Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

personlijk volg ik Peter, als je kijkt naar de handgrepen in chroom op de zijkant zie je het dikteverschil in vergelijking met een factor 3... en dat stoort volgens mij
 
Als het dan toch een geimproviseerde battle-truck is die op het slagveld werd gemaakt met het materiaal dat men voorhanden heeft denk ik niet dat men eerst even een lader gaat maken om die dan tegen de truck te zetten. Ik denk dat het dan eerder zoiets wordt:

attachment.jpg

Dit kan je eenvoudig met metaaldraad maken en deze stuk voor stuk aan de zijkant van de truck lijmen.

Dirk
 
Lijk mij een top idee Dirk en inderdaad gemakkelijk te maken met koper of dunne ijzerdraad 😉...
 
Leysend is mij even voor met het idee om handgrepen te maken ;)
De 2e ladder vind ik persoonlijk ook nog te dik. Indien je er een figuur op schaal 1/35 naast plaatst, en de handen vergelijkt met de dikte van de trap, zal je gauw merken hoe dik het in werkelijkheid zou zijn...
De kabel lijkt mij dan ook een ferme kabel te zijn, eerder voor hoogspanning dan voor een PC...
Mijn gedacht hé, zonder afbreuk te willen doen aan je werk....
 
Mannen denk eens 5 minuten na , hoe dik is de plaat van een vrachtwagen ? 0,8 mm las daar die beton ijzers op ten eerste dat gaat al bijna niet dik staal op een dunne plaat en als men erop klimt zal die plaat nogal teuten trekken , het moet zo een ladder zijn , de dikte ga ik niet over uitweiden maar bekijk de schachten van een ladder eens die zijn veeel dikker dan die dunne staafjes op een truck het dient meestendeels als versiering en ten tweede als steuntje om een persoon even een houvast te geven bij het instappen veel sterkte heeft dat niet hoor men moet daar niet op staan he
Zou je je kinderen op een schommel laten die gemaakt is van zulke steuntjes ? ik vast en zeker niet zo te schatten en te kennen van 1/1 zijn dat buisjes van een halve duim 12 a 13 mm dus dat zegt genoeg he
En nog even vermelden waar staan die steuntjes bijna op de hoek en daar is de plaat het sterkste dus voor mij een complete ladder die boven en ondder vast zit op steviger materiaal , je zal dat nooit zien op die manier
Wel op een panster voertuig maar hoe dik is het aluminium of staal 3 cm of dikker en daar kan dat dan wel
grt
Marc
 
.., hoe dik is de plaat van een vrachtwagen ? 0,8 mm las daar die beton ijzers op ten eerste dat gaat al bijna niet dik staal op een dunne plaat...
Het gaat hem niet zozeer over betonijzers, als wel om het idee/mogelijkheid om op deze manier te denken... Het hoeft ook niet gelast te zijn, men kan gaten boren en met vijzen/moeren,... de grepen vastmaken, zoals mevrouw op volgende foto vast heeft...

attachment.jpg
Bron: internet; for reference purpose only

.. die dunne staafjes op een truck het dient meestendeels als versiering en ten tweede als steuntje om een persoon even een houvast te geven bij het instappen veel sterkte heeft dat niet hoor men moet daar niet op staan he
Deze handgrepen zijn helemaal geen versiering maar hebben een doel. Ze kunnen meer dan 100kg houden, en veel langer dan even houvast geven (weet ik uit eigen ondervinding door 20 jaar met een vrachtwagen te hebben gereden/gewerkt)...

En nog even vermelden waar staan die steuntjes bijna op de hoek en daar is de plaat het sterkste..
Dus daar kan je gerust een houder plaatsen die het gewicht van een persoon kunnen dragen...

Desnoods met een staalplaat tussen de ladder/steuntjes en de vrachtwagen zelf, in de trend van volgende foto

attachment.jpg
Bron: internet; for reference purpose only

Zoals op de bovenstaande foto te zien kan je zelfs nog kiezen welke van de twee je gebruikt, ladder of steuntjes ;) ;)
 
Deze handgrepen kunnen meer dan 100kg houden, en veel langer dan even houvast geven (weet ik uit eigen ondervinding door 20 jaar met een vrachtwagen te hebben gereden/gewerkt)...


Ah dus zo kom je aan dat knuffelbare zachtmoedige uiterlijk :D
 
In plaats van een snel tussendoortje is dit project uitgegroeid tot iets met veel denk- en paswerk. De komende dagen alles eens goed op een rijtje zetten denk ik.
 
In plaats van een snel tussendoortje is dit project uitgegroeid tot iets met veel denk- en paswerk. De komende dagen alles eens goed op een rijtje zetten denk ik.
Ik ken dat gevoel Alain.... fantasy project draait makkelijk uit op veel zelf moeten maken.
Als je dan een 'free floating denkbrein' bezit maken de vele opties het ook niet eenvoudiger.

Een schriftelijk overzichtje maken met opties en doelen helpt daarbij zeker !

Kalm an Mr. Artex, aldus behoudt je de Art zonder exit :D
Groet ;)
 
Mannen denk eens 5 minuten na , hoe dik is de plaat van een vrachtwagen ? 0,8 mm las daar die beton ijzers op ten eerste dat gaat al bijna niet dik staal op een dunne plaat en als men erop klimt zal die plaat nogal teuten trekken , het moet zo een ladder zijn , de dikte ga ik niet over uitweiden maar bekijk de schachten van een ladder eens die zijn veeel dikker dan die dunne staafjes op een truck het dient meestendeels als versiering en ten tweede als steuntje om een persoon even een houvast te geven bij het instappen veel sterkte heeft dat niet hoor men moet daar niet op staan he
Zou je je kinderen op een schommel laten die gemaakt is van zulke steuntjes ? ik vast en zeker niet zo te schatten en te kennen van 1/1 zijn dat buisjes van een halve duim 12 a 13 mm dus dat zegt genoeg he
En nog even vermelden waar staan die steuntjes bijna op de hoek en daar is de plaat het sterkste dus voor mij een complete ladder die boven en ondder vast zit op steviger materiaal , je zal dat nooit zien op die manier
Wel op een panster voertuig maar hoe dik is het aluminium of staal 3 cm of dikker en daar kan dat dan wel
grt
Marc

Ik vind persoonlijk dat je het nu wel heel ver gaat zoeken collega😉 het moet wel geloofwaardig blijven volledig mee eens maar soms moet/mag je gerust eens naast de lijnen fietsen 😉
 
Danny waar ben ik erover geweest ? zou ik graag weten ik bezie de technische kant ervan en vind dat ik er niet ver naast zit
Marc
 
De ladder zal ik even aan de kant laten liggen om alles eens goed te bestuderen. De voorbije dagen moeten werken en dan ben ik 's avonds te moe om nog verder te bouwen, het zal voor het weekend zijn.

Nu kan ik niet slapen en daarom zal ik eens een lijst maken van alles dat nog te doen is aan dit project.
 
Lijstje is klaar, misschien ben ik iets vergeten? Wie iets ziet mag dat zeker melden. Het tussendoortje is dus echt wel een groot project geworden.

KENWORTH BATTLETRUCK

* interieur
computerscherm
toetsenbord
fijne kabels
zetels bekleden met chokotoff papier
schilderen + verweren

* cabine
ladder
wapens monteren + bedieningskabel
muggengaas aan de ramen
uitlaten schilderen + monteren
schilderen + verweren
decals hangen + verweren

* lanceerinstallatie
afwerken
schilderen + verweren

* onderstel
schilderen + verweren
tracks schilderen + verweren
gereedschap voor in de laadbak
eventueel decals hangen

* grondplaat
muur bouwen + bepleisteren
straat leggen + manholecover
paaltjes zetten
gras + onkruid
afgewaaide bladeren
eventueel een boom of struiken (nog te bekijken)
klimop tegen de muur
rommel achter de muur
gereedschap rond de truck
barbeque maken

* figuren
juiste figuren bepalen
figuren schilderen
 
.... Het tussendoortje is dus echt wel een groot project geworden....

Machtig toch, dat je met/op één model zoveel plezier kan beleven/uitleven :D
Probeer op café maar eens zo lang te genieten van één drankje :laugh: :nowink:
 
Prima overzicht/leidraad !
Hiermee heb je houvast.
Staar je niet blind op de hoeveelheid taken.
Nu gewoon in je eigen tijd en tempo verder werken en stap voor stap zie je het
aantal vinkjes groeien :)

carry on oNYSjg.gif
 
Voor mij is zo'n schema ook een perfecte methode om verder te gaan, vooral omdat je dan niets vergeet (en de juiste volgorde kunt bepalen).

Een voorbeeld heb ik hier geplaatst, onder het kopje 'bouwplanning'.
 
Zo lang met één drankje...de cafébaas zou je al lang de deur hebben uitgegooid denk ik. Eigenlijk is zo'n lijst beter omdat alles dan uit je hoofd is en je je beter kan concentreren op één onderdeel. En Roy...dat is een serieus schema, daar kan het mijne niet aan tippen.

Vanmiddag wilde ik dus gans de namiddag bouwen maar ben blijven hangen op youtube en kleine huishoudwerkjes, misschien vanavond (maar ik beloof niets).
 
En Roy...dat is een serieus schema, daar kan het mijne niet aan tippen.

Dat is theorie A. De andere mogelijkheid is, dat ik teveel heb gepland en teveel heb opgeschreven en dat veel dingen zo logisch zijn dat ze eigenlijk niet opgeschreven hadden hoeven worden. Maar ik denk dat de waarheid in het midden ligt... de een heeft geen schema nodig, de ander werkt het liefst met een heel uitgebreid schema en de ander heeft voldoende aan wat handvatten. Jouw plan ziet er prima werkbaar uit en is voor jou waarschijnlijk net zo waardevol als het mijne voor mij.

Wel is een tip, om grijs te markeren hetgeen je al achter de rug hebt, zoals ik zelf in mijn schema ook heb gedaan. Zo zie je je vooruitgang (=wat je al hebt gedaan) in plaats van dat je steeds alleen maar tegen een stapel things to do aanhikt.
 
Hoe doe je dat dat grijs markeren? Niet dat er al iets afgewerkt is maar morgen misschien wel.

Vanavond dan toch aan de modelbouwtafel plaatsgenomen en het toetsenbord gemaakt. Daarvoor heb ik één van de spiegels gesloopt en daar dan 3 decals op gehangen. Het is geen standaard toetsenbord maar dat hoeft ook niet in een battletruck.

De spiegel eerst grijs geverfd.

attachment.jpg

Dan de keuze gemaakt uit de vele decalvellen in m'n map.

Een stuk van een nummerplaat, leek me heel geschikt met die vakjes (nummer 20).

attachment.jpg

Dan een stuk van een autoradio (nummer 15).

attachment.jpg

En wat gele letters (nummer 7).

attachment.jpg

Passen die decals op een toetsenbord? Ik vind van wel en vind het geheel geslaagd.

attachment.jpg

Nu laten liggen tot morgen en dan een kabel maken om er aan te bevestigen. Die kabel moet dan de verbinding maken met het scherm (nog te maken maar ik heb al een idee). Morgen meer over die kabels, het was wat zoeken maar het is gelukt om ze realistisch te maken qua dikte.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan