet Madame de resistens opletten, anders word ze nog gevat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan