Hoofdsponsor

1/35 Jeep Willys 4x4 (Tamiya)

ERVARING
Beginner
BOUWWIJZE
Out of the box met toevoeging van PE
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
wees lief voor me
Bedankt, maar dat is geen elastiekje. Het is echte koord op schaal en het enige waar ik nou net wel tevreden van was. :ROFLMAO:
Met een beetje wash op de koord ga je het onderscheid veel beter zien want dacht ook dat het en elastiekje was.
Verder mooi begin en volg de commentaren van de voorgangers.
 
Precies wat Pascal zegt zou ik ook opmerken: bruine wash over het koordje en dan ziet het er heel anders uit.
 
Ter info,
Dit is dezelfde kit die jij hier hebt gemaakt. Zoals je ziet, geen overdreven toestanden voor wat toevoeging van uitrusting, roest, modder en dergelijke betreft....
Probeer bij de volgende bouw dit principe toe te passen, namelijk een proper gebouwde, cleane jeep. Zoals eerder gezegd, gebruik van PE, update sets en "allerhande weatheringstoestanden" hou je voor het moment dat je een beetje ervaring hebt opgedaan.
Op bijgevoegde kit werd enkel een lichte pinwash en drybrush toegepast, zoals ik in mijn vorige mail heb uitgelegd. En zoals je ziet, hiermee kom je al een heel eind.
 

Bijlagen

  • 101.jpg
    101.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 11
Ter info,
Dit is dezelfde kit die jij hier hebt gemaakt. Zoals je ziet, geen overdreven toestanden voor wat toevoeging van uitrusting, roest, modder en dergelijke betreft....
Probeer bij de volgende bouw dit principe toe te passen, namelijk een proper gebouwde, cleane jeep. Zoals eerder gezegd, gebruik van PE, update sets en "allerhande weatheringstoestanden" hou je voor het moment dat je een beetje ervaring hebt opgedaan.
Op bijgevoegde kit werd enkel een lichte pinwash en drybrush toegepast, zoals ik in mijn vorige mail heb uitgelegd. En zoals je ziet, hiermee kom je al een heel eind.

Ik neem je commentaar zeker mee voor de volgende bouw... Helaas heb ik al PE gekocht voor de volgende projectjes, maar die zijn gelukkig heel makkelijk te gebruiken. Althans op de Kübelwagen. Dan is het nog om mezelf te kunnen intomen om al die mooie leuke producten die op mijn werkbank staan nog niet te gebruiken... :ROFLMAO:
Thanx !!
 
Maar ga je die wash nog proberen of laat je dat zitten? Het is letterlijk 2 seconden werk... gewoon een drupje verdunde bruine verf op dat koordje deppen, punt van het penseel, en je ziet dat de verf zich tussen de vlechten van het touw gaat verspreiden. De natuurkunde doet voor jou het werk! Gewoon proberen, wat heb je te verliezen :)
 
Ik mis een stap tussenin waarin je uitlegt hoe je de verwering gedaan hebt. Je zou voor de wash iets moeten gebruiken dat je terug kan weghalen als er teveel aangebracht is. Kijk je naar de foto's, dan zie je de overgang van de wash naar de verf en dat zou niet mogen. Met een verdunner moet je dit weghalen tot er geen afgrenzing meer afgetekend is. Ik zie ook decals die uitsteken over de rand van de laadbak en die vermoedelijk ook op een matte verflaag gekleefd zijn. Voor je die gaat kleven, eerst glanzende lak zetten, zo vermijd je het zilveren randje er rond. Dan opnieuw lak en dan pas de wash.
 
Er zijn hier al veel fouten aangehaald maar ik wil je toch nog op het volgende wijzen.
Ik veronderstel dat je zelf ook een auto hebt. Waar word die het eerst vuil ? Onderaan (chassis) en in de wielkasten.
Deze van jouw jeep zijn nog proper terwijl er al modder hangt ter hoogte van de stoelen.

Ik merk ook op dat je de ruiten bevuild hebt maar de sporen van de ruitenwissers hebt uitgewerkt. Waarschijnlijk gebruik van stencils want ze zijn beiden gelijk maar, er is altijd een maar, je ruitenwissers staan veel hoger dan de plaats die ze gereinigd hebben en daar zijn geen sporen. Of je hebt je ruitenwissers een verkeerde plaats gegeven of je moest de propere sporen op de ruiten laten doorlopen.
In dit geval kan je gewoon je ruitenwissers herplaatsen, deze bij de jeep kwamen zo hoog niet.

Het feit dat je jeep blinkt kan niet, dat is hier al gezegd. Je bepakking staat los op de jeep en het beddengoed toont geen sporen van doorlig, t.t.z. het grondvlak moet plat zijn door het gewicht.
Indien je de bepakking vooraan op de jeep had weggelaten was die al veel beter geweest.

De "rekker" die een touw is moet je inderdaad behandelen met een wash maar een goedkoper middel kan thee zijn of een restantje koffie, hangt er van af hoe donker je het wil (en het ruikt beter ook).

Je hebt al PE voor de Kübelwagen, lees goed de instructies want PE vervangt meestal de plastieken stukken, zoals je met de bumper had moeten doen.
 
Allemaal goedbedoelde tips om je vooruit te helpen he, niet je te ontmoedigen (ik spreek zeker en vast ook namens de anderen)... de ervaring leert dat je met wat tips het volgende model een stuk beter eruit zal laten zien en dat geeft weer motivatie. Dus niet beteuterd de handdoek in de ring gooien hej ;) Zie het zo, veel modelbouwers die aan een kit beginnen maken die niet eens af. Ik maak nog steeds kits meestal niet af. Dus in zoverre heb je al een puntje voor op de meesten en op mij.
 
Allemaal goedbedoelde tips om je vooruit te helpen he, niet je te ontmoedigen (ik spreek zeker en vast ook namens de anderen)... de ervaring leert dat je met wat tips het volgende model een stuk beter eruit zal laten zien en dat geeft weer motivatie. Dus niet beteuterd de handdoek in de ring gooien hej ;) Zie het zo, veel modelbouwers die aan een kit beginnen maken die niet eens af. Ik maak nog steeds kits meestal niet af. Dus in zoverre heb je al een puntje voor op de meesten en op mij.
Geen probleem hoor. Als je niet tegen kritiek kan moet je van fora wegblijven. Ik neem alles mee en hoop het bij een volgende bouw beter te doen. Iedereen zijn tips neem ik mee naar de volgende bouw. Al doende leert men nietwaar.
 
Jullie aanbevelingen heb ik ter harte genomen en ik heb de koord van een dark wash voorzien. Ik heb ook alle bagage er uit gehaald en de Jeep gewoon zo gelaten. Op deze foto zie je beter dat de afwerking wel degelijk mat is. Aan sommige dingen zoals de ramen en de modder kan ik helaas niet veel meer doen.

jeep.jpg
 
Je Jeep ziet er naar mijn mening nu beter uit , voor een beginner vind ik het toch al een zeer mooi resultaat, enig punt voor mij is dat er wat teveel blinkt , zowel de stowage als sommige onderdelen van het voertuig. Goed bezig 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Ziet er inderdaad beter uit.
Ik zie dat je wat silvering hebt aan de decals op de motorkap. Heb je die op een gladde ondergrond geplaatst ? Gebruik van Sol en Set?
 
Is inderdaad stukken beter.
Bij je volgende bouw misschien stap voor stap werken en alvorens iets uit te voeren even raad vragen. Zo word je niet overstelpt met allerhande info door mekaar.
 
Ik kan het touw niet goed zien zitten, maar het ziet er zeker al beter uit qua kleur. Als een flink gebruikt touw dan wel. Ik zie wel niet echt of je de wash als 'wash' hebt gebruikt of overgeschilderd, als je een extra fotootje hebt zou dat helpen.

In elk geval stoer (en verstandig) om de koe die je eigenlijk al dacht verkocht te hebben, toch nog even bij de hoorns te vatten. Complimenten daarvoor.
 
Ziet er inderdaad beter uit.
Ik zie dat je wat silvering hebt aan de decals op de motorkap. Heb je die op een gladde ondergrond geplaatst ? Gebruik van Sol en Set?
Ja van Ammo. Maar ik ben ook een echte beginner met airbrush en mijn verfwerk had wat last van "sinaasappel" effect. Dat is dus waar ik het meest ontevreden over was.
 
Er zijn er die 5 jaar bezig zijn en dat nog steeds hebben. Kwestie van oefenen, juiste verhoudingen en luchtdruk. Komt wel goed.
 
Bedankt, maar dat is geen elastiekje. Het is echte koord op schaal en het enige waar ik nou net wel tevreden van was. :ROFLMAO:
Ik dacht eerst ook dat het een elastiekje was; maar eenmaal ik de foto vergrootte zag ik dat het touw was.
Ik raad je aan om het touw met sterk verdunde donkere verf te behandelen. Nu lijkt het een gloednieuw touw, net uit de verpakking, en dat terwijl de jeep toch wel wat modder heeft gezien. Als je dus bvb een paar druppels donkergrijze of donkerbruine verf neemt, en je verdunt deze laat ons zeggen 1 deel verf met 6 delen water (oplossing moet melkachtig zijn) en dan breng je met de borstel een paar druppels aan op het touw zodat het touw hiermee ietwat doordrenkt raakt, zal je een veel realistischer effect krijgen.

Verder denk ik dat hierboven reeds goed advies werd gegeven; ik denk dan vooral om eenvouding te werken zodat je de basis technieken onder de knie krijgt. Eenmaal die comfortabel aanvoelen kan je zaken zoals Photo etch overwegen. Ik spreek uit ervaring, mijn eerste photo etch set was ook rijp voor de vuilbak...

Succes.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan