Hoofdsponsor

1/24 Huisje boompje beestje en een VW T1 :) [done]

Schaal 1/24 - 1/25
De luifel hangt scheef... ;)
Hier of daar een scheur in maken om beter te passen bij het afgeleefde huis??
 
De luifel hangt scheef... ;)

:O nee toch zeker :D
Maar het moet een metalen luifel voorstellen vandaar de hoge ribben die erop zitten en wil het niet zo best scheuren :)
Maar dit kon je uiteraard niet weten Beyond
 
Hey,

Ziet er goed, roest, roest, roest........ dat mankeert er nog aan, maar ik vermoed dat dit nog wel komt..... :)
 
Ola , knappe update , ziet er goed uit!
 
Mooie update ron geveltje ziet er top uit en de luifel past daar perfect bij,ga je in gedachte daar een klein groenten winkeltje in onderbrengen...😉
 
Ron knap hoor tot hiertoe fantatisch hoe ge erop komt , verder ga ik niks zeggen er word hier al genoeg gezegd , en afwachten naar de volgende up-date
Marc
 
Bedankt voor de reacties :)

Danny laten we er maar geen groenten winkeltje van maken, dat scheelt weer zoeken of maken van 1/24 spulletjes.
 
Hallo Ron,

GROOT compliment voor je gevel! Het ziet er super mooi en natuurgetrouw uit.
Ik vind het leuk te zien en lezen wat er gemaakt wordt.
Dit is één van de redenen waarom ik zelf zo enthousiast over Balsa-Foam® ben.

Ervaringen delen is natuurlijk altijd leuk!

Ik blijf je project zeker volgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst gewijzigd door Beyond; 09-11-15 om 23:40 Reden: Sluikreclame is niet toegestaan ;)

:laugh::laugh:

Maar project lig momenteel stil tot dat de berken hun zaad weer laten vallen, heb een aardig beetje zaad nodig om mijn idee te verwezenlijken.

En nee het is geen vies praatje hier :laugh:
 
Moest deze even omhoog halen uit de kelder van het forum :)

Ik heb al die maanden eigenlijk verspild met wachten op het zaad van de berkenbomen omdat deze bij nader inzien te klein zijn voor 1/24 :angry:
Dus de stoute schoenen aangetrokken en een hobbyzaak voor de dames binnen gestapt om te kijken of ze een ponsje hadden wat bladeren kon maken en jawel dat hadden ze, dus ik blij (of niet :) ) dat ik weer verder kan met dit huis.

Ik ben begonnen met een paar A4tjes een kleurtje te geven dit om het schilderen en spuiten makkelijker te maken als het nodig is.

ea04ddd9596087efdb932ac36f0201ef.jpg

Ponsje erbij en dan maar blaadjes uit stansen, deze zijn toevallig al groen.(dezelfde methode als hierboven beschreven)
c19bee86e26337b6b565eb6234786ac2.jpg

En na een ruim kwartiertje en een pijnlijke duim verder hebben al een aardig aantal bladeren.
5c60a6e5463000519ecc60c4c8bb9cc8.jpg

Alleen nog even een goede methode vinden om ze te plaatsen.
 
Wauw ! Hoe groot zijn die blaadjes ? En waar vind ik zo'n ponsje ?
 
Michiel de blaadjes zijn ongeveer 8mm en het ponsje zoals ik al had geschreven te koop in de hobby winkel waar de dames hun spullen kopen voor het maken van kaarten.
 
:laugh::laugh::laugh:

Geen probleen Michiel.
 
Gisteren en vandaag even voor Jan de tuinman gespeeld :)

Ik ben begonnen met de blaadjes een voor een aan te brengen onder de luifel/afdak als test om te zien of de kleuren goed zijn en welke manier van aanbrengen overtuigend overkomt, blaadjes zijn vast gezet met onverdunde houtlijm omdat je dan de blaadjes iets schuin naar voren kan aanbrengen.
De witte stukken op de gevel worden straks bruin geverfd en de bedoeling hiervan is om wat hoogte verschil in de begroeiing te krijgen.

1a7b3f88ac09ee8b1f872df0fa5f4472.jpg

42537c1054eb241038bea51c3f4b2401.jpg

Nog een lange weg te gaan :wacko:
 
Dat ziet er mooi en overtuigend uit..
Maar je duim zal het wel geweten hebben achteraf :laugh: ;)
 
Ziet er al goed uit Ron.
Wat zijn de witte stukken stukken op de muur?
 
Dat is foam Camaro.
Beyond heb nu eelt op mijn duim :)
 
Bijna gedaan met het plakken van de blaadjes, komen nog enkelen op maar die moeten even wachten tot we weer wat verder met het werk aan het gebouw.
Na het nemen van de foto heb ik nog boven het middelste raam nog een paar cm bladeren aangebracht omdat ik het nog een beetje kaal vond in dat gebied.

8d26fe8eb538736532228eb4044947dd.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan