Hoofdsponsor

1/50 happy hunter scratchbouw 1:50 104 cm [!]

hallo,
vandaag heb ik mijn bestelling binnengekregen ze nu kunnen we er tegen aan gaan

DSCN1535_zps110b0026.png
 
nu nog triplex plaat gaan halen van 5mm en van 3mm en van 1mm dan kunnen we even voort met spanden en kiel
 
En dan maar....zagen, zagen, zagen:D:D
Daar zit heel wat werk in en dan begint ook het echte werk.

Fred
 
mijn vrouw zij dat daar straks ook al van ale nu kan je zagen en nog meer zagen,

maar het is net iets te warm om iets te doen hier in de kempe 33 gr das een beetje te warm.nu even chille en met de voetjes in een lekker badje

met een mojito mmmmlekker
 
Hoi,das het leuke aan scratchen,je legt er werkelijk je ziel in he.Word de moeite om ook deze te volgen,stoeltje vooraan gezet alvast :)
 
hier is een kleine update van de vorderingen aan de kraan

DSC_0033_zpsf4c242f4.png

DSC_0034_zps45902130.png

DSC_0035_zpsdd57f25c.png

DSC_0037_zps2758cc37.png

DSC_0036_zpsdc6ee873.png

de volgende update bij nader
 
netjes gedaan :)
meteen mijn stoeltje er bij gezet zodat ik goed kan volgen.
 
ondertussen heb de kiel uitgezaagt met mijn nieuw speelgoed en de spanden op de triplexplaat geplakt zo dat ik die mooi kan uitzagen.

DSC_0041_zpsdabc2e09.png

DSC_0039_zps1d56907d.png

DSC_0040_zpsf1a4b0eb.png

en nu gaan we lekker zagen he zo dat alles mooi in mekaar past foto's volgen wel
 
Kleine handige tip misschien. Voordat je de spanten gaat aanbrengen op de kiel moet je de spanten allemaal tegen elkaar klemmen met behulp van lijmklemmen en breng hierbij de kiel ook aan in de spanten uitsparing.

En daarna ga je eerst met een houtvijl de uiteinden van de spanten netjes bijwerken zodat de vorm van de romp er mooi in komt. Dus mooi egaal van het voorste spant tot het achterspant de platte kant bijvijlen gevolgd door mooi schuurwerk eroverheen. Zo voorkom je dat je later bij het beplanken geen mooi lijmplekken krijgt op de spanten. De kopse kanten van de spanten worden hierdoor iets afgeschuind zeg maar...
 
dank u voor de goeie raad,dat moet zeker gebeuren zoals jij zegt want nu zijn ze uitgezaagt maar zijn nog niet mooi,hier en daar moet nog wat bijgewerkt worden
maar bedankt voor de goeie tip ron mercie
 
bij deze nog enkele foto van de verdere bouw

DSC_0082_zps6b3b31bd.png

DSC_0081_zps00853f09.png

DSC_0080_zpsbcd81b45.png

DSC_0083_zps73d09218.png

DSC_0084_zps22b21305.png

deze opstelling is nog maar verlopig om te zien hoe alles ineen past er komen nog vertevegingen op zo dat alles mooi achterelkaar aansluit op een rechte lijn
de volgende foto volgen nog wel van verdere werking van de romp
 
als ik je een tip mag geven een elastiek spannen van voorsteven tot achter in het midden en langs de zijden zo kan je zien of alles mooi vloeiend is .
gr dirk d
 
dat was het volgende dat ik wou doen zoals je zeg om alles mooi in een lijn te krijgen maar nu kan ik even niet verder want mijn vrouw is geopereert aan haar pols en binnen drie weken de andere kant dus ben ik nu de huisvader en kok van dienst maar ik heb er een goed oog in dat het goed komt met alle tips dat ik hier krijg dit word vervolgt

luc
 
dat was het volgende dat ik wou doen zoals je zeg om alles mooi in een lijn te krijgen maar nu kan ik even niet verder want mijn vrouw is geopereert aan haar pols en binnen drie weken de andere kant dus ben ik nu de huisvader en kok van dienst maar ik heb er een goed oog in dat het goed komt met alle tips dat ik hier krijg dit word vervolgt

luc
dat is niet zo leuk maar de huiselijke taken gaan altijd voor de hobby wij blijven volgen .
gr dirk d
 
Ziet er keurig uit Luc.
Beterschap met de vrouw en succes met de kookdiensten.
 
even nog wat foto plaatsen,ik had een ideetje voor mijn kiel op te zetten dus ben ik gaan neuzen in mijn vrouw haar kleerkast en heb ik dit gevonden en gebruikt

DSC_0051_zps73367f50.png

DSC_0052_zps76cc89d8.png

DSC_0054_zpscdeb8fb3.png

DSC_0055_zps65118e5b.png
 
Ha geweldig...erg vindingsrijk gedaan. Maar is de klerenhanger wel stevig genoeg zonder dat deze gaat doorbuigen tijdens het werken aan de romp?.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan