Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

In een doos met 2 helicopters de nodige onderdelen gevonden om een extra instrumentenpaneel en een scherm te maken.

attachment.jpg

Voor het instrumentenpaneel zal ik op zoek moeten naar een decal die kan gebruikt worden, die zat niet bij de helicopters. Decals genoeg, dus dat zou moeten lukken.
Hier de dryfit van dat instrumentenpaneel, de bedoeling is dat het de indruk geeft van draaibaar te zijn zodat de chauffeur eventueel ook kan bedienen.

attachment.jpg

Het scherm zal ik nog afwerken met karton en beschilderen vanbinnen om de indruk te geven dat er iets op staat, dat de computer aan is dus. Hoe zal ik nog eens moeten overdenken maar het lijkt me wel haalbaar. Misschien ook met een decal? Het scherm zal voor de passagiersstoel gezet worden en zal ook draaibaar zijn. Of toch die indruk geven.

attachment.jpg

Een decal op karton, dat lukt wel zeker? Of niet?
 
Alain heb je geen printer ? kan je ze toch zelf printen en achter glas zie je dat niet hoor
Nog een kleine ( grote ) opmerking de kijkgaten zouden iets beter mogen uitgesneden worden of bijgevijld worden en het beste zou zijn voor de ruiten en niet achter de ruiten zoals ze nu zijn
De pootjes van de pc zouden er ook af mogen dat de plateau plat op de vloer staat
Een decal hoeft perse niet een plat stukje plastic kan toch ook van doosje van een oude cd of zo
 
Als je muggengaas zou gebruiken, zet de mazen dan diagonaal op de kijkopening, dat gaat er het beste uitzien. Voor het ladderverhaal met Italeri opnieuw: zulke ladder heb ik in mijn leven niet meer gezien, zal je dus ook niet meer op een truck uit de toekomst tegenkomen. De compressor en de gasflessen zouden wel weer bruikbaar zijn om een of ander wapen mee te fabriceren. De figuren zijn ideaal, goeie keuze. Een decal op karton zie ik alleen lukken als het even glad als decalpapier is.
 
Een printer heb ik (nog) niet, het staat op de planning om er één te kopen maar daarvoor moet ik eerst eens in zo'n winkel geraken. Is nogal ver. De decal zou ik willen gebruiken om de wijzerplaten wat beter te laten uitkomen.

De kijkgaten moeten inderdaad nog wat bijgewerkt worden maar ze aan de buitenkant van de truck monteren is echt niet mooi. Zeer moeilijk om dat goed af te werken. Het muggengaas diagonaal zetten lijkt inderdaad wel beter te zijn. De ladder zal opnieuw gemaakt worden, zodra de onderdelen hier zijn begin ik er aan. Die gasflessen zijn inderdaad goed bruikbaar om nog iets extra's mee te maken en het geheel er nog wat meer badass te laten uitzien. Is ook op de planning gezet.

De pootjes mogen er inderdaad af, heb ik vanmorgen nog eens bekeken.
 
De computers liggen te drogen (grondverf) en daarom ga ik verder met de rest van het interieur.

Toen ik een doos met attributen voor vrachtwagens opendeed vond ik een vel decals. Heel veel er van is niet bruikbaar wegens een andere schaal maar één serie op dat vel trok m'n aandacht...vrouwen.
Omdat het eenzaam is op de weg in een battletruck en omdat zo'n achterwand groot en saai is heb ik één van de vrouwen uitgeknipt en op de achterwand geschoven. Zoals altijd ging dat gepaard met een verhoogde hartslag, heb ik altijd bij gebruik van decals. Blijf ik moeilijk vinden maar het is gelukt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkel nog wat verweren en stoffig maken want zo is het veel te proper voor een battletruck die al een tijd onderweg is. Nu proberen om de decals van het dashboard te doen. Dat zal wat meer prutswerk zijn maar mits wat geduld komt dat wel goed. De theorie van de decals heb ik al onder de knie, de praktijk nog niet helemaal maar het komt wel.

ps. De vrouwen zijn gekleed dus kan het wel voor minderjarigen dacht ik?
 
Oef, blij dat dit achter de rug is. De decals van het dashboard.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de volgende sessie vuilmaken om het te doen passen bij het geheel.

Nog eens een vraagje, iemand een idee hoe ik best de pedalen maak? Ik dacht aan stretched sprues en dan een plaatje met een nummer uit een gebruike sprue knippen en dat omgekeerd op de stretched sprue kleven.
 
Laatst bewerkt:
Alain twee zaken voordat je gaat verweren vergeet geen blinkende vernis over de metertjes te doen want die zitten achter glas ( vele laagjes op elkaar )
de pedalen 1 langwerpige maar die andere daar denk ik dat zo een nummerplaatje nogal groot voor is twee platte kopspelden en die afknippen zou eerder beter gaan denk ik
 
Alain, ik zie ook wel een paar leuke decals op dat vel, maar aan deze zou ik nog wat veranderen. Deze dame ziet er met haar ontbijtgranenlach wat te bereikbaar uit voor het ideaal van de Mad Max wannabe. Kan je niet ergens een decal vinden die het wat extravaganter maakt? Denk aan het personage in het paddenstoeldio van Peter.
 
Zo'n decal zit niet in m'n collectie denk ik maar ik zal nog eens op zoek gaan voor iets op de buitenkant van de cabine. Die dame vanbinnen zal moeilijk zichtbaar zijn en het zal echt al iemand moeten zijn die moeite doet die haar zal zien. Maar je hebt wel gelijk nu ik het in het ochtendlicht bekijk. Haar zal ik laten hangen en uitkijken voor een extravaganter iets aan de buitenkant. Ik was sowieso van plan daar ook iets te hangen.

De vernis ligt op de metertjes en de pedalen zal ik proberen te maken zoals je zegt, dat plaatje ziet er inderdaad nogal groot uit. Maar nu eerst naar de tandarts, niet dat ik dat leuk vind maar het moet gebeuren hé. Zal wat worden zeker...tandartsen stellen constant vragen als je daar ligt met je bek open vol instrumenten en deze keer zal het nog in het Frans moeten gebeuren ook. That's fun...
 
Niet veel modelbouw gedaan vandaag, meer gekeken en nagedacht.

Wat heb ik wel gedaan? Het interieur bevuilen maar misschien een beetje teveel.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan nagedacht over het computerscherm die er in komt. Achter het glas (plastiek dus) zou ik een tekst willen hebben en ik vond dit op een decal vel van een helikopter (nummer 49).

attachment.jpg

Het scherm zelf wil ik eerst in een helder kleur schilderen (wit denk ik) en dan een laagje vernis geven. Daarop de decal en dan het glas. Rond het glas nog iets om het af te werken. Een toetsenbord dat op de zetel ligt is ook nog een optie, ofwel touchscreen?

attachment.jpg
 
Heeft er iemand inspiratie voor het volgende?

Hoe kan ik de meters en wijzers beter doen uitkomen? Er is geen decal voorzien voor dat stuk (komt uit een oude doos). Misschien één voor één schilderen in verschillende kleuren?

attachment.jpg

Een andere optie is om een decal van een V-Max er op te hangen maar dat zal er misschien vreemd uitzien door het reliëf van de onderliggende meters?

attachment.jpg
 
Je kan die metertjes toch zelf schilderen met een naald eerst een dunne witte verf maken een soort wash en die vloeit mooi rond dan komen de wijzertjes al vanzelf te zien en daarna lichtjes aantippen met een naald of iets dergelijks
Marc
 
Wat jij hier doet ligt mijlenver van wat ik doe, maar ik heb met bewondering dit verhaal doorgenomen.
Het is mooi om zien/lezen hoe de uitdagingen overwonnen worden en vooral hoe collega plastic-bouwers je hiermee helpen.

Ikzelf kan in deze materie weinig bijbrengen, maar blijf het alleszins met belangstelling volgen.
Hou vol en hopelijk kom je tot een bevredigend eindresultaat.

Grts,
Joost
 
Coachke, met een wash lukte het niet. Geen idee van waarom maar uiteindelijk (na x-aantal keren herbeginnen, ben de tel kwijtgeraakt) heb ik een resultaat waar ik tevreden over ben. De wijzerplaten hebben een drupje vernis gekregen om het glas te simuleren. Morgen eens kijken als het genoeg is zo.

Papershaper, dankjewel en zonder de mede-bouwers zou het waarschijnlijk niet tot zo'n resultaat zijn gekomen. Dat je weinig kan bijbrengen denk ik niet, je hebt waarschijnlijk wel een mening over wat wel of niet geslaagd is. Alle meningen zijn welkom. Ik blijf volhouden met af en toe eens een mindere dag.

De foto van het probleemgeval dat nu (nog) naar m'n zin is.

attachment.php
 
Als je de decal gebruikt, maak dan het onderliggende reliëf glad. Het kan alleen maar hinderlijk zijn.
 
Een decal zal ik niet gebruiken, na lang zwoegen en klooien is het naar m'n zin. Verschillende keren moeten herbeginnen maar dat is ondertussen al een routine geworden bij dit project. De kast heeft een aluminium kleur gekregen en dat zal nog wat vervuild worden, nu blinkt het teveel. Aan de voorkant met de metertjes en de knopjes zal ik niet meer komen, dat bevalt me wel.

attachment.jpg

Het computerscherm heeft z'n decal gekregen en de dryfit van het glas. Bevalt me ook wel hoewel er nog veel werk aan is. Nu wil ik wat beginnen nadenken over een toetsenbord dat op de zetel zal liggen en zal verbonden zijn met dit scherm. Nog geen flauw idee van hoe er aan te beginnen maar de inspiratie zal wel komen.

attachment.jpg

Misschien dat die truck ooit wel eens op een beurs zal verschijnen en dan hoop ik dat er iemand de moeite zal nemen om eens door de raampjes te gluren, anders zal dat alles niet zo opvallen.

Een idee dat ik had is om de truck ergens geparkeerd te laten staan terwijl ze er aan werken en zo één van de zijramen open te laten. Ze moeten zogezegd nog de bescherming bevestigen. Maar dan moet het interieur wel heel goed in elkaar zitten.
 
In de opstelling die je net vernoemd kan je ook een deur open laten staan. Knap werk al. Je hebt me op een idee gebracht voor in de toekomst. Heb hier nog een bouwdoos van een truck staan waar al aan gewerkt was dat ik gekregen heb.
 
De deuren zijn één geheel met de cabine, ze losmaken zal teveel schade doen denk ik. Anders was dat zeker een goede oplossing. Blij dat ik voor inspiratie heb gezorgd met m'n fantasieproject.
 
Alain ga nog eens diep in uwe fantasie de deur gaat veel schade opleveren waarom hang er gewoon een stuk pansterplaat tegen kijk nog eens naar Dead Race of Mad Max die auto's zijn ook niet meer netjes of bijna niet te herkennen he tenslotte is het verdedigingswapen en dat mag er gerust ruw uitzien he , niet te braaf blijven
Marc
 
Tot nu toe vindt ik het al een heel prachtig project...ben benieuwd naar meer van dat..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan