Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory-De Agostini- schaal 1:84 van Michiel [F!]

  • Onderwerp starter michiel54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Strakke romp, knap!!!... en tevens een mooie leidraad voor mijn eigen Victory, blijf maar veel foto's posten!!!
 
Zelf ben ik niet supertevreden , de lijn van de planken loopt wat gegolfd naar de boeg toe , een gevolg van niet perfect opschuren van de spanten > terwijl ik vond dat het toen goed zat ! Maar ik hoop dat het na het beitsen wat mooier oogt !
En ik ben ook niet van plan de boot op te schuren en bij te werken tot ie '' perfect '' is . Het is een oud schip en dan mag er een antieke look op zitten , wat nuances = spleetjes en oneffenheden , dat maakt het wat echter vind ik . ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind je romp juist erg mooi en de golfjes naar de boeg zijn op de foto niet te zien.;)
Inderdaad lekker laten zitten.

Fred
 
Hoi Michiel,

Ik zou willen dat ik het zo mooi afbracht, mijn complimenten, laten zitten als er iets in zit.
 
Dank voor de pos. reacties , hier nog wat fotokes :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig michiel, valt niets over te zeggen, alleen dat het er zeer goed uit ziet.
 
Nou Michiel mijn petje af hoor, Je romp ziet er prachtig uit.
 
@ Debart @ Fred : dank !
Heb levering van mijn volgende lading bouwmateriaal vandaag gemist ! Moet wachten tot morgen ..en dan kan ik er weer in vliegen . ;)
 
Zeer mooie bouw Michiel. Ik hoop dat ik die van mij ook zo strak krijg.
 
Zeer mooie bouw Michiel. Ik hoop dat ik die van mij ook zo strak krijg.

Met dank ! Maar hoe zit het met Uw resultaat ..En al die anderen ?? Blijkbaar grote vakantie en ergens waar de zon wat meer schijnt !? ;)
 
Niet simpel om bepaalde onderdelen op hun plaats te lijmen en dan mag je niet teveel deuken maken ook . Het zijstuk moet op alle plaatsen goed aansluiten maar aan de kant die de romp moet raken is het wat moeilijker door een zekere glooing ( S-vorm)van de romp . Heb het in twee fasen gedaan , eerst tegen achterdeel aan ( rechts) en een dagje later zoals nu. :$

attachment.php


attachment.php
 
Af en toe eens naar de echte kijken ook :

attachment.php


En dan merk ik dat het niet echt overeenkomt , het dakstuk boven de ramen is bij mij afgerond , ik had het zo begrepen uit de BH . Bij de echte merk ik gewoon een schuin gedeelte ... maar ik laat het hier bij .
 
Ben bezig met de berghouten , eerst erop met nageltjes dan wat nat maken en laten drogen . Dagje later vast zetten met contactlijm , gaat prima als je beide oppervlakken inlijmd en 5min laat grogen .

attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder bezig met de berghouten , enkele boegstukken zitten gefixeerd te drogen :

attachment.php


De eerste lijn planken nagel ik ; boven en onder lijm ik direct zonder nagelen ,
Voor toevallige bezoekers : de berghouten lopen over de geschutspoorten ( volgens BH ) en worden later terug vrijgemaakt .
:
attachment.php


Ik gebruik een oud deken als suport , boot ligt dan stevig en je kan hem draaien naar wens ;
Het onderste deel berghout zit gefixeerd met nagels te drogen en wordt later bijgewerkt ( afgeschuind) :
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou Michiel, Iedere keer als ik op jou site een bezoekje breng sta ik met bewondering te kijken hoe jou model vorderd.
 
Lekker bezig Michiel.
Complimenten voor het nette werk dat je aflevert.
 
Dank U allen , ik blijf mij inzetten om een geslaagd resultaat te bekomen ! ;)
 
De berghouten zitten ertegen en heb ze gelijk een kleurtje gegeven , niet conform met de BH maar ik ga de boot toch mijn eigen voorkeur kleur geven >

attachment.php


attachment.php
 
Het boeg/ kiel gedeelte (of hoe heet het ding ?) heb ik voorzien van wat namaak hout nuances . Er komt nog wel een en ander tegen maar ik moest ergens een getrouw ogende basis hebben dus heb ik wat gespiekt bij de noorderburen . 8)

attachment.php


attachment.php
 
de berghouten zitten er netjes tegen michiel.
Het boeg/ kiel gedeelte (of hoe heet het ding ?)
dat heet het voorsteven ;) en dat heb je erg netjes gemaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan