Hoofdsponsor

1/35 Huis Asterix schaal 1/35 [wip]

Bedankt iedereen voor het volgen en voor de complimenten!

Wat de ketel betreft Erwin, Pascal
- ik ben inderdaad nogal voorzichtig geweest om het roet niet te overdrijven, maar wellicht heb ik daardoor 'onderdreven'
- de kleur : zeer terechte opmerking over de glans, ik zal er in ieder geval met matte vernis overgaan om die 'goudglans' weg te krijgen. Eventueel een donkere wash geven zou kunnen realistischer maken. Anderzijds wil ik de ketel niet te donker maken omdat je hem anders in de schouw moeilijk zult zien (het geheel komt aan de achterzijde van het huis, laag en zal gedeeltelijk schuilgaan achter de tafel) ...

Trouwens als ik de macro-foto's bekijk, ben ik wel tevreden over de vorm (ketel, hengsel ...) maar iets minder over de textuur ervan : je merkt dat dit meer hout dan brons is ...

Nadenkende groetjes,
Daniel
 
Ik had de ketel eigenlijk nog niet echt goed bekeken en ja, hij mag iets worden bijgewerkt.
Brons is roodachtig van kleur, meer naar het bruine toe en die kleur bestaat ook in modelbouwverf.
Verder zou ik de ketel iets bijschuren aan de buitenkant zodat hij toch iets gladder is.
De structuur op zich lijkt me doenbaar, in die tijd keken ze volgens mij niet zo nauw en streefde ze zeker geen perfectie na.
Als ik zo de binnenrand bekijk dan denk ik dat je daar iets meer aandacht kan aan besteden, die is volgens mij wel wat te grof.
Dan tenslotte het roet onder de ketel, die mag ook meer zijn: een ketel aan de buitenkant afwassen zal in die tijd wel niet aan de orde zijn geweest dus mag er ook een dikke laag aangekoekt roet aan hangen zoals in de schoorsteen zelf.
Ook zal je aan de zijkanten roetsporen vinden die naar boven toe lopen van de vlammen die langsheen de ketel likken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan