Hoofdsponsor

1/35 Humber Scout Car (x2) (reddingsactie)

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
gestart, 30%
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Niet elke bouwdoos is voor iedereen gemaakt, Bronco behoort dus zeker niet in de categorie stressless bouwen.
Door omstandigheden zijn er dus een deel begonnen kits in mijn bezit geraakt, waaronder deze twee Scout Cars.

Heb de zondag er mee doorgebracht ze gedeeltelijk te vervolledigen waar ik er nog aan kan, en een deel van de overtollige lijm te verwijderen waar mogelijk.
De groene kit is een MK I met Twin K, hier ben ik er in geslaagd de top hull terug te verwijderen en het interieur alsnog aan te brengen.
Heb in de late uurtjes er dan nog een kleurtje op gezet.

Humber Scout Car MK I _Twin K _01.jpgHumber Scout Car MK I _Twin K _02.jpgHumber Scout Car MK I _Twin K _03.jpgHumber Scout Car MK I _Twin K _04.jpgHumber Scout Car MK I _Twin K _05.jpgHumber Scout Car MK I _Twin K _06.jpgHumber Scout Car MK I _Twin K _07.jpg

Als ze dicht zijn zul je er niet veel van zien omdat de voorganger bijna alle luiken heeft dicht gelijmd.

De lichte Scout Car is een gewone MK I
Hier heb ik een deel ontbrekende stukken nog kunnen toevoegen
Humber Scout Car MK I _01.jpgHumber Scout Car MK I _02.jpgHumber Scout Car MK I _03.jpgHumber Scout Car MK I _04.jpg

Ik zie het wel zitten deze kleine reddingsactie, oud ijzer WWII is niet zo mijn ding maar het is een goede leerschool om bepaalde dingen onder de knie te krijgen en uit te proberen.
 
Mooie werken die je uitvoert.
 
Altijd goed als je kits kan redden van de ondergang, zou het ook doen.
 
De radio zit er in

Humber Scout Car MK I _Twin K _08.jpg

De top hull voor de werken

Humber Scout Car MK I _Twin K _09.jpg

Ben er in geslaagd om het luik van de chauffeur terug open te krijgen.

Bronco madness, 6 stukken PE voor de sluiting van een luik. (Stress faktor 10)
Ik heb van de vier er maar een gemaakt, dat wat een arendsoog misschien ooit ontdekt als hij door het luik van de chauffeur kijkt.
De andere zitten verborgen in het bovenste deel, als men eenmaal de hull plaatst ziet men ze nooit meer.

Humber Scout Car MK I _Twin K _10.jpg
Humber Scout Car MK I _Twin K _11.jpg
Humber Scout Car MK I _Twin K _12.jpg
 
Zijn beide leuke kitjes om te zien, om te bouwen is weer een ander verhaal met die onnodige aantal onderdeeltjes.

Ziet er toch wel goed uit Jan ondanks stress factor 10 🙂
 
Niet elke bouwdoos is voor iedereen gemaakt, Bronco behoort dus zeker niet in de categorie stressless bouwen.
Door omstandigheden zijn er dus een deel begonnen kits in mijn bezit geraakt, waaronder deze twee Scout Cars.

Heb de zondag er mee doorgebracht ze gedeeltelijk te vervolledigen waar ik er nog aan kan, en een deel van de overtollige lijm te verwijderen waar mogelijk.
De groene kit is een MK I met Twin K, hier ben ik er in geslaagd de top hull terug te verwijderen en het interieur alsnog aan te brengen.
Heb in de late uurtjes er dan nog een kleurtje op gezet.

Bekijk bijlage 436572Bekijk bijlage 436573Bekijk bijlage 436574Bekijk bijlage 436575Bekijk bijlage 436576Bekijk bijlage 436577Bekijk bijlage 436578

Als ze dicht zijn zul je er niet veel van zien omdat de voorganger bijna alle luiken heeft dicht gelijmd.

De lichte Scout Car is een gewone MK I
Hier heb ik een deel ontbrekende stukken nog kunnen toevoegen
Bekijk bijlage 436579Bekijk bijlage 436580Bekijk bijlage 436581Bekijk bijlage 436582

Ik zie het wel zitten deze kleine reddingsactie, oud ijzer WWII is niet zo mijn ding maar het is een goede leerschool om bepaalde dingen onder de knie te krijgen en uit te proberen.
Een kit met fijne details. Succes ermee. Willy.
 
Dat noem ik niet overmoedig maar oog voor extra detail waar deze kit om roept.
 
Daar ik aan de hull van deze niet meer kan openen zetten zonder grote stukken, word het een Humber in panne.
Een bemanningslid doet de nabije beveiliging, de andere zijn met de panne en bevoorrading bezig (het idee voor de setting)
Volgende stap verf.

Humber Scout Car MK I _12.jpgHumber Scout Car MK I _13.jpgHumber Scout Car MK I _14.jpgHumber Scout Car MK I _15.jpgHumber Scout Car MK I _16.jpgHumber Scout Car MK I _17.jpgHumber Scout Car MK I _18.jpgHumber Scout Car MK I _19.jpgHumber Scout Car MK I _20.jpgHumber Scout Car MK I _21.jpg
 
Dik in orde.
Ferm die details.
 
Ben benieuwd hoe het word.
 
Ziet er goed uit. Dat ding lijkt nogal op de Dingo.
 
Veel respect voor je priegel PE werkzaamheden 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan