Hoofdsponsor

Anders / onbekend Houten schouw [F!]

Dag Rik, blij je hier terug te zien :)

Dat is een verzorgde en strakke schouw, maar dat waren we van je gewent ;)
 
Dank jullie wel voor alle interesse, het word idd een strakke bouw. Nieuwstaat zullen we maar zeggen. Nog wat kleine zaken aan de romp te doen zoals de kikkers en wat klein tuigage en dan kunnen de zeilen gemaakt worden. Maar dat wordt voor de volgende update.
 
Hey Rik, lang geleden man. Maar zo te zien het bouwen zeker niet verleerd.;) Veel suc6 met de verdere bouw.
 
Hey Swa,

Ik heb ondertussen wel heel veel gebouwd hoor. Kijk maar op mijn website. Dan weet je genoeg. Ik bouw nu eigenlijk alleen nog maar op professionele basis. Soms wanneer het lukt eens iets voor mij zelf. :)
 
Prachtig scheepje rik, lijkt mij leuk om te bouwen een lekker tussendoortje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd Jim, dit is een erg leuk scheepje om te bouwen. Het leuke ervan is dat dit met echt hele kleine aanpassingen een heel historisch correct scheepje is. Dat verbaasd mij eigenlijk best wel. Helaas is het bijna klaar inmiddels. En natuurlijk wil ik hiervan de update niet onthouden.

Schouw%20Billingboats%2020.jpg

Het grootzeil in wording. Als eerste de naden afspelden om te zien of alles klopt. En dan kan deze gepast worden op het model. Ik heb gekozen om gebruik te maken van de naaimachine om de zeilen te maken. Met de hand kan natuurlijk ook en kan zeker ook mooier worden. De reden is de schaal. Die is dusdanig groot dat in dit geval mooier uitkomt met de machine.


Schouw%20Billingboats%2022.jpg

De zwaarden in aanbouw. Er moet nog geschilderd worden. De onderdelen zijn los gezaagd en voorzien van een breeuwing. Wel is het geheel op een vlakke plaat gelijmd. Zoals de modeldoos het wilde. Ik heb gekozen dit te volgen omdat ik anders niet voldoende dikte zou behouden om de zwaarden te maken. Met een stukje ander hout was dit makkelijk op te lossen. Maar zoals ik in het begin van het topic al aangaf, ik bouw deze volgens de inhoud van de bouwdoos. Gewoon om leuk te bouwen.


Schouw%20Billingboats%2023.jpg

Het passen van de zwaarden. Er moet nog het één en ander gelakt worden.


Schouw%20Billingboats%2021.jpg

Het resultaat tot nu toe. Er zitten geen kloten rond de mast om het geleidetouw van het zeil. Dit was niet bij alle schouwen aanwezig.. Bij de kleinere schouwen, waar deze toe behoord meestal niet. (Al zien we ze bij de gerestaureerde show schouwen van nu wel weer).
De touwen zitten nog niet op de juiste plaatsen. Dit is omdat de kikkers nog in aanbouw zijn.


Tot de volgende keer.
 
En toen was het scheepje klaar.


Schouw%20Billingboats.klaar.1.JPG



Kan niet anders aangeven dat het een leuk scheepje was om te bouwen.
 
Ziet er goed uit Rik, strak gebouwd hoor.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan