Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Petje af Pascal !! het doet me deugd jou te zien vorderen en ook de manier waarop :
Gewoon je gang gaan en leren en desnoods corrigeren.

Het dak ziet er nu overtuigend uit, goed gedaan maatje !

ga zo door :D
 
Dank u voor aanmoedigingen en ja Peter , Gewoon gaan en leren met materiaal omgaan.
Voorlopige stand en neem morgen foto's in daglicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat grasje op het dak en die plantjes tussen de voegen van de muur, da's de finishing touch he. Nu alle deuren en de poort erin zitten valt alles op z'n plek. De struik tussen deur en poort hoort er ook helemaal bij. Mijn complimenten Pascal.
 
Die zijgevel wil ik ook wel eens zien, mooi hoor.
 
Dees is wel het einde ongelooflijk knap , zo realistisch
Pascal gij zijt ne krak
Marc
 
Hey,

Indd, meer of goed gekeurd, knap realistisch.....;):)
 
Thank's.
Guy :De zijkant was een probleem omdat de foam door ik denk de thinner was gesmolten en waar ik een vleugje fantasie heb laten werken daar je normaal die zijkant niet kan zien in de kast. Maar toch wil dit niet zeggen dat we niets moeten ondernemen en de reden dat ik dit achterwege hield was dat ik het resultaat wilde afwachten .
Er moet nog wel gras en struiken bij komen .

attachment.jpg

attachment.jpg
 
jaja dat is het, mooi werk ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
Dank u .
Vandaag het gras aangelegd en kan drogen.
Nu ga ik beginnen met nog een boom alsook onkruid en bloemen.
Er zal een rijpad komen aan huis die niet veel gebruikt is.
Tussendoor geef ik wat foto's want werkjes nemen hun tijd .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die diagonaliteit doet iets bijzonders met het diorama. Benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren op het grasveld Pascal.
 
Heb gras met stofzuiger en doek ( om op te vangen) voor de helft we gehaald zodat grond zichtbaar is en realisme ten goede komt.
Start van netels en systematisch meer gras weg halen waar ik nodig vind.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik volg dit al een tijdje in stilte en vind het gewoonweg prachtig maar nu wil ik toch even een opmerking plaatsen over een detail die niets afdoet aan het geheel maar die ik persoonlijk een meerwaarde zou vinden indien het toegepast is op een diorama.

Het gaat namelijk over het grasveld. Ik ben al gans mijn leven (van kindsaf al) bezig met tuinen en een groot deel van dat leven als beroep. Je grasveld ziet er teveel uit als een biljartlaken. Een gazon is nooit volledig vlak, hoeveel moeite je ook doet er zitten altijd oneffendheden in en zeker in een setting zoals je hier weergeeft. De mensen die daar in die tijd wonen hielden zich niet bezig met het gazon biljartklaar leggen voor het zaaien. Gelijk welk gazon ik al heb gemaaid had van die oneffendheden. Soms rammelde de grasmachine alle kanten op, soms bleef die steken in een molshoop, ... Persoonlijk zou ik met karton of een ander materiaal wat kleine niveauverschillen aanbrengen en daar dan het gras opleggen.
 
MrArtex :Dank u voor reactie. Hier moet je mij even het voordeel van de twijfel geven daar er veel gras terug gaat verdwijnen in de loop van de werken .
Al vb. deze foto die putten zijn waar diepte niet zichtbaar maar zeker wel voelbaar.
Ook aan de deur zie je al wat veranderen maar geloof mij het is geen voetbalveld als ik er mee klaar ben.
Als ook is er korter gras wat later zal aangebracht worden .
Ik ben me er zeker van bewust en hou daar rekening mee.
De molshopen had ik niet aan gedacht en zal ik zeker een paar aanbrengen thank's.

attachment.jpg
 
ik zou zeggen: geslaagd in deze opzet, lekker verwilderd

Grzt Bart
 
Dank u.
Vat moet nog wat groene verwering krijgen en wat plantjes er rond

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer mooi gedaan het vat.

Misschien een tip, als je de onderste kanten van de ronding met een iets donkere variant van de zelfde kleur bruin verft (dunne transparante laagjes) krijg je een nog beter effect. Hier een voorbeeld van een ton die ik heb geverfd voor een 54mm vignette.

attachment.jpg
 
Tips steeds meer dan welkom want ben nog in de leer en heb dit inmiddels uitgevoerd met dit resultaat en hoop dat dit de bedoeling is grt.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan