Hoofdsponsor

Hey police officer!!, aren't you forgetting something.? , police bike 1/6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje man !!!

alle laatste grote delen van de motor staan nu in de primer ,,,, dus een dag of twee goed laten drogen .... in de tussentijd ben ik met de base aan de gang gegaan .... een stuk straat gemaakt ... ik wou een stukje oud weg gedeelte maken ,,, zoals op de eerste foto,,,

1_Route66Road.jpg

eerst een mooie asfalt mix gemaakt toen storten en spreiden dit prutje ......

16_004.jpg

beetje egaliseren

17_005.jpg

Om het echt straker te krijgen zou zo,n mini asfalt wals wel handig zijn geweest ,,,,;)

1_volvowalsen.jpg

maar ja dus kwam de oude hobby deeg rol te pas met een stuk acryl ertussen ..

15_003.jpg


toen wat gleuven gemaakt en wat hapjes eruit en nog eens met de rol erover heen , als het meer opgedroogte is nog wat meer breuklijnen maken die komen dan mooier uit ...

13_007.jpg

14_009.jpg

tot zover ......
 
Jawadde bubblegum, da's straffe toebak ze man. Komt allemaal dik in orde!!
 
Knap hoor,
maar waar haal je die asfalt?
 
die haal ik niet ,, maar maak ik zelf ,,,,, een lekker prutje ... gekleurd zand betonpoeder en water ,,,
 
pffffft bubble. da's hier weeral de moeite zunne. da's hier een aflevering van american chopper en dirty jobs ineen. knap gedaan die asfalt. ga je ook de route 66 logo er op zetten. zal echt een pareltje worden. mooi gedaan man.
 
Prachtig Bubble en bedankt voor de tip over het asfalt.

Gr
Dirk
 
Heel mooi zennu..... en die asfalt, ik denk dat er hier wel meerdere dit gaan gebruiken....

Pascal, kun je eens een klein howto (in meerdere stappen dus) schrijven hierover?
 
Dankje luitjes ,,,,

nou de mix is simpel ,,,

gezien het oppervlak ,, decozand ,,, die is kleuren verkrijgbaar bij mijn afmeting was het 2 kg deco zand
dan 800 gram beton poeder en dan water tot dat er een dikke brei onstaat ,,,
gezien de zwart deco zand met grijs beton poeder is gemixt heb er 200 gram extra zwart koolstof poeder in mee gedraait om het zwarter te krijgen .

gezien dit is geperst op het hout duurt het langer voor het droog is ,,, gezien de dichtere strucktuur dan bv een landschap die er open op is op aangebracht
 
Dankje luitjes ,,,,

nou de mix is simpel ,,,

gezien het oppervlak ,, decozand ,,, die is kleuren verkrijgbaar bij mijn afmeting was het 2 kg deco zand
dan 800 gram beton poeder en dan water tot dat er een dikke brei onstaat ,,,
gezien de zwart deco zand met grijs beton poeder is gemixt heb er 200 gram extra zwart koolstof poeder in mee gedraait om het zwarter te krijgen .

gezien dit is geperst op het hout duurt het langer voor het droog is ,,, gezien de dichtere strucktuur dan bv een landschap die er open op is op aangebracht

Mooie uitleg,
bedoel je met "betonpoeder" cement?
En waar vind ik dat decozand en extra zwart koolstofpoeder?
 
Lol binnenkort kunnen we met zn allen aan de slag bij de wegenwerken, dan hebben we misschien eens goede wegen in Belgie ;)
 
decozand kun je kopen in euroshop maatje. bij de kaarsenboel enzo. da's van da zand dat ze in windkaarsen gieten enzo. ik denk dat koolstofpoeder vrij simpel te maken is door wa houtskool te zeven en te verkruimelen. zo maak ik ook zwarte koolstof voor uitlaten te kleuren( binnenkant) he. ge pakt een zeef en ge gaat met dat houtskool aan de binnenkant over. dan krijg je houtskoolpoeder. zal zelfde zijn denk ik. kan mis zijn ook zunne.
 
Ja klopt ,,, trobwal ,,, je kunt ook zakjes koolstofpoeder kopen bij een aquariumspeciaalzaak , dat doe ze in de zuiveringspomp ....
 
Nou Luitjes ,, weer een klein stukje verder .... de remschijf mechanisme de achter schokbrekers zijn in elkaar gezet en toen aan een kant gemonteerd samen met een beugel waar later een kofferbox aan wordt aangebracht , hoe meer erop komt hoe meer lekker gepier ,,, ik heb de stukjes van de voorschokbrekers al uit de ramen gehaalt ... en het voorwiel met remschijf is klaar ...
verder heb ik het stukje weg er een stukje ouder laten uit zien dmv in de putjes en breuken te vullen met nieuw asfalt maar dan lichter van kleur en een geel markerings streep en die een paar keer tape bewerkt voor wat meer lak beschadegingen ....

9_013.jpg


5_015.jpg


7_014.jpg


5_016.jpg


12_010.jpg


6_011.jpg


6_017.jpg


7_018.jpg

tot zover ....
 
Nou luitjes ,, met de base is het behoorlijk mis gegaan ... ik heb er een paar dagen niet naar gekeken en toen ik vanmorgen wou pakken .. viel me op dat de base helemaal is gaan bol staan :( , ik denk dat mijn asfalt smurie een te sterke kracht uitoefend op het grenen hout ondanks ik twee platen in verschillende houtnerf lengte heb geplaats .. er zit dus niets anders op dan harder hout uit te zoeken ... zoals ik altijd doe ...
 
of misschien eerst te zorgen dat je hout geen vocht meer kan opslorpen, vooraf behandelen dus..... waarschijnlijk is het bol trekken daar een gevolg van.
 
Ja dat denk ik ook ,,, normaal gebruik ik maranti , ik denk dat daar de dichtheid stukken hoger is ,,, jammer genoeg wel een stuk duurder ...
 
Probeer eens met je plankje eerst in te smeren met waterbestendige witte houtlijm.
Zo leg je een film en kan het vocht niet doortrekken in het hout.
Geen vocht is niet kromtrekken.

Johan.
 
Bedank voor de tip Johan ..... zal het volgende keer eerst dat eens proberen ....
 
Ook deze weer eens bijgelezen en wat een plaatje wordt het Bubblegum.
De uitleg van het asfalt = TOP.
Jammer dat je plaatje krom trekt...is er al verbetering in?

Fred
 
Dat is al ferm allemaal bubble :-)

nice work
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan