Hoofdsponsor

Hey police officer!!, aren't you forgetting something.? , police bike 1/6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje luitjes ,,,,

Nee niet base is ten doode opgeschreven , dus ik ben bezig om te kijken naar twee andere optie,s en daarbij kreeg ik net een mailtje van het museum van het oorlogs diorama http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=3744&page=5 en wat denk je same problem ,, kan wel janken ....:worried: maar voor dit geldt het zelfde toch maar een andere manier vinden ,, het is niet anders ... ik geef meestal niet gauw op ...
 
He luitjes ,, wat is er met de site aan de gang ???? plaats laatse mededeling en die komt achter eerst uit topic qua begin ..... zeer vreemd ...
 
ziet ernaar uit dat het algemeen is op het forum dat de eerste post herhaald wordt bovenaan de laatste pagina.

jammer van de problemen met de basis, ook bij de wurzburg riese radar. Valt het daar nog te herstellen? Is het eventueel mogelijk om tussen het hout van de basis en de ondergrond een tussenlaag te maken? Als basis voor dio's heb ik ooit eens isolatieplaat gekocht op aanraden van een collega. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik het nog niet gebruikt heb, maar ...

Voor de rest, een machtig model wat je hier aan het maken bent...
 
Bubblegum, ik zou je als basis groen MDF kunnen aanraden, én ook dit preventief even voorbehandelen tegen vocht. Ik neem dan ook nog een stevige dikte...
 
Ja dat ben ik ook aan het bekijken ,,, meestal heb ik marantie , maar zeer duur als het buiten de maat 19 cm breed komt ,,,
 
He luitjes ,, wat is er met de site aan de gang ???? plaats laatse mededeling en die komt achter eerst uit topic qua begin ..... zeer vreemd ...

Hey Bubble, dat klopt. Het was een test om een extra applicatie van het forum uit te proberen. Intussen is de applicatie ongedaan gemaakt, en is alles weer normaal.
 
Nou luitjes ,, na een tijdje wachten heb ik nu weer een goede houten base van marantie hout ,, wel duurder ,, maar geen kromtrekkerij meer ... dus we kunnen verder waar we gebleven waren .... :wink:

001~4.jpg
003~2.jpg
 
Dat is en ferm plaatje:wow:
Ga je de weg opnieuw maken of kan je die nog wel gebruiken?

Fred
 
nee die moet ik opnieuw maken ,,, normaal wordt het zo hard als beton ... krijg je er nooit meer af ...
 
Het stukje kapot stukje nat asfalt ligt er weer op en met een paar plasjes water na een bui ... :wink:

001u.jpg o.jpg u.jpg t.jpg


zo nu weer verder met de motor ....
 
Nou luitjes weer een stukje verder met de police bike , als eerste heb de mechanische sirene in elkaar gezet en toen gemonteerd , hij wordt volgens een stang via de achterband aangedreven wat ik althans heb gezien via die filmpie :

http://www.youtube.com/watch?v=lk3-x36sAys&feature=related deze uitvoering zag ik ook een voorloper uit 1959 , hij zit gemonteerd op het voorspatbord ...

1959-harley-davidson-police-special-4.jpg

toen de stangen / platen en brug via achterspatbord voor het bevestigen later voor de koffers gemonteerd ,
het na boren is toch een must , het kostje anders flink wat vingerpijn en de lak kan beschadigen door overmatig torsie ...

001~5.jpg

003~3.jpg

004~4.jpg

005~4.jpg

009~3.jpg

007~3.jpg

nu een soort langwerpig zadel bladveer in elkaar zetten en dan in ijzer kleur spuit , ze zijn er ook in het zwart ... en dan verder met de voorvork ....

er zitten nu 290 onderdelen verwerkt in het model van de totaal 580 ... dus ik kan nog even vooruit ....

tot zover ..............
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ja, dat wordt een mooie motor!
Leuk het filmpje van de wiel sirene, ik wist niet dat dat zo ging.
Was er van overtuigd dat die elektrisch waren.......weer wat geleerd dus.

Fred
 
Dankje man !!!

Maar weer een klein stukje verder ,,, de doos begint aardig te slinken ,,,
de koffers heb in de primer gezet en daarna in de witte kleur alleen nog afwerken en in de lak ...
het stuur zit voor een gedeelte inelkaar om het eerst eens te passen ,,, dan kunnen alle kleine delen in de primer ,,, dan met de voorvork de veren erin en de boel in elkaar schuiven en borgen ... en zo opbouwen zodat het stuur er in een erop geplaats kan worden ....

ik heb nog mini tie-wrap,s nodig voor wat kabeltjes ,,, iemand een adres voor schaal 1/6 in zwart .. ??

y.jpg

u~0.jpg

006~3.jpg

tot zover ...
 
Dit is echt een prachtig projekt, moest je niet weten dat het modelbouw is je zou denken dat je naar een echt model zit te zien. Dat stukje asfalt met die plassen erop vind ik ook prachtig gedaan. Misschien kan je er nog een verkeersbord bijzetten.
 
hey bubble. al terug wat bij gelezen hier en da ziet er fantastisch uit. zoals tom aanhaalt kan je deze niet van een echte onderscheiden. als je met tie-wraps, plastieken spanbanden bedoelt kan je even kijken in de gamma. daar hebben ze meestal van die ienie tienie kleine spanbandjes. kan je mss gebruiken.

knap werk anders hoor. blijf dit ook volgen in stilte.
 
langzaam maar zeker

gaat weer een kunstwerkje worden
 
Ja amaai zeg bubble, dat gaat hier de zeer goeie kant uit met je bike.

Ik zag hier juist de problemen dat je had met je sokkel. Nu moet ik wel zeggen dat je toch moet uitkijken met je hout op zulke breedte.
Meranti, sipo, paddoeck enz. als ie droog is en je maakt de ene zijde vochtig, dan zal ie zowiezo trekken. En zeker loofhoutsoorten.
Als ie niet droog genoeg is zal de zijde dat niet bedekt is rapperder drogen dan de bedekte zijde en heb je weer eenzelfde resultaat, ook al bestaat de plank uit latjes die aan elkaar gelijmt zijn (zoals sokkel nr 1)
 
Knap werk Bubble, ziet er heel mooi uit.

ik heb nog mini tie-wrap,s nodig voor wat kabeltjes ,,, iemand een adres voor schaal 1/6 in zwart .. ??

Hier vind je ze op schaal 1/8 in PE (platine A) :

PlatineA-600.jpg

http://www.autographmodel.com/Englisch/Englisch.htm

Deze PE plaat is een deel van de [FONT=Arial,Helvetica,Swis721 BT]Autograph New Hardware Superdetail Kit 1/8.
[/FONT]
De prijs is voor de volledige set, maar als je Uli een mailtje stuurt kan je de PE-plaat apart bestellen.

Ik heb er zelf ook op schaal 1/8, maar die komen van een andere fabrikant, ik zal eens kijken welke dat is.
 

Bijlagen

  • PlatineA-600.jpg
    PlatineA-600.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 5
Dankje man ,,,,,

Ik zoek ze in plastick , maar die fiat 500 mag er wezen very nice ... kom die ook uit 1/8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan