Hoofdsponsor

Anders / onbekend Het Grote Onheil - 130mm Excalibur Miniatures [DONE]

nog enkele uurtjes verder gedaan

eerste modderkleurtje voor de ondergrond (nog niet droog)
2sb05ue.jpg
op de referentiefoto is er ook gras enzo aanwezig, maar dat is dus van een externe fabrikant :) aangezien het een fantasiefiguur is, denk ik ook dat het niet noodzakelijk is dat er gras aanwezig is. Er zijn wel enkele plantjes meegegoten in de ondergrond (precies koraalpijpjes en spons ofzoiets).. ik denk dat ik hiermee wel enige kleur kan brengen in de ondergrond samen met de stenen en de boomstam met zijn wortels.

de benen en het lijf aan elkaar gelijmd.
14j3uxd.jpg
De schaduwplekken zijn nog niet verbeterd, aangezien er op de benen ook nog moeten aangebracht worden.
Teennagels moeten ook nog een tintje krijgen. En aangezien het een modderige ondergrond is, zullen zijn voeten ook wel niet vers gewassen zijn :) dus daar moet ik ook nog eens over nadenken :)
Zijn doek rond de middel moet ook nog verder afgewerkt worden (vooral rond de zilveren schedel)

Ook nog enkele kleine werkjes gedaan aan het hoofd. Het gezichtshaar een 2e tint bruin gegeven. En de ogen terug rood...
Hiervan volgt nog een foto

Ook de littekens en sieraden verdienen nog wat aandacht

Ik ben ook begonnen aan een wetbox (zoals Grijze Wolf hierboven postte), maar ik was vergeten mijn bakpapier van de rol te snijden. Dus nog eventjes wachten tot mijn stuk niet meer opkrult en dan kan deze in de box :ph34r:


greetings Jordi
 
Mooi figuurtje, maar mag inderdaad nog wat meer schaduwen in , blijf dit zeker volgen .

grt Nicolas
 
Je bent op goeie weg hoor Jordi ,zo te zien heb je de smaak te pakken :)
 
Inderdaad Maerlandt :)

Peiper, eigenlijk wel ja. Zeker niet het laatste figuurtje dat ik ga kleur geven ;)
 
Je ben zeker lekker bezig met deze lelijkerd :)

Maar bakpapier dat opkrul??
Het het bakpapier lig je toch direct op de natte/vochtige tissue ?
 
Bakpapier is op een rol, dus dat papier gaat bol staan als ik dat in de doos leg.. daarom liever dat het vlak blijft :)
 
Ja dat is bij mij ook Jordi maar zodra het op de tisseu ligt die vochtig is trek het bakpapier vlak met een minuutje :)

Als ik er op gaat liggen trek er niets glad :O
 
inderdaad, heb het gisterenavond nog geprobeerd en idd het gaat vlak liggen zodra het het vochtig keukenpapier raakt :)
onder een zware doos steken had geen nut, want gisterenavond gaat het nog altijd bol staan :D

bedankt voor de tip, ik had anders nog lang kunnen wachten

grtz
 
ik geraak maar niet tevreden over het aanbrengen van de donkere plekken :(
denkelijk ga ik nog 1 poging doen en het dan zo laten, binnenkort hangt er meer verf op zijn lijf dan op een dragqueen :D
je ziet wel het verschil tussen de gewone huidskleur en het donkere gedeelte tussen de spieren en onder z'n borsten enzo :)

Foto's volgen later :tongue:
 
Lekker bezig met deze !
Moeite met schaduwkleur ? over acryl techniek voor huidkleur kan ik weinig zeggen, maar wel
dat : huidkleur verdonkeren doe je niet met zwart maar met bijvoorbeeld een donkere kleur bruin die je door de basiskleur mengt.
Geldt ook voor oplichten.. niet met wit, maar met geel of oker of buff of iets dergelijks.

Klein schaduw-tipje misschien : vlak onder de "rand" het meest donker en steeds lichter van de "rand" af.
Dat kun je doen door met een weinig schaduw ver van de rand af te beginnen en doorgaan tot de rand.
Dan dichterbij weer beginnen met nog iets donkerder en werken tot aan de rand.
Daarna weer iets dichterbij met nóg wat donkerder
In verschillende laagjes werk je zo van licht naar donker, zodat je een mooie overgang kunt maken.

Misschien kun je er wat mee, en anders gewoon proberen op een volgend figuur.

Have fun thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif
 
Tof figuurtje! Benieuwd naar de vorderingen.. ik volg mee :)
 
Oei, inderdaad nooit zwart gebruiken als schaduw. Altijd een donkere basis kleur gebruiken en dan naar buiten oplichten .
Grt Nicolas
 
zwart heb ik maar eventjes geprobeerd. Ik was meer aan het proberen met een tint donkerder van huidskleur ;)
 
met wat soort verf schilder je dit figuur? schilder je met acryl of met olieverf?
 
de huidskleur is Vallejo Model Color... dus Acryl :)
 
Voormiddag nog eventjes verder gedaan. Ondergrond heeft al wat meer kleur en nog wat plekjes bijgewerkt, maar heeft nog verdere afwerking nodig ;)
24mw6wz.jpg

Ook de armen zijn al stapje verder
ilk7ip.jpg

De tak die hij meedraagt
14p2kw.jpg

De armen en tak eens geplaatst (nog niet gelijmd)
174vo4.jpg
6sqgdz.jpg

het gezicht, de armen en de benen verdienen nog wat afwerking. Alsook de littekens en sieraden aan zijn lichaam.
mijn excuses voor de gedraaide foto's. Op de computer staan ze goed en als ik ze upload, staan ze terug horizontaal :O
 
misschien rond de verwondingen wat meer rood tint aanbrengen en een lichtere kleur huid op de wond zelf.
Althans, zo zien mijn littekens er uit op mijn handen en armen :) niet dat ik zo getekend ben als je figuur maar heb al wel enkele snij wonden opgelopen.
vgr Marc
 
Thanks Marc.
de littekens is idd nog iets om over na te denken
 
ik heb in Putte kleine schedels gekocht, het zijn er 6 verschillende. Maar ik twijfel welke ik zou aanbrengen op de ondergrond.
Mijn voorkeur gaat uit naar nr 1 of nr 3 (andere richting van nr2). Ik denk dat tussen zijn voeten de beste plaats is, aangezien daar een lege plaats is :) de rest van het ondergrondje is voorzien van stenen en planten

nr1
30ayrh2.jpg

nr2
xp0hw6.jpg

nr3
1z689ol.jpg

nr4
1zgq13n.jpg

nr5
2lthkz9.jpg

nr6
6i4aq1.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan