Hoofdsponsor

Anders / onbekend Het Grote Onheil - 130mm Excalibur Miniatures [DONE]

Jordi, ik denk dat je iets te snel wilt zijn.
Je accentueert het bovenste litteken en de andere ?
Grote figuren zijn moeilijk schilderen wat overgangen en contrast betreft, voor je eerste stappen vind ik het goed maar wees gerust een beetje moediger met je kleur keuze en contrast.

Grtx Jan
 
de andere littekens komen nog aan de beurt, maar ik was er nog niet goed uit qua kleuren, daarom de andere dingen verder gedaan.
Ik had het binnenste van het litteken met bruin gedaan, maar dat valt me tegen, dus ga ik eens met meer een rode kleur proberen ;)
 
Er zitten nog draadjes in, ontstoken wonden donker rood bijna purper met geelbruine omranding gele puntjes etter.

Grtx Jan
 
'Het Grote Onheil' is klaar :)
Er kan nog altijd verbetering aan toegevoegd worden, maar ik merk zoveel te meer ik eraan prul zoveel te meer 'fouten' ik maak. Dus op een bepaald moment moet je gewoon STOP zeggen :)

Eindfoto's volgen straks of morgen :)
Voor een eerste figuurtje ben ik tevreden :ph34r:
Het is nog lang geen niveau van Grijze Wolf of andere figuurschilders, maar ik denk dat zij hun eerste figuurtje ook niet graag langs hun topwerk willen zetten? :laugh: :nowink:

grtz Jordi
 
Jordi, tenzij je ondertussen nog een stuk verder eraan gewerkt hebt, is deze figuur allesbehalve klaar. Je hebt de delen nu in een basiskleur gezet, maar er moet nog overal contrast op gezet worden. Dat kan je evengoed met deze figuur leren.
 
Hey Jordi & Steven, we zullen op de foto"s afwachten.
Begrijp beide jullie standpunt, maar de ervaring leert dat schilderen met het breekijzer geen goed middel is als men constructief wil werken.
De meesten willen op een nieuwe figuur opnieuw beginnen omdat ze het reeds behaalde resultaat niet willen verprutsen, het is een standpunt dat ik kan begrijpen.

Hoofdzaak is dat men de moed niet verliest, zachte druk is goed. Iemand puschen draait meestal er op uit dat hij het figuur schilderen de rug toekeert.

Grtx Jan
 
Eindfoto's ^^

Ik heb enkele extraatjes toegevoegd aan het figuur. De schedel op de ondergrond en de ketting in zijn nek. De ketting was een ideetje omdat de overgang tussen hoofd en nek teveel zichtbaar was. Bij de andere lichaamsdelen werd dit gecamoufleerd door kledij/accesoires... Ik had nog meer tijd kunnen steken in contrast en schaduw enzo... maar was al zo vaak opnieuw begonnen op sommige plaatsen, het werd er niet mooier op :)


jgib2u.jpg
2cgbgq9.jpg
2ajnrsw.jpg
2w4w8sk.jpg
2145kxi.jpg

Ja, op de 2e foto is er 'blokjespatroon' geplaatst :ph34r: :tongue:

Dit was dus mijn eerste figuurtje :)

grtz Jordi
 
fijn dat je deze hebt afgewerkt , je hebt de blokjes toch niet gezet omdat je daar wat vergeten te schilderen bent ?:)
Het ding ziet er best wel barbaars uit , zet hem maar niet te dicht bij uw autokes.
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan