Hoofdsponsor

1/50 happy hunter scratchbouw 1:50 104 cm [!]

seaking

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
843
bij deze ga ik starten met een nuew project de happu hunter mammoet ik heb de plans toegekregen en nu even uitwerken zoals spanten en kiel

meten is weten

DSC_0031_zps77e77270.png

3c_zps4f38e3b0.png

DSCN1516_zpsea50c753.png

nu heb ik copies genomen van de spanden zo kan ik die uitsnijden em op triplex plaat van 5 mm kleven en uitzagen
maar dat ga ik even met wachten ik moet mijn maschientje nog gaan bestellen

ms20_zps464fb6b1.png
verdere beeld materiaal volgt later en uitleg.

gr luc
 
Mooi schip om te gaan scratchen, lijkt me een zeer boeiend project.
De voorbereidingen zijn genomen en voor het zagen...meten..meten..en meten :)
Heel veel plezier en succes.
 
Erg ambitieus project. De Happy Hunter is een erg mooie dame. Zelfs ik heb er even over nagedacht om haar te gaan bouwen voor de Blue Marlin. ik vind persoonlijk de romp erg mooi van vorm. Veel details en best wel moeilijk. Ik wens je veel succes en vooral veel plezier met dit grote project.
 
info is er voldoende te vinden over deze dame op het www.
veel suces en geduld wens ik je alvast toe .
 
weer een om te volgen en zoals marc zij veel over te vinden op www.
gr soetkin
 
en dit heb ik van mijn vrouwke gekregen voor mijn verjaardag een draaibank voor hout

DSCN1519_zps44a19921.png
 
op de figuur zaag moet ik nu nog even wachten en dan kan ik van start gaan maar ik houd julie op de hoogt van verde plannen

gr luc
 
we hebben even vergedaan met het uitsnijden van de onderdelen om op triplex plaat te lijmen en dan te kunnen uitzagen
de kiel en de spanden kom in 5mm triplex,het bovendek dat in een word geplakt afteraf word in twee diktes gedaan de grondplaat en binschotten kom in 3 mm en de buiten kanten komen in 1 mm triplex

DSCN1515_zpsaf21459a.png

zoals je hier ziet heb ik de kiel uitgeteken om uit eindelijk op triplex over te zetten en uite zagen
en dat geld ook voor de volgende onderdelen

DSCN1520_zpscd9fb1dc.png

DSCN1523_zpsdc5f3b03.png

DSCN1524_zps895d5c95.png

DSCN1525_zpse33b2790.png

zoals je ziet is er wel wat werk aan als je echt goed wil doen zoals alles uitsnijden zagen schuren en zorgen dat alles goed in mekaar past maar we hebben tijd
en julie weten het spreekwoord "haast en spoed is zelde goed"en beter twee keer nakijken dan dat je het twee keert opnieuw moet doen to een mooi resultaat
vervolg is nu op triplex kleven en uitzagen de foto komen later dan wel als het uitgezaagt is

gr luc
 
braaf vrouwtje van u zo een mooi cadeau dat je krijgt van haar .
 
bij deze nog wat foto van de kraan in afwachting op mijn bestelling van moto saw van dremel,ben ik stillaan gestart met de kleine onderdelen te maken zoals de kraan

DSCN1526_zpsac660588.png

voor de kraan heb ik plastic muluur genomen dat ze grbruiken om deurlijsten af te werken

DSCN1527_zpsc38a2138.png

DSCN1528_zpsf6a43ec5.png

DSCN1529_zps9a598c4f.png

DSCN1531_zps765b25f2.png

DSCN1533_zps0620d620.png

DSCN1534_zps0edddc0e.png

sommige foto zijn onduidelijk sorry daar voor maar nu gaan we verder met de maken van de voet van de kraan dit was de grote arm van de kraan.

gr luc
 
Het is inderdaad een beetje jammer van de wazige foto`s maar dat mag de pret niet drukken. Ben benieuwd hoe je het full scratchen gaat vinden. Wordt in ieder geval erg leerzaam.
 
Ben benieuwd naar je scratch werk. Heb die dremel zaag op site gezien. Blijkbaar niet gevonden individueel in lokale winkels :-(
 
bij deze een kleine update van de kraan

DSC_0029_zps17fecf37.png

de zelfgemaakte piston

DSC_0028_zps5fd3d55a.png

DSC_0030_zpsa0bf855c.png

DSC_0031_zps6f144a94.png

DSC_0032_zpse500cff7.png

het moet nog wat bijgewerkt en bijgeschuurd worden.
 
mooi werk van u heb je de piston werkend gemaakt komt altijd beter uit als je de kraan eens een andere stand kan geven op je schip .
gr soetkin
 
er moet nog wel wat aan gebeuren ze het is nog niet af he
 
Netjes gemaakt. Lijkt erg op de kraan welke ik op de casing ben aan het maken. Dat is toevallig.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan