Hoofdsponsor

1/35 Hobbyboss ZLC-2000 [wip]

Prachtige update...schitterende PE uitbreiding..!

Grtz yves,
 
Het is inderdaad een mooie update aan het voertuig.
Knap hoor :)
 
Deze fenders moet je met een hard, stomp voorwerp indrukken langs de uitge-etste lijntjes aan de achterkant. Daardoor gaan ze nogal krom staan. Dat kan je wel wat tegenwerken door er aan de voorkant langs de embossings tegenaan te wrijven.

Zeer netjes Steven, PE werken gaan goed. Las echter over de probleempjes met de engraving, dit kan een gevolg zijn van een te zachte ondergrond en zeker meerdere keren op en neer gaan in de engraving zelf. Zelf gebruik ik ook geen pen, heb ik hier een paar verschillen kleine bolkop tooltjes voor. Dit voorgaande werkt voor mij super.
 
Bedankt voor de fijne reacties. De embossing zelf krijg ik natuurlijk nooit zo goed als bij het plastic exemplaar, het blikijzer ziet er nu een beetje gebruikt uit.

attachment.jpg

Ik heb één grote flater ontdekt in het ontwerp van Hobbyboss en dat zie je op deze foto. Ze zijn vergeten om een gat voor een geschutspoort te maken in de hull. Het luik daarvoor hebben ze gelukkig wel meegegeven. Dat ontdek je pas als je al een aantal heel kwetsbare stukken PE daarrond hebt geplakt.

attachment.jpg

Gaatje boren en randje uitslijpen met een mespunt.

attachment.jpg

Het luik past er op de duur na veel geslijp goed in.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voorbereidingen voor het schilderen. De wielen zijn op een metaaldraad geregen en lichtjes vastgeplakt. Zo kunnen ze niet tegen elkaar aanstoten tijdens het spuiten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de primer heb ik Armypainter Necrotic Flesh gebruikt. Ik wilde een wat blekere tint dan het zandbruin van Tamiya dat ik voor zandkleuren steeds gebruik. De accessoires zijn in andere kleuren geprimed.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem van de geschutspoort is mooi opgelost, niets meer van te zien...
 
Idd mooie correctie toegepast..ferm bezig man..!!!

Grtz yves,
 
Mooie update’s Steven PE heeft geen geheimen voor u alles vakkundig geplaatst en geen lijm resten te bespeuren knap werk,mooie oplossing voor het probleem van de geschutspoort toch gek dat we nog fouten ontdekken in onze bouwkits toch weer een bewijs dat referenties belangrijk zijn..
Ga je dit melden aan Hobbyboss ...
 
Bedankt voor de complimenten. De vergissing is zo flagrant dat ik me niet kan voorstellen dat ze het al niet gemerkt hebben bij de eerste die het ooit moest reviewen. Je blijft namelijk zitten met overblijvende onderdelen. Voordat ik begon te schilderen heb ik wel een dilemma moeten oplossen. Ik heb ontdekt dat ik de poten rechts in een kleinere hoek verlijmd heb dan die links. Daardoor staat de tank gekanteld als je hem op en plat vlak zet. Nu heeft deze tank wel een regelbare trackhoogte. Ik ben van plan een kleine base te maken in isolatieschuim en die te voorzien van een trap waar de rechter track op staat. Zo kan je het variabel ophangsysteem in werking zien en staat mijn tank toch in evenwicht. Ik heb wel de idlerpoot naar achter moeten wringen, ik hoop dat die zo zal blijven staan met de track er aan. Die ging ik toch al niet helemaal dichtmaken, ik lijm hem vast aan de wielen. Iemand op een ander forum had namelijk het probleem dat zijn tank na een tijdje doorzakte door de trackspanning.
 
De ZLC staat al in de eerste camouflagekleur. Ik heb de geleprimer opgelicht met Vallejo wit plus wat geel en dan heb ik er geel aan toegevoegd en de hoekjes in de verf gezet. Ook de raket en wat andere spullen zijn al met Tamiya ingekleurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Onder de lamp valt het contrast beter op.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu gaan we met kneedgom werken voor de lichtgroene kleur.
 
De schaduw is al duidelijk zichtbaar.
Het volgende kleurtje zal veel verandering brengen ;)
 
Morgen lukt dat wel, het mask zit al op zijn plek.

attachment.jpg
 
Het is wel gelukt, denk ik.

attachment.jpg

Hier nog onder de kneedgom.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu bandjes zwart schilderen. Dat wordt veel werk, want er zitten een soort krammen rond de bandjes.
 
Bedankt, Erwin. Ik heb nu ook de wielen van het nodige caoutchouc voorzien.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zalige camo alsook vorderingen Steven..!!

Grtz yves,
 
Mooie camo, zeker goed gelukt!

Idd, een geduldig werkje die banden in het zwart onder handen nemen ;)
 
Bedankt. Ik had er al een paar zwart geschilderd toen ik besloot om het ding dat rond elk wiel zat en een gietnaad zou moeten zijn, weg te snijden. Maar het zat er zo ordelijk rond dat ik hoop niks essentieel weggesneden te hebben. Op de weinige detailplaatjes zie je het niet.
 
Top camouflage Steven de banden zijn ook goed gelukt,de volgende stap zal richting verwering zijn ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken. ..😉
 
heel geslaagd Steven, mooie camouflage en wielen. Lijkt me een ideale basis om te verweren!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan