Hoofdsponsor

1/35 Kfz 83 + Flakscheinwerfer 60 cm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zou die bijna orange roeststrepen een beetje temperen of is dat omdat je met een flits gewerkt hebt ?
Voor de rest doe ik niets anders dan met bloemen rond je oren slaan :8

Het ligt inderdaad aan de belichting, in werkelijkheid valt de roestkleur best mee.

Peter, bedankt om met die bloemen te slaan, maar ge moogt er wel de rozen van tussen halen ! :D:D:D

Allemaal bedankt voor de commentaren.

Intussen wat verder gewerkt. Zo heeft de vloer van de wagenbak nog een wash gekregen met H110 in de naden van de planken.
Een eerste stoflaag is gespoten met Tamiya Flat Earth, dit als basis voor de pigmentpoeders van de modderlaag.

Foto's volgen dit weekend.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Love it Rik ! Erg leuke details, mooi geschilderd.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Vanmiddag geprofiteerd van het goede weer om buiten enkele foto's te nemen van de Krupp zoals hij er nu bij staat.

attachment.jpg

Het is niet zo goed te zien op de foto, maar in de naden van de plankenvloer van de wagenbak is de wash (Humbrol 110) zichtbaar.
De voorruit met canvas dekzeil is aangebracht in neergeklapte toestand. Ha ja, moest hij recht staan, dan zou de chauffeur niks zien. :P

attachment.jpg

De basislaag met Tamiya Flat Earth voor de verdere verwering met pigment poeders voor de modder op het chassis.
Bemerk de uitlaat die geschilderd is met opeenvolgend : H113, H62, H81 en olieverf Burnt Umber.

attachment.jpg

Naast het bewerken met poeders moeten er nog enkele details onder handen worden genomen. Zoals de schop, houweel, bijl en kniptang een metaalschijn geven. De spiegel in zilver schilderen, de verbandkast wat verweren.
En dan nog de wielen bevestigen. :8

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt:
Ja Rik, dat is terug mooi werk dat je hier laat zien. Welke kleuren gebruik je voor de metaalschijn? Ik gebruik altijd een mix van Raw umber en Silver.

Grtz Bart.
 
In het buitenlicht komen de schaduwen nog beter uit
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Ik heb deze namiddag wat gemodderd.

Met dit als resultaat :

attachment.jpg

Wat inspiratie opgedaan van de FAQ dvd van MIG. Enkele lichte pigmentpoeders gemengd met wat gips, fijn zand en Acrylic Resin (MIG) en dit opgebracht met een oud penseel. Vervolgens wat Dark Mud met wat thinner in de hoeken voor de 'Dark Side'.
Lichte pigmentpoeders zijn her en der opgeborsteld om beide in elkaar te laten overvloeien.

Ook de wielen zijn behandeld met poeders, het getoonde reservewiel is nog aan het drogen na het opbrengen van Pigment Fixer.

attachment.jpg

De andere zijde. De wielomtrek is behandeld met poeders. Omdat die wiel vrij kon ronddraaien, wat het nemen van een kleine hindernis vergemakkelijkte, is de omtrek van de band vervuild.

attachment.jpg

De wielen van één zijde.

Nog wat details afwerken, dan wat modderspatten opbrengen op de zijkanten vooraleer de wielen gemonteerd kunnen worden.

Groeten Rik
 
Dat gaat er al goed uit zien
 
moet je het chassis nog doen ?
 
Ja Peter, daar moet inderdaad nog wat verweerpoeders op. Ik dacht dit achterwegen te kunnen laten, wegens niet zichtbaar, maar het valt toch te erg op.
Dus dit punt wordt nog bijgewerkt.

Groeten Rik
 
Tja ,soms denk je dat het niet zichtbaar zal zijn totdat het moment daar is en het het eerste is dat opvalt
 
Goedenavond Beste Kijkers !

De Krupp op zich is af.

attachment.jpg

De stroomgenerator is geplaatst.

attachment.jpg

Op de haspel dient nog een kabel bevestigd te worden, maar dat is een detail die afgewerkt wordt bij het integreren in een dio...

attachment.jpg

Moeilijk te zien, maar ook het chassis heeft zijn portie poeders gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook moeilijk op te merken, maar het eerste en laatste wiel aan deze zijde, kreeg wat uitgelopen lagervet aan de as opgesmeerd.
Dit is gewoon wat Engine Grease van 502 Abt, vermengd met wat Satin Varnish van Humbrol en verdund met wat thinner.

attachment.jpg

Nog wat details worden toegevoegd : enkele tijdschriften, jerrycans, wat wapens, uitrusting, kist appelen of een fles wijn ?

Groeten Rik
 
Zeer zeker geslaagd Rik, de verbandskist vind ik een heel leuk detail.

Grtz Bart.
 
Zeer geslaagde Krupp, chapeau.
Nu vol verwachting uitkijken naar het dio ;)
 
@D-Day : de droge decals van Archer superdetailleren de verbandskist en maken het plaatje compleet. Alle lof voor de verbandskist gaat dus eigenlijk naar Archer. :tongue::tongue:

@Beyond : nog even geduld, vriend. Eerst wordt de 60 cm scheinwerfer nog gebouwd !
Met het dio is reeds een start genomen (zie : Industrieel dio), maar de schilderwerken aan de ketel liggen momenteel stil...

Groeten Rik
 
Een 11/10 Rik. Dit is niet zomaar een bouwprojectje geweest, je houtverwering vind ik een der beste die ik ooit zag ! En weer prachtige foto's !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan